Nem csak Európában, nálunk is csökkentek az újautó-eladások
Október egyhuzamban a negyedik hónap, amikor rosszabbul teljesített az autóipar, mint 2020-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Autógyártók Európai Szövetségének adatai alapján jól látszik, hogy tavaly csak a karantén idején nem vásárolt új autót Európa, a második félév már szinte biztosan erősebb volt tavaly, mint amilyen idén lesz, ám ennek nem csak a vevők az okai.
amióta az ACEA méri ezt, azóta mindig többet regisztráltak a múlt havi, összesen 665 001 új személyautónál az EU-ban.
Itthon ez a szám a DATAHOUSE adatai alapján 9131 volt idén, 11950 volt tavaly, és 12449 volt 2019-ben, a járvány előtt: itt is megfigyelhető, hogy tavalyelőtthöz képest még rosszabb lett a helyzet, az eltérés 26,7 százalékos. Mégsem mi teljesítettünk a legrosszabbul, Franciaország 30,7, Németország 34,2, Olaszország pedig 37,7 százalékos hiány mutat, és ennek nem csupán a megrendelésállomány, hanem legalább annyira a szállítási kapacitások is az okai.