Nem kímélték a Hyundai Tucson tesztpéldányait
Nemrég
beszámoltunk az új generációs Hyundai Tucsonról közölt hivatalos ízelítő képekről, melyeken láthattuk a markáns, egyedi, kissé talán furcsa külső dizájnt és a modern belteret. A szeptember 15-ei bemutató előtt a dél-koreaiak a stílus mellett szeretnék meggyőzni a leendő vásárlókat, hogy nem csak magamutogatásra lesz alkalmas.
A SUV nevében a Utility, azaz a hasznosság is nagy hangsúlyt kap, hiszen terepen is megállja majd a helyét, és vontatásra is alkalmas lesz.
Itt csak álcázva, de korábban - sötétben - már takarás nélkül is láthattuk
A végső tesztköröket futja az új Tucson, miután hidegben-melegben tesztelték már Spanyolországban és Svédországban, sőt, még a Nürburgringen is megfuttatták. Csehországban, a leendő gyártási helyszín közelében próbára tették a négykerék-meghajtást, a nyomatékelosztást és a kuplung működését a kifejezetten az erre a célra létrehozott pályákon. Sziklákra is kivitték az új Tucsont, ahol két kerékre állítva nyitogatták az ajtókat, ezáltal tesztelve a karosszéria szilárdságát. A mérnökök ellenőrizték a zajszintet, a különböző karosszériaelemek rezgéseit elemezve csökkentették a nem kívánatos hangokat. A prototípus nem maradt szárazon, 20-30 cm mély vízben gázolva tesztelték az alváz és a kerékjáratok vízhatlanságát, de ezután sem pihenhetett a nagy SUV, 30 és 45%-os emelkedőn tesztelték a visszagurulás-gátlót és a lejtmenet-vezérlőt, illetve a kuplung strapabíróságát emelkedőn való elinduláskor.
Egy utánfutót is áthúztak vele a Grossglockneren
Végül a Grossglockneren, Ausztriában pakoltak egy utánfutót az új Tucson mögé, amit minden probléma nélkül átvitt a könnyűnek nem nevezhető terepen. Ezekkel a tesztekkel a szakemberek még végső módosításokat eszközölhetnek a hamarosan érkező Tucsonon, hogy strapabíró, hosszú időn át tartós járműként léphessen piacra. A Tucson megbízhatóságát egyébként több szakmabeli is méltatta az eddigi generációk során, az USA-ban például a kifutó modellt a JD Power a legjobb kompakt SUV-nak választotta - még ha a tömegmárkák között ez kompaktnak nem is igazán nevezhető. A modell minőségét eladási számai is alátámasztják, 2004-es bevezetése óta három generáción át több mint 7 millió darab kelt el belőle, csak Európában 1,4 millió. Az aszfalton és terepen egyaránt jó vezetési élményt ígérő új Tucson szeptember 15-én, online fog debütálni.