Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt

Lexus RX 450h Luxury teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével is letaglózó. Ez kell a népnek, nem csak a fejlett hajtáslánc.

Megértett zseni. Amióta a Lexus hibrideket kínál, azóta itthon azokkal népszerűbb. Még akkor is ha ma már nem feltétlenül jelent újonnan olcsóbbat a hibrid, az új RX-ből például olcsóbb a 200t turbós benzines verzió. A hibrid pedig kvázi a Lexus "dízele", ez a takarékosabb, drágább, persze megtérülő verzió. Bár az RX szabadidő-autó már negyedik generációjánál tart, ez a harmadik generációs RX hibrid, hiszen ilyen csak a második generációtól létezik. Hajtáslánc-sémája az eddig is ismert: 3,5 literes V6-os benzinmotor és hozzá elöl-hátul villanymotor, az összkerékhajtás tehát mechanikus kapcsolat nélküli.

Lenyűgöző technika. Az RX 450h hajtásláncában dolgozó három motor összesen 313 lóerős teljesítményt ad. A 3,5 literes benzinmotor változó szelepvezérlésű és Atkinson ciklus szerint dolgozó, önmagában 262 lóerős, nem mellesleg egészen szép V6-os hanggal dolgozó. Ehhez jön a 167 lóerős első és a 68 lóerős hátsó villanymotor. A 313 lóerős rendszerteljesítmény 7,7 másodperces 100 km/órára gyorsításhoz elegendő, meg persze ahhoz is, hogy autópályán is jó menetdinamikát kapjunk. A hajtás természetesen teljes mértékben számítógép-vezérlésű. Kellő mértékű akkumulátor-töltöttség esetén választhatunk tisztán elektromos üzemet, van eco és sport üzemmódot is, utóbbiban fordulatszámmérőt kapunk az amúgy eco-kijelzős műszerfalra.
Nem csak üzemmódot válthatunk. Bár a Lexus/Toyota hibrid hajtáslánca fokozatmentes nyomatékosztást ad, itt a váltókarral akár kézzel is kapcsolhatjuk a virtuális fokozatokat. Sok értelme ennek persze nincs, az egész hajtáslánc lényege a kényelem. Az autó tudja, miként dolgozhat a lehető leghatékonyabban. Ha elvesszük a gázt, azonnal van visszatermelés, igaz, annak mértéke is szabályozható a „visszakapcsolásokkal”. Válthatunk a középső osztott kijelző számos megjelenítési módja között is, de az RX vásárlása már eleve egy választással kezdődik: a sportosabb F Sport, illetve a higgadtabb Eco, Comfort, Exectuive, Luxury szintek mellé tehetjük le voksunkat. Utóbbiak vízszintes lamellás, míg az F Sportok méhsejtes hűtőmaszkot kapnak. A karosszériaforma mindenképp egyedi, éles vonalakat és alapáron automata reflektoros LED fényszórókat adó.

Inkább komfortos, mint sportos. Akármennyire is izmosodik a Lexus márkaképe, az RX azért inkább egy komfortos utazó-, mintsem sportautó. A monumentális SUV így őszintébb a sportosítás nélküli verziókkal. Oké, hogy egészen jól tud menni, oké, hogy egészen jó a motorhangja, de azért a 2,1 tonnás autó nem elsősorban kanyarvadászatra van. Sokkalta jobb arcát mutatja, ha higgadtabban autózunk vele. Egy-egy komoly előzés persze nem tétel, autópályán is elemében van, de ami a legfontosabb: városban szinte néma, akár kilométereket elmehet emissziómentesen, és autópályán is nagyon csendes. Például még az amúgy szintén nagyon csendes Prius IV-nél is halkabb. Ha viszont menni kell, akkor megy, mint egy felbőszített vaddisznó.
Hirdetés

Első osztály. Masszázsfunkció ugyan nincs, de a csúcsverziónál már elöl-hátul fűthető, elöl szellőztethető is az ülés. A kényelem nem kérdés. Nagyon jók, méretesek az első (mindkét oldalt memóriás elektromos mozgatású) ülések, de a hátsó szélső helyek is fejedelmiek. Hátul is elektromosan szabályozható a támlák dőlése, a 2/1 osztású pad tologatható is, átlagtermettel az átlagméretű sofőr mögött még teljes előretolt hátsó üléssel is el lehet férni, ha pedig hátratoljuk, nyugodtan terpeszkedhetünk. Opcióként lehet a fedélzeten DVD-s mozirendszer is a hátsó utasoknak, a csúcs Luxury verzió pedig amúgy is remek Mark Levinson hifit és teljes biztonsági arzenált és adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futóművet ad. Dolgozik is a rendszer a 2,1 tonna alatt rendesen, ám a 20 colos, 235/55 R20-as kerekek azért meghatározzák, hogy puha semmiképp sem lehet, korrektnek viszont simán mondható.
Ha nem is olcsó, de felettébb jutányos. Egy prémium szabadidő-autó semmiképp sem lesz olcsó, hiszen abszolút értékben az RX 450h 16,9 millió forintos ára sem szerény. Viszont ha azt nézzük, hogy ennyi pénzért egy 313 lóerős, amúgy a kategória legjobb emissziós értékét (CO2=139 g/km) adó, 5,5 l/100 km fogyasztást ígérő SUV-t kapunk, ráadásul alapáron is igen jó, sok más mellett távolságtartós tempomatot is adó ellátmánnyal, rögtön jutányosnak láthatjuk. Értékeli a piac is: az idei év első 5 hónapjában 45 darab fogyott belőle itthon, ami ebben a kategóriában igencsak jó eredmény. Jó eredmény a 8 literes tesztfogyasztás is, pláne a V6-os erejét is gyakorta kihasználva. A teszt első napján városi-elővárosi forgalomban még 7,3 l/100 km fogyasztással autóztam vele, aztán jött autópályázás is, esőben is, az pedig megdobta az átlagot, ami még így is kedvező. De ezt az autót senki sem a fogyasztásáért, sokkal inkább a megjelenéséért, a tudásáért, az erejéért, meg persze a csendességéért fogja választani. Helyesen.
Árak
Tesztmodell alapára
23 110 000 Ft (2016.06.27.)
Tesztautó ára
23 410 000 Ft (2016.06.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3456 cm3
Teljesítmény:
193 kW (262 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
335 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.70 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4890 mm
Szélesség:
1895 mm
Magasság:
1685 mm
Saját tömeg:
2100 kg
Össztömeg:
2715 kg
Tengelytáv:
2790 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
539 l
Belső szélesség elöl:
1560 mm
Belső szélesség hátul:
1550 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180-300 mm
Ülőlap hossza elöl:
525 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
450-720 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
910 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
3456 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
335 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
193 kW (262 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.70 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
52 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

31 thoughts on “Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Nem értem mit kellene harcolni. Annyit írtam hogy a BENELUX/Francia/német területeken egyetlen egy modern autót sem láttam kormolni, Biztos csak szerencsém van az elmúlt 400.000km megtétele során.

    Nem tudom mit és hol olvastál, a V70 180.000 km alatt egyszer sem dugult el. Az S40 egyszer, de ott nagyon durva városi használat volt.

    De márkája válogatja,a Korai dízel Mazdák és a 2.2 D4D toyoták vagy a 2.4-es JTD Alfák eléggé hírhedtek voltak erről.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Azt hiszem nekem nem is kell semmit itt bizonygatnom számodra, az utánam lévők pontosan bizonyított irányból megmutatták ezt, tehát nem saját kútfőből ered.
    A helyzet az, hogy én szervizes tapasztalatokból tudom amit tudok, és hasonló oldalakat kereshetnék én is de csak úgy mellékesen igaz amit írtam, nem kell hozzá magyar viszonylatos autó, valós 20-40 ezer km-es újan vett autóknál is tapasztaltam ezt hogy hiába a szűrés, a szűrő nélkül ugyanaz a szar koromfelhő jön ki a kipufogóból, ráadásul többször kellett regenerálni a szervizben mert út közben nem tette meg a jármű, akkor meg majdnem mindegy hogy milyen szűrő van mögötte, ha nincs adblue meg pláne.
    Ne harcolj az igazadért ha csak tesztelői és felhasználói szinten látod ezt, annál több kell.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Ha nem haragszotok meg itt kozbeszolnek.
    A dizel motorok a NOX-et magasabb uzemi homorseklet mellett termelik.
    Tehat alacsony fordulaton is termelodik a Co2-nel 3x-4x erosebb uveghazhatasu gaz.
    Tehat nem kel oket szetfotgatni ahhoz hogy sokkal tobbet allitsanak elo belole. Tehat nem kell oket leszabalyozasig forgatni, eleg ha csak 2-3e-ig forgtod, ugy normalisan. Ebben a tartomanyban is sokszorosat fogjak eloallitani NOX-bol, egyes esetekben Co2-bol is, meg korombol is.
    Ez igy 3 ertek amit nezni kene.
    [b]DE[/b] a legfontosabb a NOX, mert az egy kemeny uveghazhatast okozo gaz.
    Ezert egy rohej az EURO 3,4,6… kibocsajtasi szabvany, mert pont ezt nem nezi.
    Mondhatnak azt is hogy rossz adatokat neznek. Innen pedig mar csak egy kerdes van hatra: [u]MIERT???[/u]

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Azért még engedd meg, hogy reagáljak, elég figyelmesen olvasol meg viccesen is, köszönöm az élményt.
    „autóskártya-huszár”, hát az biztosan nem vagyok+ autó buzi se.Úgy tűnik nekem csak hajtogatod folyton az ázsia imádatodat, nem biztos , hogy más erre kíváncsi, még egyszer KÖSZÖNÖM a lenéző, fitymáló válaszodat.
    Nem lehet mindenki olyan mint Te (jobb is).Bye

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Befejeztem a „tartalmas” beszélgetést. Engem nem fog egy autóskártya-huszár kiakasztani. Ha neked attól jó egy márka, hogy mindent elsöprő sportsikerei vannak, akkor lelked rajta. Valahogy pl. a Citroennél nem láttam soha, hogy Loeb miatt annyira meglódultak volna az eladásaik. Inkább a küszködést látom már jó ideje:)

    Leírom még egyszer, kivastagítva:[b]„Tökéletesen dilettáns vagy a témához.”[/b]

    Szevasz. Ha majd felnőttél, beszélgetünk.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Dilettáns vagyok abban az értelemben biztos , ahogy Te gondolod.Igazad is van, mert nem vagyok szakértő autós témában, de nem is okoskodom csak leírom a saját véleményemet, amit normális ember tiszteletben is tart!!!Aki szemellenzős az Te vagy nem gondolod???Aki igazán ért a témához az elfogultság nélkül objektíven teszi.Amit írok azt saját tapasztalatból írom, nem fikázom az ázsiaiakat, egyszerűen a Német autókat favorizálom, ha nem baj.Egyébként a világ autó sportjában rengeteg KIA+Hiunday+f…m tudja milyen márkák vannak nem? Nem Audi,Mercedes,BMW,Citroen,Porsche,Renault,+Toyota,Honda, tehát bőven többségben vannak a Német márkák, biztos ez is csak véletlen.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Így van, de kijavítanálak: [b]nincs kivétel[/b]. Plusz az amerikaiak. Meg a szocik szerelemből. A Mercedes legújabb formai kalandozása nekem jobban bejön, mint ami az elmúlt években volt, ezt elismertem, de mint márkát, továbbra sem tartom sokra.
    Az, hogy te mit hiszel, az egy dolog – tények bizonyítják, hogy más dimenzió. Tökéletesen dilettáns vagy a témához.
    Miért, neked mi a minőség? Az, hogy a germánok külön fejlesztőcsapatot alkalmaznak azért, hogy a tekerentyűknek ilyen hangja legyen:”röc-röc-röc”?:)
    Te az a fajta szemellenzős vagy, aki egy embléma bűvkörében él, és egy ilyen sz*rkupacot is rá lehet melegíteni, mert rajta van a csillag:)

    [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/13/a_mercedes_rohad_a_kereskedes_harit/[/url]

    Nagyon sajnállak, öregem. Tényleg.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Érzékenyen az üres beszólással érintettél. 🙂

    Ez a kommented már sokkal informatívabb és tartalmaz nekem is újdonságot.

    A HVG cégautó cikkei felettébb sekélyesek, de a honlaot át fogom nézni.

    Amit saját szememmel látok, annak alapján az infógrafika alapjáraton biztos nem igaz. Sőt. Utána meg eleve más fordulaton használod a két motorfajtát (alacsony fordulaton sokkal nagyobb teljesítményt ad le a dízel), ami megint előnybe teszi a dízelt.

    Ez ugyanúgy igaz a hibridre is, mert az NX pl kétféle üzemet ismert: alapjárat és padlógáz, én nem hiszem hogy az utóbbinál annyira takarékos lenne (nálam kímélő úton evett 8.7-et, ami szerintem nem kevés azért a dinamikai szintért).

    Ha minden jól megy hamarosan kötelező lesz az RDE teszt, én is nagyon várom az eredményeket (a fő kritérium továbbra is a NEDC, ha jól értem).

    Ha igazak az EA számai akkor lehet engem is érnek majd meglepetések.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Jól van, látom érzékeny pontodon érintettelek, ne haragudj, de még bennem volt a németek a világ legkörnyezetbarátabb, a norvégok meg a fasorban sincsenek hozzászólásod pár évvel korábbról.

    Nem azt mondtam, hogy országokból tiltották ki, hanem számtalan városból, városrészekből.

    „felét fogyasztják pályán”
    hát persze 🙂
    de a legszomorúbb, hogy el is hiszed

    „Kb fogalmad sincs műszaki paraméterekről. Óvodásként kontrázol anélkül hogy utánanéznél bárminek.”
    Ezt nem értem mire írod.

    „V6osával és a 2.2 tonnás kasznijával környezetkímélőbb, mint egy Xc90 D5 vagy egy X5 25d, több mint gyerekes.”
    annyi sületlenséget hordasz itt össze, hogy megint megjegyzem két évig az biztos

    Öntsünk már tiszta vizet a környezetvédelemre! 🙂
    Nézzük az elmúlt 15 évet! 2000 után léptek életbe az (Euro 3,4,5,6) európai kibocsátási normák. A kedves és felelős döntéshozóink kivételesen itt az eu-ban megengedték a dízel személyautóknak, sőt kisteherautóknak, hogy szennyezőanyagokból (pl. NOX) az akkori technikai szintnek megfelelő benzines járgányokhoz képest a többszörösét bocsássák ki. Pl. EURO3-as dízel NOX-ból a 3-szorosát kinyomhatta, mint egy EURO3-as benzines.

    Kedves zold! Tudod mi lett volna akkor, ha nem kedveznek a dízelnek, ha nem nyitják meg a gyártásnak, a feltételét? Még az amerikai, szinte 0% dízel személyautó állományt sem érte volna el az EU-ban eladottak aránya.

    És tudod mit kezdtek ezzel a nagy kedvezménnyel?
    Ezt:
    [url]http://hvg.hu/cegauto/20160426_263bol_256_dizel_elbukott[/url]
    263 féle dízelt, úgynevezett valós vezetési körülmények között teszteltek és 256 nem felelt meg. Ez a valóság.

    Ismered ezt a honlapot?
    [url]http://equa.emissionsanalytics.com/[/url]
    1. Show All entries
    2. rendezd Aq index szerint és nézd, lásd, gondolkozz

    [url]http://emissionsanalytics.com/wp-content/uploads/2015/08/EA2-Rework-v2.jpg[/url]

    (csak a korrektség kedvéért: A tesztelésnél voltak németek is és nem magyar műszaki állapotú autókról beszélünk)

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Azlrt nem tudja hozni a dízlek fogyasztását mert alapjában véve egy V6os benya egy nem könnyű de nagy légellenállású karosszériában. Ilyenkor a hibridrendszer inkább csak ballaszt.

    „a gazdagnak az sem számít”. Megint más az értelmezésed a gazdagságról. Nyugat Eurpában a középkategóriás SUV-ok abszolút tömegautók, és a Lexus NX azt mutatja, a japánok is megértették ezt.

    Egyel fentebb már kicsit ritkább a levegő, de gyanítom, itt is inkább az aktív nagycsaládos felsőközéposztály a fő piac és nem az olajmaffiózók, ezért is szelidítették meg az új Q7est, az a pár maffiózó többet ártott az üzletnek, mint amennyit kerestek rajtuk…

    Lehet bármennyire is fröcsögni, a VW-n kívül még senkit sem vettek elő csalásért, és amit te írsz (pl koromfelhő gyorsításnál) azt sehol sem láttam, pedig sok dízelparadicsomban járok. Bármilyen márkáról is legyen szó. Még meredekebb a helyzet télen, amikor a gőzpára láthatóvá teszi a kipárolgást, a szín akkor sem változik.

    Persze én is láttam már „német prémiumautót” kormolni, de kizárólag itthon. Valamiért csak K-európában sikk égetni magát okosan-űgyesen berhelt vacakokkal.

    Ahogy a 15 éve a dízelek meggyőztek, hasonlóan lenyűgözött a Tesla Model S, és alapjában véve a Lexus hibrid rendszere is érdekes.

    A bibi azonban az hogy még egyik sem kínál valós alternatívát. Ha lesz olyan akkor szívesen váltok majd.

    De addig is ne fröcsögjünk hülyeségeket olyan dolgokról, amit közelről nem láttunk még.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Ja arról meg ne is beszéljünk miért nem tudnak jó hibridet gyártani a németek mikor beleölnek több vagon pénzt a fejlesztésekbe.
    A Continental féle talán 48 V-os rendszer meg majdnem csak parasztvakításra jó csak.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Az lehet hogy nem hozza azt az über dinamikát turbo nélkül mint a turbodízelek mondjuk 100 felett de nem látom hogy fogyasztásba miért ne tudná.
    Attól függetlenül nekem meg van a véleményem a teherautó vagy versenykocsi nyomatékú személygépkocsikról.
    Ennyi erővel 4000 Le-s dragster motoros autók is futkoshatnának az utakon, a gazdagnak az sem számít.
    A koromokádó meg akkor is az marad ha hugylével (adblue) utókezelik a kipufogógázát akkor is a katalizátorig kormol ha odalépnek neki meg még jobban mint a csalószoftveres szemétkupacok.
    Szerintem kár bizonygatnod hogy nem így van, elég csak leszerelni egy akár új euro6-os VW dízel kipufogójából az utókezeléseket én meglátod hogy így van.
    A helyzet az hogy fosnak a kamion és tehergyártók is hogy mi lesz, fejlesztgetik is a hibrid meg alternativ üzemű járműveiket, pont ezt harsogja a sajtó.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Jó akkor leírom: [b]jelenleg pofátlanul hazudozol[/b].

    Egy európai országban sem tiltottak ki modern dízeleket, és a legtöbb országban legalább annyira támogatják a kisebb dízeleket, mint a hibrideket. Nem jelenleg, hanem a közeljövőben sem. JELENLEG sok országban lényegesen kevesebb adóteherrel üzemeled be egy amúgy is olcsóbb négyhengeres dízel konkurensét mit ezt. Nem fognak úgy ugrani, de felét fogyasztják pályán.

    Kb fogalmad sincs műszaki paraméterekről. Óvodásként kontrázol anélkül hogy utánanéznél bárminek.

    Ez az RX csak az amerikai V8asokkal van pariban. Az sem kis dolog, de azzal érvelni hogy ez a batár a pörgős V6osával és a 2.2 tonnás kasznijával környezetkímélőbb, mint egy Xc90 D5 vagy egy X5 25d, több mint gyerekes.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    „extrém városi használatban talán a fogyasztás.”
    Bármilyen városi használatban jobb és nem is kicsit, nem kell hozzá extrém körülmény. A dízeleknek [b]JELENLEG [/b] az a sorsa, hogy mindenhonnan kitiltják őket. Másrészt az emberiség több, mint fele városban lakik.

    „Évekig a dízeleket promótálták, mint környezetkímélő alternatíva,”
    Ezt nagyon sokan elhitték és terjesztették is, ugye? 🙂

    A hibrid technológia – mint műszaki vívmány – [b]mindenben[/b] versenyképes. Hogy az (EU) adókörnyezet nem olyan, az nem a technológia hibája, hanem a korrupt, pénzért megvehető, rövidlátó politikusoké.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Szerintem ez a kocsi ultragáz kívül belül meg egy zagyva logikátlan kuszaság az egész … egy Német vagy Angol belsőhöz képest vicces ahogy ez kinéz kívülről pedig ahogy írtam minősíthetetlen . Az első hűtőrács nekem egy szülés utáni nő széttágult salátás vaginájára emlékeztet … gratulálok a japán manga pornón nevelkedett dizájnereknek . Egyetlen egy vonzó dolog van benne a konkurenciához képest kedvező ára semmi más… de szerintem sokan lesznek akik inkább kifizetnek pár millióval többet csak ne egy ilyen dizájn katasztrófába kelljen ülniük … elvégre a 2X milliós árba már belefér +10-15% felár .

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Persze csak szerinted ütős, mert a megjelenése szubjektív kinek a pap tudod?Nekem a papné :-DDD, hajtásláncban nem hiszem, hogy más dimenzió lenne az EU nagyoknál.Konklúzió, neked csak az ázsiai csodák az autók, kis kivétellel, mert olvastam már, hogy mercit is dícsértél, de biztos befolyás alatt írtad :-DDD

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Respect a Lexusnak, nagyon ütős az autó. Már az NX is nagyon rendben volt, de ez még jobb. Végre valami, ami MÁS, mint a német hármas. A videó és egyes fotók vajon arról tanúskodnak, hogy terepen sem jönne zavarba?

    A több, mint 90 %-os márkahűségi arány, a világ különböző tájain elkészített vevőelégedettségi listákon elfoglalt vezető hely, az előremutató technológia, ill. a japánok tökéletességre való törekvése biztosan nem hazudik. Ez itt nem európai autó – ez egy más dimenzió.

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    [b]encore: [/b]amikor először vezettem RX hibridet (lassan 10 éve!), azpnnal meggyőzött, hogy nagy a potenciál a technológiában. Mégis, azóta sem láttam olyat, hogy egy hibrid [b]mindenben [/b]versenyképes alternatívát biztosítson az európai dízelmotoros prémiummodelleknek azaz:
    – Megfelelő dinamika,
    – Alacsony lóerő (regadó/biztosítás miatt)
    – Alacsony co2 (egyszer valamire az is jó lesz)
    – Jó fogyasztás / megfelelő hatótáv
    – Versenyképes ár.

    Jelenleg a Lexus két dologban jobb: V6-os hang, és mondjuk extrém városi használatban talán a fogyasztás.

    A fenti szempontok alapján a hibridek a hagyományos szívó V6oskokkal szemben jelentenek csak előrelépést.

    És ezen nem változtat hogy mennyit fejleszt az Audi vagy a többiek. [b]JELENLEG [/b]még kilátás sincs egy olyan hibridre ami a dízelek paramétereit hozná.

    Kitörölheted a feneked a co2-vel, ha a V6os miatt megvágnak rendesen a regadóval. Olyat mint itthon (hibridek kedvezményes adója köbvcitől függetlenül) kevés helyen csinálnak.

    Évekig a dízeleket promótálták, mint környezetkímélő alternatíva, a VW botrányig azzal jönni, hogy [i]„beosztásánál, hiténél, stb. fogva”[/i] vesz valamit, kb azt jelenti, hogy a kommentelő a pénzzel mint olyannal nem foglalkozik, neki a 10 millás és a 16 millás autó ugyanaz a földöntúli liga.

    Pedig a két árfekvést világok választják el…

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    A legnagyobb fejlesztési költséget az Audi pont a benzin hibrid és az elektromos autókba öli.
    Most hogy megvolt a botrány besz..tak hogy mi lesz.
    Úton útfélen hirdetik is hogy ők mekkora technikát vetnek majd be ennek érdekében..,. :)))

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    „Aki rendes fogyit akar az úgyis dízelt vesz :)”
    hahahihi
    Meg azt is rakjuk hozzá, hogy aki igényes autót vesz és beosztásánál, hiténél, stb. fogva fontosnak tartja, hogy a társadalom által a róla alkotott kép milyen, az már nem vesz dízelt.

    Az oly büszke németek a legújabb Auto Bildben a SUV összefoglalónál már ezt írták:
    „…, akit viszont a károsanyag-kibocsátás izgat, annak jelenleg a hibridek jelentik a legjobb alternatívát.”

    A németek rájöttek, hogy az istenük – a dízel technológia egy iszonyú nagy zsákutca lett. Nehéz bevallani, kitörik a nyelvük, de az első mondatokat már ki merik mondani, le merik írni. Persze ott szúrnak, piszkálódnak, rúgnak még a hibridekbe ahol tudnak, de már nem látják…
    🙂

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Ha Mátyás alatt evett ez 8 litert akkor más alatt legyen 9 liter.
    A Q5 talán NX versenytárs, a Q7 meg ez az RX.
    Nagyon úgy tűnik nekem hasonló lehet a fogyasztásuk, ráadásul ez környezetkímélőbb, valószínű ez megbízható is az ódikkal szemben.
    Ebbe nem kell Adbluet öntögetni folyamatosan és fizetni sem a borsos árát.
    Jó lehet hogy nem lehet korlátozással 250-el a német autópályán levillogni senkit a belső sávban.
    vagy mennyi is ennek a vége???

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Tipikus Lexus minden erényével és gyarlóságával, de alapjában véve a sok kuszaság egy élvezhető egésszé áll össze élőben.Amikor az NX-et elvittem kipróbálni, akkor tele volt a szalon a frissen érkezett RX-ekkel, és kifejezetten jól mutattak.

    Az jó ha újra hathengeressel kombinálják végre a hibrid rendszert. A Miller 2.4es szerintem abszolút zsákutca. Fogyaszt ha használják, zajos ha meg kell mozdulni (és nem is szép a hangja). Ráadásul a műszaki adatok is ignorálják a piaci igényeket (155LE, nem tudom ki az aki ezt engedélyezte)

    Aki rendes fogyit akar az úgyis dízelt vesz :), városi cirkálónak viszont okés, a hibrid rendszer ott aranyat ér.

Vélemény, hozzászólás?