Nem csak Európában, nálunk is csökkentek az újautó-eladások
Október egyhuzamban a negyedik hónap, amikor rosszabbul teljesített az autóipar, mint 2020-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Autógyártók Európai Szövetségének adatai alapján jól látszik, hogy tavaly csak a karantén idején nem vásárolt új autót Európa, a második félév már szinte biztosan erősebb volt tavaly, mint amilyen idén lesz, ám ennek nem csak a vevők az okai.
Új autók állnak sorban átvételre várva - ritka látvány, mert idén az autó is hiánycikk lett, így októberben kevesebbet regisztráltak belőlük EU-s szinten és Magyarországon is, mint egy évvel ezelőtt
amióta az ACEA méri ezt, azóta mindig többet regisztráltak a múlt havi, összesen 665 001 új személyautónál az EU-ban.
Az Európai Unió számai az elmúlt évben: jól látszik, hogy leginkább a járvány első hullámának idején zuhantak be az eladási adatok (Grafikon: ACEA)
Magyarországon is az EU-s adatokhoz hasonló tendenciát láthatunk, az első tíz hónapban a tavalyi adatokhoz képest még mindig jobbak az idei eladások, ám 2019 azonos időintervallumához képest már közel 20 százalékos a visszaesés (Grafikon: ACEA)