Nem csupán felhőtlen szórakozás az új autók fejlesztése
Ami elromolhat, el is romlik a prototípusokon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több százezer euró az értéke a kézzel összeszerelt prototípusoknak, amelyeket a tesztpilóták gyilkolnak. Néha a szó szoros értelmében.
Annak köszönhető autóink minőségének javulása, hogy a fejlesztés során a végsőkig elmennek a tesztpilóták. Messzi északon behavazott utakon próbálják az autókat, több ezer kilométert tekernek le a Nürburgringen megszakítás nélkül. A több hónapon, több világrészen át tartó tesztelési program során elkerülhetetlen néhány kisebb vagy nagyobb malőr bekövetkezése. Legyen szó közúti balesetről, műszaki hibáról – a kémfotókat készítő emberek számára csemegék az ilyen esetek. Nemég hírt adtunk egy, a Nürburgringen lerohadt M5-ös prototípusról, a mostani összeállításban is újra felbukkan az M GmbH mentőautója, az X5 4.8is, ezúttal egy 1-es sorozatú prototípust mentettek vele.
Kicsivel nagyobb munkát jelentett a mentés a Mercedes dolgozóinak, amikor a CL kupé Svédországban a hófalba csúszott. Először egy összkerekes ML prototípussal próbálták meg kihúzni a hó fogságából az óriáskupét, de ez a kísérlet nem vezetett eredményre. A hátsó kerekein hólánccal szerelt S-osztály se járt sikerrel, a két autó együttes erejére volt szükség, hogy kiszabadítsák az óriáskupét, amely aztán saját lábán távozott a színhelyről, hiszen a puha hóban csak karcolásokat szerzett.
De a PSA konszern dolgozóinak is meggyűlik a baja a téli útviszonyokkal. A Peugeot 308-a karosszériájába rejtett, valószínűleg már az utód szerkezetei elemeit tartalmazó autót például egyszerűen magára hagyták – legyen bármilyen ügyes is a kémfotós, semmit újdonságot nem árul el az autó. Ezzel szemben amikor egy Citroën C4-es prototípus hajtott a hófalba, percek alatt megjelent a munkagép, ami aztán egy pillanat alatt kihúzta szorult helyzetéből a francia kompaktot.
A Mercedes dolgozói egyébként otthon is képesek pórul járni. Semmi közelebbi információ nincs arról a balesetről, amelynek csak az eredményét láthatjuk a fotókon. Egy enyhén lerombolt orrésszel rendelkező CLS prototípust szedtek le egy teherautóról és toltak be egy épületbe a dolgozók – hogy miért nem önerejéből ment az autó, rejtély, ahogy az is, hogyan sikerült összetörni. A Mercedes SLK legalább szolgáltat teljesítés közben, a Nürburgringen adta be a kulcsot. A padlógázas körözés során hirtelen füstfelhőbe burkolózott az autó, az autóban ülő két mérnök azonnal félreállt, és poroltóval felszerelkezve várták a segítséget. Nagyobb baj nem lett a dologból, csak annyi, hogy minderről fényképek készültek.
A Pagani cégnek azonban anyagilag is igen érzékeny veszteség lehetett az egyik C9-es prototípus leírása. Németországban, az autópályán végzett nagy sebességű haladás során vesztette el a pilóta az uralmát az autó felett, amelyből aztán különösebb sérülések nélkül szállt ki, igaz a karbon karosszériás szuperautó menthetetlenül megsérült. Szerencsére nem csak egy prototípust készítettek az olaszok, így a Zonda utód fejlesztése folytatódhatott.
Kicsivel nagyobb munkát jelentett a mentés a Mercedes dolgozóinak, amikor a CL kupé Svédországban a hófalba csúszott. Először egy összkerekes ML prototípussal próbálták meg kihúzni a hó fogságából az óriáskupét, de ez a kísérlet nem vezetett eredményre. A hátsó kerekein hólánccal szerelt S-osztály se járt sikerrel, a két autó együttes erejére volt szükség, hogy kiszabadítsák az óriáskupét, amely aztán saját lábán távozott a színhelyről, hiszen a puha hóban csak karcolásokat szerzett.
De a PSA konszern dolgozóinak is meggyűlik a baja a téli útviszonyokkal. A Peugeot 308-a karosszériájába rejtett, valószínűleg már az utód szerkezetei elemeit tartalmazó autót például egyszerűen magára hagyták – legyen bármilyen ügyes is a kémfotós, semmit újdonságot nem árul el az autó. Ezzel szemben amikor egy Citroën C4-es prototípus hajtott a hófalba, percek alatt megjelent a munkagép, ami aztán egy pillanat alatt kihúzta szorult helyzetéből a francia kompaktot.
A Mercedes dolgozói egyébként otthon is képesek pórul járni. Semmi közelebbi információ nincs arról a balesetről, amelynek csak az eredményét láthatjuk a fotókon. Egy enyhén lerombolt orrésszel rendelkező CLS prototípust szedtek le egy teherautóról és toltak be egy épületbe a dolgozók – hogy miért nem önerejéből ment az autó, rejtély, ahogy az is, hogyan sikerült összetörni. A Mercedes SLK legalább szolgáltat teljesítés közben, a Nürburgringen adta be a kulcsot. A padlógázas körözés során hirtelen füstfelhőbe burkolózott az autó, az autóban ülő két mérnök azonnal félreállt, és poroltóval felszerelkezve várták a segítséget. Nagyobb baj nem lett a dologból, csak annyi, hogy minderről fényképek készültek.
A Pagani cégnek azonban anyagilag is igen érzékeny veszteség lehetett az egyik C9-es prototípus leírása. Németországban, az autópályán végzett nagy sebességű haladás során vesztette el a pilóta az uralmát az autó felett, amelyből aztán különösebb sérülések nélkül szállt ki, igaz a karbon karosszériás szuperautó menthetetlenül megsérült. Szerencsére nem csak egy prototípust készítettek az olaszok, így a Zonda utód fejlesztése folytatódhatott.