Számos kereskedés eltűnhet a Mercedes új stratégiájának köszönhetően
A Mercedes nemrég megerősítette, hogy
néhány belépőszintű modelljének búcsút int, a kompaktok számát hétről négyre csökkentik. Mindezt azért, hogy a drágább autók értékesítésével magasabb profitot tudjanak elérni, éppen ezért a német gyártó a jövőben az erőforrásainak 75 százalékát fordítja a drágább szegmenseinek fejlesztésére. Ezen felül a Mercedes a jövőben az értékesítési költségek megnyírbálásával is igyekszik maximalizálni a lehetőségeit. 2025-re 15 további piacon tervezik bevezetni az úgynevezett "ügynöki" modellt (ma mindössze 5 piacon használják ezt a modellt). Ennek előnye, hogy a márkának nagyobb rálátása van arra, hogy kihez kerül az autó, valamint sokkal költséghatékonyabb, mint a kereskedéseken keresztül történő értékesítés. A stuttgartiak tervei szerint Európában 2025-ben már az autók 80 százalékát így fogják eladni.
A német márka szerint 2025-re már minden negyedik vásárló online veheti meg új autóját
Szintén 2025-re tervezik a bemutatótermek struktúrájának újraszervezését is. Az előzetes tervek alapján globálisan 10, míg Németországban akár a kereskedések 20 százaléka is eltűnhet. A hagyományos értelemben vett kereskedések bezárása csupán a fejlett piacokon merült fel, Kínában például további üzletek nyitását tervezi a Mercedes. Tervezet szintjén az is felmerült, hogy a jövőben szétszedik a különböző almárkákat, és dedikált AMG, Maybach és G-osztály bemutatótermeket nyitnak. A modellváltás mellett az online értékesítésre is nagyobb hangsúlyt fektet a Mercedes: Bettina Fetzer, a vállalat kommunikációs és marketing alelnöke szerint 2025-ben már minden negyedik vásárlójuk online vásárolhatja meg új autóját.