A magyar autósok átlagosan 2008-as autót hajtanak, amerikai társaik 2011-es modellekben ülnek
Nem újkeletű az Egyesült Államok autóparkjának öregedése, a folyamat immár hat éve zajlik. A körülbelül 333 millió lakosú ország útjain 284 millió személyautó fut, ami a lakosságarányos autóbirtoklás szempontjából a világ élvonalába helyezi Amerikát. A vásárlási kedv viszont hanyatló tendenciát mutat.
A platósokat és a terepjárókat sokáig használják, ami nem segíti az átlagéletkor csökkenését
Az utóbbi évek eseményei csak rontottak a statisztikán, a koronavírus járvány miatt megnőtt a kereslet az autók iránt, ami áremelkedéshez vezetett, így egy adott összegből csak a tervezettnél régebbi autóra futotta. Az autók gyártása is nehézségekbe ütközött, az ellátási láncok akadoztak, a gyárak felfüggesztették a termelést, holott a kereslet nőtt, ami szintén áremelkedéshez vezetett, sokan emiatt elhalasztották az autócserét. Az orosz-ukrán háború szintén nem segített, ugyanis az infláció és az alkatrészhiány csökkentette a vásárlási kedvet.
Az Egyesült Államokban 100 lakosra 85 autó jut, ez a szám itthon nagyjából 42
A kedvezőtlen hatásoknak köszönhetően egy év alatt három hónappal nőtt az autók átlagéletkora, ami jelenleg 12,5 év, ez három évvel kevesebb az hazai mutatónál. A tavalyi évben az eladott autók 78%-a a SUV vagy a könnyű haszonjármű (mint például a népszerű pickupok) kategóriájából került ki, az úton futó állomány 63%-át teszik ki eme járművek. Újként ezek a típusok is javítják a statisztikát, viszont az átlagos élettartamuk hosszabb a hagyományos személyautókénál, így a térnyerésük összességében öregebb állományt eredményez.
A villanyautók átlagéletkora csekély, mindössze 3,6 év, ráadásul ez a szegmens évről-évre egyre fiatalabb