Nem csak fékez és gyorsít, sávot is vált és még indexel is

A ma kapható legfejlettebb robotpilótát hozta ki a Tesla

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan azt Elon Musk megígérte, e hét csütörtökön jött ki a Tesla legújabb, a piac legkomolyabb robotpilótáját is hozó szoftverfrissítése.

Azt ugyan még a Tesla új, e héten megjelent (és természetesen Twitteren már előre bejelentett) autopilot funkciója sem tudja, hogy a cím megadásával célunkhoz vigyen, de mégis túlmutat minden eddigi távolságtartós tempomaton és sávtartó elektronikán. Ez ugyanis olyannyira tudja tartani a beállított tempót, hogy ha úgy látja, hogy előttünk lelassult vagy megállt a forgalom, de sávváltással lenne mód nagyobb sebességre, akkor bizony automatikusan villogtatja az irányjelzőt, s kikormányozza az autót a másik sávba, ahol aztán (ha van rá mód) a beállított sebességre gyorsít, s tartja természetesen a sávot is.
Hirdetés
Elon Musk szerint a most bevezetett, a legalább 2015-ös modellévű, azaz 2014 szeptembere utáni Model S és Model X szériákhoz 2500 dolláros díjért elérhető szoftverfrissítés által adott önvezető funkció még csak egy lépés a jövő valóban önmagát vezető autója felé, mégis jelentős újítás, hiszen újabb mérföldkövet jelent az autózás világában. Az például mellékes, hogy a frissítés parkolóasszisztens funkciót is hozott, hiszen az már eddig is létezett számos márkánál, de olyan autó eddig még nem volt, amely automatikus – persze a sofőr által bármikor felülbírálható módon – sávváltásra lett volna képes.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

35 thoughts on “Nem csak fékez és gyorsít, sávot is vált és még indexel is

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Nem tudok jobbat az „olajmaffia hátterű dinoszaurusz gyártó”, „a lassú, tohonya, őskövületek” elvednél.
    🙂

    Kíváncsi lennék, hogy az autonóm közlekedés területét nézve a Google hol jár a Teslához képest. Ők mintha más utat választottak volna, és a „minden körülmények között tökéletesen működjön, mert addig nem adom ki” elvet vallanák.

    Másik oldala: az új szoftverrel a Tesla megint iszonyú sebességre kapcsolt. Annyi tapasztalatot tud „begyűjteni”, amennyit az összes többi gyár együtt sem képes.

    Várom már az első magyarázatokat, okoskodásokat a „régi, elavult olajos szarok” gyártóitól, hogy ők mit csináltak eddig. 🙂

    Óriási pofon ez a többi gyártónak!

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Igen, teljesen felesleges etetni ezt a tetűt. Ha megfigyelitek amit ki bír adni magából az 100%-ban trágya. Mondjuk ezen persze annyira nem lehet meglepődni, hiszen rengeteg helyről kibaszták és mindenhol mindenki sokszorosan elküldte már a halál műszerére így aztán csak egy ezer sebből vérző hisztis ideggombóc maradt belőle, már ha akarna sem tudna nem sarokba szorított patkányként viselkedni.

    Úgy lehet, hogy a Tesla nem egy olajmaffia hátterű dinoszaurusz gyártó mint szinte az összes többi. Az elsődleges céljuk az olajalapú közlekedés teljes kiírtása legalább a személygépjárművek tekintetében. Mindent erre tettek fel és ezen cél elérésének érdekében próbálják minél szélesebb kör számára vonzóbbá tenni az elektromos járműveket. Ehhez egy eszköz a saját magát vezetni képes jármű, aminek ez első szárnypróbálgatása a 7.0-ás verzióba bekerült funkció. Sok víz lefolyik még a Dunán amíg akárcsak a Tesla rendszere eléri azt a szintet amire a legtöbben asszociálnak, hogy minden körülmények között teljesen autonom legyen a jármű, de már ez az első verzió is egész használható autópályán meg dugóban araszoláskor:

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=J6905HDRs04[/url]

    Persze a robotpilóta funkció nem kapcsolódik az elektromos autókhoz, a régi, elavult olajos szaroknál is alkalmazható, de az olajmaffiás dinoszauroszoknál az innováció legfeljebb a profit érdekében történik, így aztán nem is várható, hogy ezektől a lassú, tohonya, őskövületektől jöjjenek ki ilyen fejlesztések először.
    Mindemellett majdnem minden gyártó dolgozik ilyen rendszerek fejlesztésén, de a legtöbb az béna-kacsa szinten van még a Tesláéhoz képest is.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Vicces srác vagy. Megmosolyogtatsz. Arra sem emlékszel, amit írsz, félrebeszélsz, magadnak mondasz ellent és el akarsz magyarázni bármit is? Ne fáradj.

    Van elég baj a világban nélküled is, meghagylak a kezelőidnek. Nem vagy te szar ember, csak beteg, ők majd tartják benned a lelket. Ők értenek hozzá, én nem vagyok sem gyógypedagógus, sem klinikai pszichiáter, értsd meg, nem segíthetek.

    Csússz ki a felnőttek s….ből, nincs neked ott helyed, a fehér köpenyes bácsik segítenek majd.
    Üdv!

    Ignore.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Vascsi, te jössz még egy válasszal.
    Olvasom, ha végre leírod, mert nagy kijelentésekben erős vagy, de úgy tűnik csak abban.

    Nézzük, szerinted mennyivel jobb almával telefonálni? Te állítottad ezt. 😀

    Te nem vagy tisztában a „belekötött” szó jelentésével sem. Az egyet nem értés és a kötekedés nem ugyanaz. Tény, hogy nagyon másabb annál, amit ti egymás s….ben lógásként előadtok, de a világ ilyen. Az emberek vitatkoznak. A kötekedés meg az, amikor valaki ok nélkül támad, vagy arról beszél, ami nem tartozik a témához. Pl. te ilyen vagy, amikor iPhone-ról papolsz presztízs termékként, amiről azt se tudod, hogy mi.

    Na, jöhet az a válasz az almával telefonálásról. 😀

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Parancsolj.
    Te írtad, szó szerint idézem.

    [i]„Sőt, ha hozzáteszem, hogy egy hibrid Yaris már 5 millióért kapható, és a világ nagy részében (nem nyugaton) bőven megfelel családi autónak is,” [/i]

    Amikor valaki annyira demens, hogy arra sem emlékszik, amit 9 órája írt…

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Hagyjad! 🙂
    Katona Mátyásba is belekötött.

    Inkább beszéljünk arról, hogy lehet, hogy a Tesla ebben is első lett? Mi a fészkes fenét csinál a bolygón lévő többi autóval foglalkozó gyártó? Össznépi alvás van náluk? 🙂

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Nem, te arról beszéltél, hogy a Yaris jó családi autó. Én erre azt írtam, hogy 2 személynek mindenképp, de abban a kontextusban, amiben példaként hoztad, csak nagyon nagy jóindulattal, pont olyannal, amivel a linkelt képen szereplő robogó is elmegy oldalkocsis motornak..

    Magad is elolvashatod, ha emlékezetből nem megy. 😀

    A tartalommal kellene foglalkoznod, nem velem és akkor maradna energiád a megértésre is. Próbáld ki egyszer.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Én kérdeztem, nem te. Eldöntöm, hogy milyen kérdés volt jó? 😀 El vagy tévedve.

    Na, mennyivel jobb almával hívni nagymutert, meséld el. 😀

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Ezt hogy szűrted le?
    Nem én példálózom az almával, hogy az mekkora presztízs. Te teszed (lentebb elolvashatod) Ráadásul azt se tudod, hogy miről beszélsz, mert nincs is olyanod. Le is hülyézhetne ezért téged bárki, mondjuk nem ez az első téma, amiben úgy alkotsz véleményt, hogy halvány lila gőzöd sincs róla.

    Az alma is csak egy telefon, ne gyűjts rá. Ha jó a melód megdobnak vele. Légy ügyes.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    A világ jelentős részén boldogan isznak egy korty vizet is. Mégsem arról szól sem a cikk, sem a beszélgetés. De ha akarod, azért mindenképpen dobj be valami okosat erről is.

    Értenéd te ezt, ha akarnád.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    [i]„Most mit nem vettem észre?”[/i]

    Csak a lényeget nem. 🙂

    [i]„Szerinted egy hétköznapibb ember mennyire lesz képben az akksikkal?”[/i]

    Semennyire, de legalább ezt fel kellene ismerniük. Ha ez sem megy akkor csak a hülyeségek hülyeségre halmozása fog következni. Pedig annyira triviális a szabály, ha valamihez nem értek nem pofázok bele. Én pl. nem beszélek kínaiul sőt egyáltalán nem értek a kínai nyelvhez. De ezt tudom, éppen ezért soha nem fogok kioktatni egy kínia anyanyelvűt kínaiból. Ez ilyen egyszerű lenne, de legnagyobb megrökönyödésemre 100 emberből ha néhány képes erre a trivialitásra akkor már sokat mondtam.

    [i]„Bocs, hogy nem figyeltem mindenre.”[/i]

    Mindenre nem hogy nem kell, de nem is lehet figyelni általánosságban. A lényegre kell figyelni.

    [i]„Modulosdiról olvastam már….”[/i]

    Akkor nem sikerült megérteni a lényegét. Szó nincs arról hogy a hibás cellákat majd más kapja meg meg hogy napokig nézegetik vajon melyik lehet a hibás. A lényeg az, hogy amennyiben nem az egész akkumulátorcsomag hibásodik meg úgy ahogy van – és ez totálkáros karambolt leszámítva mindig így van – akkor csak azt vagy azokat a cellákat kell cserélni amelyekkel zűr lehet. Ezt a Tesla ESS-e saját magától megmondja, bajos is lenne pl. a Model S-ben levő 7000 cellát egyenként leméregetni, ehelyett a szervízben a fedélzeti számítógép pontosan megmondja hogy mellyik cella ill. modul milyen állapotban van, hiszen ez az egyik fő feladata, hogy ezeket figyelje ill. hűtse/fútse valamint a töltés/kisütést vezérelje.
    Néhány fatális esetet leszámítva soha nem kellett még normál üzemi körülmények között használt teljes akkumulátorcsomagot cserélni.

    [i]„Jobb esetben 200ezer km-ig csakis kopó alkatrészeket kell cserélni, ami a leafnél is ugyanúgy van (csak a féket nem kell olyan hamar cserélni).”[/i]

    Hát nem, pl. a sebességváltó/kuplung csak az elavult belsőégésű motoros szarokba kell, de azért elég ritkán szokták kibírni 200ezerig. Vízpumpa ugyanez és még lehetne sorolni.

    [i]„Azért azt ne mondd nekem, hogy 10 évesen az akksi nem lesz tropa. „[/i]

    De, mondom. Nem lesz tropa, legalább is messze ez a legnagyobb valószínűségű esemény. Az hogy csökken a hatótáv az nem azt jelenti, hogy tropa lesz az akksi. A tárolókapacitása csökken egyedül, minden más paramétere nagyjából ugyanolyan marad. Nem véletlenül vannak olyan programok amik a névleges élettartamuk végére ért akkumulátorokat helyhez kötött tárolórendszerekben használják fel újra.

    [i]„Azt tudom, hogy a bmw így fapados, és kb. 3m Ft extra nem árt bele…”[/i]

    Hát nem. A hányingerkeltő ócska elavult környeztetpusztító koromdízel bömböst 3000 millárd forintnyi extra sem tudná elfogadható szintre hozni. Ilyen rakás trágyát értelmes ember SOHA nem vesz, csak a mongolidióták meg akik mindent szívből gyűlölnek ami élő.

    [i]„A tesla ezalatt 2m Ft-nyi elektromosságot tankol fel (tudom, akár ingyen).”[/i]

    Megint csak a lényeget nem érted. A Tesla árában benne van a Supercharging hálózat ÖRÖKÖS, INGYENES használati joga is. Ebben a pilanatban 532 szupertöltő állomás 3007 töltőpontja áll rendelkezésre a Tesla tulajdonosoknak világszerte ami napról-napra bővül. Az USA-ban és Európa nyugati felében pl. már most is pontosan nulla üzemanyagköltséggel lehet számolni. De ezen felül is sok ezer nyilvános töltőpont használható sok közüllük ingyenesen (Magyarországon még mindig ingyenes az összes). Persze, senki nem ver rá a kezedre, ha ennek ellenére otthon töltöd, pénzért, de ha van napelemed/szélkereked/vízturbinád/akármid akkor ez megint kicsit bonyolultabb számolást igényel.

    [i]„A teslánál viszont megint elérkezek oda, hogy kell majd egy új akksi, ami bizony 9m Ft.”[/i]

    Úgy látom neked ez a mániád. Jó legyen, akkor vegyél 9 millióért teljesen új akksit (csak nem tudom minek), de akkor úgy korrekt, hogy a foshalmaz bömböst meg egy az egyben újra kell venned mert hát miért ne.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    [i]„…a világ nagy részében (nem nyugaton) bőven megfelel családi autónak is…”[/i]
    Ja. 2 fős családnak.

    Ez is családi jármű és még a Yaris hibridnél is környezetkímélőbb, de ne papoljunk mellette jó? 😀
    [url]https://www.google.hu/search?q=indi%C3%A1ban+motorral&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI2N3No8vQyAIVTNYsCh1FpgS7&biw=1280&bih=887#imgrc=gvZP1hlqKqf_7M%3A[/url]

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    És miért ég és föld ugyanoda elmenni a Teslával?
    Mennyivel égebb és földebb az a hely, ahova érkezel a Teslával?

    (Félve kérdezem meg, hogy kiknek a kiváltsága Teslával utazni, tényleg ők fizetik-e a legtöbb adót, járulékot, amiből kedvenc példátokat, a rákos betegeket gyógyítják? Biztos vagy ebben?)

    Pont azokat hívom az iPhone-ommal, akiket a régi telefonjaimmal hívtam.
    Nem szeretnek ettől jobban.
    Nem vagyok ettől értékesebb ember.

    Amiket írsz, olyanokat sznob emberek írnak.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Lehet nem jól fogalmaztam, de én is azt akartam mondani, hogy mindkettő telefon tud telefonálni, meg egyebek, de az iPhone mást presztízst képvisel. A Skodával is ugyanoda lehet elmenni, mint a Teslával, de a kettő ég és föld.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    A 15 ezres telefonnal mennyivel rosszabb telefonálni? (iPhone-om van, de nem értelek)
    A 15 ezres telefonnal mennyivel nehezebb bármit megtenni, mint az almával?

    Elmeséled?

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Szerinted egy hétköznapibb ember mennyire lesz képben az akksikkal? Ugyanabból fog kiindulni amiből én, és ugyanerre fog jutni amire én.
    Bocs, hogy nem figyeltem mindenre.
    Modulosdiról olvastam már. Ha beszarik vmelyik cella, akkor célirányosan ki lehet cserélni a hibás cellákat, és ezzel a módszerrel pár évig még el lehet lébecolni az akksival, legalábbis valami ilyesmit olvastam a toyora priusszal kapcsolatosan pár éve, de hogy ez úgy működik, hogy kapsz egy másik priusból kiszedett komplett akksit, amiben ők már megkeresték a hibás cellákat és raktak bele újakat, míg a te hibásodat a következő delikvens fogja megkapni, de hogy ez itthon hogyan zajlik, azt nem tudom, de biztos h akkor pár napra kiesik a kocsi, gondolom én mint laikus.
    Jobb esetben 200ezer km-ig csakis kopó alkatrészeket kell cserélni, ami a leafnél is ugyanúgy van (csak a féket nem kell olyan hamar cserélni). 200ezer km felettől kezdődnek a komolyabb cserék, ami a nissant nem érinti. Nincs skodám, nem vágom a szervízköltségeket, ezért hasraütés szerűen kalkuláltam rá 0,5m Ft-ot. Olajat én 15ezrenként cserélek, de a többség biztos h 30ezrenként viszi jobbik esetben, és igen, ez sem érinti a nissant, de ezt is kalkuláltam.
    Azért azt ne mondd nekem, hogy 10 évesen az akksi nem lesz tropa. Szerintem már 8 évesen csoda lesz ha a gyári hatótáv felét fogja tudni a kocsi, márpedig egy 150km-es hatótávú kocsinál már problémákat okozhat, de majd idővel úgyis kiderül mit bírnak ezek.
    Benya és gázolaj most tényleg olcsó, villany árakat nem vágom, de azokra gondolom rá sem bagóztál, leragadtál a koromokádásnál, amit én speciell nagy ívben letojok, mert nem az utastérbe küldi be a cuccot.
    Én 60%-osra zuhanásról olvastam akksi témában. Nem tudom mit kell kukacoskodni, mert egy 3-4 éves közel félárú leaf-et megvásárolva a korábban leírtak alapján 300ezer km-nél már behozza az árát, és akkor úgymond pesszimista is voltam ezek szerint az elektromos autókkal kapcsolatosan. Ha a jóslatok bevállnak, és az üzemanyagárak is visszamennek 400 fölé + kifogsz egy betegesebb diesel autót, akkor értelem szerűen sokkkalta hamarabb behozza az ártöbbletét a nissan.
    Ezek után próbálj meg érvelni egy tesla mellett.
    Tesla 70D -> kb. 25m Ft, 442km hatótáv, 5,4s 0-100km/h, 332 lóerő.
    BMW 535D -> 17m Ft, kb. 900km hatótáv, 5,3s 0-100km/h, 313 lóerő.
    Azt tudom, hogy a bmw így fapados, és kb. 3m Ft extra nem árt bele, míg a teslához nem sok extra kérhető már, mert jobban fel van szerelve (legalábbis az erősebbek igen, ezt az alapverziót még nem néztem meg). Menjünk a tesla javára, legyen 6m Ft a különbözet a 8 helyett.
    A tesla kb. 24kwh/100km-et eszik, ami 400Ft-os üzemanyag esetén 2,5l/100km. A bmw 8l/100km-t eszik.
    200ezer km-ig motorikus javításra nem szorul a bmw, tehát többet eszik, olajcsere 30ezrenként mondjuk 40ezer Ft-ért, és a fékeket is többször kell cserélni, de a többi ugyanaz.
    A bmw-re elmegy 6,4m Ft üzemanyag + 350ezer (olaj + fék), tehát össz-vissz legyen 6,8m Ft.
    A tesla ezalatt 2m Ft-nyi elektromosságot tankol fel (tudom, akár ingyen).
    A különbség 4,8m Ft, tehát még marad hátra 1,2m Ft a 6m Ft-ból (ha ingyen töltjük a teslát, akkor már jók vagyunk). A bmw-nél szépen lassan kezdődnek majd a motorikus javítások, míg a futóművet és a gumikat ugyanúgy fogja koptatni mindkét kocsi. Szerintem 1m Ft-nak elég kellene lennie a bmw plusszjavíttatásaira (na ez azért tényleg elég nagy változó, ki lehet fogni rossz kocsit, míg elektromos autóknál nem tudom milyen meghibásodások lehetnek). A teslánál viszont megint elérkezek oda, hogy kell majd egy új akksi, ami bizony 9m Ft. HA lecsökkennek az akksi árak, akkor lesz 6m Ft.
    A bmw-re költött 1m +javíttatásokat levéve 5m Ft-tal drágább a tesla + ott a megmaradt 1,2m Ft korábbról, tehát durván van újabb 160-180ezer km mindkét kocsiban, mire a tesla behozza az árkülönbözetet, amikor is a bmw már biztos kezdene kínosan sokszor javíttatásokra szorulni, míg a teslába remélhetőleg mindig csak egy új/felújított akksi kéne.
    Hát most nagyon optimista voltam a tesla javára, de ez még így is 360-380ezer km felettől buli a tesla javára (hacsak ingyen nem töltjük). Vélemény? Most mit nem vettem észre?

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Nagyon örülök, hogy megnézted a magyarországi realitást – a használt autó vásárlást/árakat – is. 🙂
    Sajnos minden magyar autósportál megfeledkezett, lemaradt arról, hogy milyen szépen lecsökkentek a használt elektromos autók árai, ezáltal sokkal elérhetőbbé váltak a tehetősebb magyar embereknek is. (És nem, nem azért esik az áruk ennyit, mert rossz az értéktartása, mielőtt valaki idejönne okoskodni, hanem azért mert más értelmes országokban milliós kedvezmények vannak és a hűségidő után onnan szivárognak Mo-ra.)

    Van pár hiba a számolásodban/feltételezésedben, ami miatt a következtetés is rossz lett, de ezt már s3k leírta.

    Amit még kihagytál, hogy [b]a társadalmi megítélés is egyre többet ér[/b], egyre fontosabb. Már nem emlékszem a konkrét linkre, de egy felmérésben erről írtak. Bizony teljesen más egy kerregő dízellel, vagy egy elektromos autóval megjelenni. Egy bizonyos szint felett ez számít (már Magyarországon is). A cikk egyébként az iskolai végzettség és a hajtáslánc vonatkozásában állapította meg, hogy az alternatív és hibrid autótulajok között több a magasabb iskolai végzettségű (bár ez következhet abból is, hogy nekik több pénzük van 🙂 ).
    Nem említetted, hogy az országban több helyen ingyenes parkolás jár az elektromos autóknak. Szintén kihagytad, hogy egy rahedli helyen ingyen töltheted. A dugódíjról említést sem teszel. De, hogy egy meglepőt mondjak a pitiáner lakosú Miskolc polgármestere aláírt egy olyan dokumentumot, amelyben azt ecsetelte, hogy 2020-tól a belvárosba nem hajthatsz, majd be a kormoló dízellel, vagy benzinessel. Az már csak 4 év! EU nagyvárosainak vezetőitől havonta hallhatsz ilyeneket.

    Számolásodban egyoldalúan csak az pénzt nézed. Én nem hasonlítanék egy BMW i3-at, pláne egy Teslát a Skodához. Ez kb. iphone vs. 15-ezres okostelefon kategória.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    [i]„Ha az iphone-omból indulok ki…”[/i]

    És miért indulsz ki abból? Hogy teljes hülyeség legyen a következtetésed? Mert akkor valóban remek kiindulási alapnak.

    A szifonodban ugyanolyan kémiai összetételű – és emiatt hasonló tulajdonságú – akkumulátor van mint a Leaf-ben? Nem. A szifonodban ugyanolyan szigorú az akkumulátor töltés-kisütés vezérlés mint a Leaf-ben? Nem. Akkor miből gondoload azt, hogy ugyanolyan jelenségek várhatók majd egy Leaf-nél mint pl. a laptopodnál?
    Igen, azért mert egyáltalán nem értesz a kérdéshez és „remek” érzékkel teljesen rossz következtetéseket vonsz le.
    Ezen kívül mi a jó istennek kellene a teljes akkumulátorcsomagot cserélni, amikor nem egy tömb az egész hanem modulokra és a modulok meg cellákra vannak osztva? Csak hogy még nagyobb hülyeség jöjjön ki a az összehasonlításnál? Igen. 😉
    De ha már ragaszkodsz ehhez a dologhoz, akkor szerinted 5-10 év múlva a Leaf teljes akkumulátorcsomogaja ugyanannyiba fog kerülni mint most? Csak úgy mondom hogy 2008-as árszinthez képest – bár akkor még nem volt Leaf, de az akkori átlagos akkumulátorátakat tekintve – mára megharmadolódott az ilyen akkumulátorok ára és 2020-ig még egy feleződés benne van a pakliban, az új generációs akkumulátorkról (pl. solid state litium) nem is beszélve.
    Szerinted a benya/gázolaj ára ugyannnyi marad egy bő évtizedig mint amennyi most? Ugyanis így számoltál. 🙂
    Különösen vicces, hogy még a Leaf-nél szerinted az egész akkumlátorcsomag megy a kukába a garancia végével – ami teljesen megalapozatlan hülyeség -, míg a derék koromokádó skodánál ennyi idő alatt mindössze csak néhányszor olajat kell cserélni. Se a fékek nem kopnak el se a sebességváltó nem megy gallyra se semmi. Ez kb. ugyanolyan irreális mint az akksis bulid, csak a másik irányba.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    4,75m Ft-ért találtam 79ezer km-res 2012/07 havi Nissan Leaf-et (tehát közel felére esett az áruk 3-4 évesen). Vannak 1 évvel idősebbek 30ezer km-erekkel, tehát a használtautó.hu alapján ez a Leaf havi 2ezer km-t, tehát napi 67km-t ment, és ez már kiugróan soknak számít, ergo a napi 100km-res kalkulációt el is lehet vetni, mert közel 4 éves Leafek a maguk 30ezer km-ével havi 650km-t, napi 22km-eket mehettek (hétvégékkel együtt).
    A 4 éves octaviák között soknak 240ezer km-nél jár a mutatója, 150ezer km alatt nem is igazán vannak, és cserébe 2,5m Ft körül mozognak (ez így már újkori ár fele alatti). Egy 60-80ezer km-t futott octavia az 1.6tdi motorral 3-4 évesen 3,3-3,5m Ft (na ez így hasonlóan picit félár feletti, mint a leaf esetén volt).
    Tehát 3évesen 80ezer km-rel kb. az új ár 60%-áért lehet megkapni ezeket a kocsikat, így a szakadék a két kocsi között az újkori árak 2,5m Ft-járól majdnem a 60%ára csökken, hát számolok 1,4m Ft-tal (4,75m Ft kontra 3,3-3,5m Ft).
    Kb. 140ezer km múlva (tehát kb. 220ezer km-nél) hozza be a különbözetet a nissan. Ha feltesszük, hogy 160ezer km-esen akksit cserélünk benne, és keletkezik egy 1,5m Ft-os költség, akkor a skodára ugyanúgy 0,5m Ft-nyi szervízköltséget számolva marad 1m Ft különbözet, amit majd 110ezer km alatt hoz be a leaf, tehát majd 350ezer km-nél (ennyi jött ki új autók esetén is, de erős a gyanúm, hogy a skodára 300ezer km környékétől tetemesebb összegeket kell majd rákölteni, szóval ez a határ már korábban megtörténhet)

    A számítások után megállapítható, hogy a 3 éves 80ezer km-res skoda és nissan esetén az újkori ár kb. 60%-áért megvásárolva az autók ugyanúgy 350ezer km környékén lesznek egálban, mint új autók esetén. A 3-4 éves nissanok 30ezer km-resen jó vételek lehetnek, hiszen ezt a 350ezer km-rest határt már 300ezer km-nél elérhetjük velük, az a +1 év az akksi esetén szerintem nem oszt nem szoroz sokat.
    Azt nem tudom, hogy 6-8 évesen mi lesz az akksikkal, de ha valaki úgy vesz nissant, hogy nem alatta kell akksikat cserélni, akkor az jó üzletet csinál, hiszen csupán 2,2l környékére jön ki a fogyasztás, cserébe 150km a max hatótáv, de ha akksi csere is lesz, akkor az a 1,5m Ft-os árat tekintve már torzít a helyzeten.

    Hát, így most végigszámolgatva továbbra sem lettem anyagilag villanyautó párti. Tény és való, hogy az octavia egy jó árú autó, mint ahogy a nissan is a villanyosok között, de most egy i3-as bmw-vel vagy teslával számolva csak sokkalta rosszabb értékekre jutnék, sőőőt, erős a gyanúm, hogy ott talán soha nem jönne be a villanyos autó felára.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Ennyi rá a garancia, márpedig elektromos kütyüknél a garancia lejárta után elég hamar jönnek a bajok. Nem akarok vészmadár lenni, de majd 5-6 év múlva biztos lesznek itt cikkek róla.
    Ha az iphone-omból indulok ki, most van meg 4. éve, és kb. a 2/3ára csökkent az üzemideje + néha gondol egyet, és 30% körülről beugrik 10% alá.
    Ha a laptopokból indulok ki, akkor kb. 3 év után a 2-3 órás üzemidő lecsökkent max 1-1,5 órára, és itt is adott a szitu, hogy egyszer csak gondol egyet, és hirtelen drasztikusan ugrik 10-20%-ot.
    Nem vagyok szakértő, de a technika azonos kell h legyen, és igen, én is olvastam már, hogy autóknál nem ilyen a szitu, de egyszer ilyen lesz, és akkor cserélni kell horror áron. HA cserélni kell pont a garancia lejárta után, akkor pont addigra hozná be az elektromos autó a felárát egy hasonló kaliberű dieselessel szemben. A dieselesben persze motorikusan elromolhat pár cucc, de nem 6-9m Ft értékben bakker.
    Az említett nissan leaf-hez 6.500 dollár a 24kwh-órás új akksi, és a régi beszámításával ez 5.500 dollár lesz. Na már most ez beszerelési költség nélkül van + ki tudja mire az EU-ba ér mekkora vámot kap és mi lesz euróban a végösszeg… A nissan leafben elvileg 100ezer km a garancia rá, hiba esetén pedig 160ezer km. Hát kb. ennyi kilométeresen kezdene elterjedni Magyarországon.
    Az új leaf már 30kwh-s akksikat kap, és 8,8m Ft az alapára (de ekkor csak 24kwh az akksi). 1945kg, 370l csomagtartó, 2700as tengelytáv, 109 lóerő, 254 nm nyomaték.
    Skoda Octavia 1.6cr tdi 6,4m Ft-ról indul. 1305kg, 590l csomagtartó, 2686os tengelytáv, 110lóerő, 250nm nyomaték. A leaf 17kwh/100km-et eszik, ami ha jól értelmezem az áram árakat, akkor 17x44Ft=748Ft, tehát 340es diesel árakkal nézve 2,2l/100km. Az octavia 4,4literes vegyes átlagát szerintem hagyjuk, számoljunk 5 literrel 100km-enként.
    Maximum 160ezer km-ig van garancia a leaf akksijára, így nézzük addig a különbséget:
    Tehát volt egy 2,5m Ft-os felár. 160ezer km alatt 1,2m Ft-ért kell „tankolni” áramot a leaf-be, míg a skodába 2,7m Ft-ért, ergo 1,5m Ft-ot spórolunk, maradt 1m Ft. Tudom nem kopnak annyira az elektromos autókban az alkatrészek, és olaj sincsen benne, így a skodában majd legalább 6szor kéne ezidő alatt olajat cserélni, ami mondjuk 6x30ezer Ft, tehát még mindig maradt 800ezer Ft felára a leafnek. (ne mondja senki, hogy 160ezer km alatt valami motorikus baja lenne a skodának, mert szerintem ilyesmik csak 200ezer km utántól történnének)
    Tehát ott vagyunk 160ezer km-nél, garancia már nincsen egyik kocsinál sem, és még mindig 800ezer Ft-tal drágább volt a leaf. Ha beüt a krach és kell az új akksi, akkor az kb. 1,5m Ft lesz. Nem hiszem, hogy valaki napi 100km-nél többet mászkálna egy leaf-fel, csak ha taxis. Napi 100km esetén a 160ezer km 4,5 év alatt jön be, tehát ekkora már a laptop és mobil akksikból kiindulva már lehet problémák. Ha teljesen egálra szeretnénk hozni a két autó árát, akkor kb. 240ezer km-nél lesz egálban a két kocsi. Ekkor már előfordulhat, hogy a skodánál motorikusan kell majd valamit javítani, a nissan pedig pedig 7-8 éves lesz, és kell majd bele egy új akksi. Ha kb. 0,5m Ft javítással számolok a skodára és 1,5m Ft-tal a leafre, akkor ismét lesz 1m Ft különbség, amit majd 100-110ezer km múlva hoz be a leaf, ami újabb 3 évet jelentene.
    Tehát napi 100km-res használat mellett a Nissan Leaf 11 évesen, 340-350ezer km-res korától hozná be a felárát egy hasonló teljesítményű (ámbár szerintem nagyobb méretű és jobban kihasználható, kevésbé hatótávkötött) Skoda Octaviához képest. Ez lenne új autók esetén a neten található alapárakkal számolva.
    Most keresek használtautókra is.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Szvsz az autógyárak ott b…k el a dolgot hogy nem a [b]sűrű fillér,ritka forint[/b] elvet vallják.Mert ha egy Polo,Clio,stb… kaliberű autót meg lehetne venni max!!! 5 millióért állami támogatással akkor nem győznék az igények kelégítését.És akkor állítom,hogy öt tíz éven belül a városok fokozatosan elkezdenének tísztulni, és s3000 kolléga naphosszat „kényeztethetné” magát örömében:-D

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    „de kell majd bele új akksi”, „DE kell egy új akksipakk”
    Ez egyelőre egy városi legenda/pletyka, de inkább hazugság. Nissan Leaf-nél sokmillió km-es felhasználói tapasztalatok vannak. A gyár által kalkulált akkumulátor kapacitáscsökkenések és meghibásodásoknál is kedvezőbbek a gyakorlat során tapasztalt értékek.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    És talán 8 év garancia van az akksira, ami 33ezer dollár. Ha kész a giga akksigyár és 2/3-asok árak lesznek, akkor is kb. 6 milla lesz egy új akksipakk a mondjuk 9 éves kocsiba, ami ha újonnan volt 30milla, lesz 9 évesen talán 4, de kell majd bele új akksi 6-ért, de 10et meg nem fog érni az a kocsi.
    Ha kb. azonos teljesítményt nézek egy dieselhez képest, akkor pont ilyen 6-9 éves korára jönne be az elektromos autó felára a fogyasztáskülönbség miatt, DE kell egy új akksipakk. Nagyon kíváncsi leszek mi leszek ezekkel a kocsikkal 10 évesen, de egyelőre felejtős. Az elektromosság felára egyelőre túl magas, de az irány tetszik. Lehet érdemes ezeket max 6 évesen eladni.

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    Ha például gyalog mész még a tömegközlekedésre sem kell várni … javaslom vágj bele egy világ körüli útnak gyalog addig sem fogsz itt hülyeségeket írni . Arra felé vedd az irányt amerre nincs mobilnet…

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    A taxi meg olyan jármű amely mindezt tudja és még beszélgethetsz a sofőrrel is, az meg már csak a hab a torán hogy bemondod a címet és odajön érted, aztán a megadott címre visz, sőt még a csomagodat is berakja a csomagtartóba;)
    Mellesleg a tömegközlekedés ezt sokkal olcsóbban tudja, és még órákig sem kell szobrozni a töltő mellett.
    A Tesla feltalálta a melegvizet, zseniális :))

  • 2017.10.28. at 12:10
    Permalink

    A Volvo beszél róla, leígéri a csillagokat is az égről, a Tesla megvalósítja és már ma működik, elérhető a rendszere.
    Ez a különbség a Tesla és az összes többi gyártó között: a Tesla valódi értéket nyújt, a többiek skótoskodnak, csak azt nézik hogyan tudnának fondorlatos módon minél több pénzt kihúzni a vásárlóból és ezért minél kevesebbet adni, lehetőleg olyat, ami hamar elavul.

Vélemény, hozzászólás?