Nem bizonyult rossz befektetésnek az aprócska Aston Martin

Hiába Toyota alapú a legkisebb Aston, az értékét nem hajlandó elveszíteni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különös együttműködés keretében született az Aston Martin Cygnet. Az eredeti formájában Toyota emblémával kínált modell hiába vált akkor a nevetség tárgyává, hamarosan ritka és értékes gyűjtői darab lehet belőle.

Hangosan koppantak az állak a földön, amikor 2010-ben a Genfi Autószalonon az Aston Martin bejelentette a Cygnetet. A modell le sem tagadhatná az eredetét, a külsőn csak a könnyen módosítható elemeken változtattak. A Toyota iQ-hoz képest nagyobb felniket kapott a kisautó, több lett rajta a króm és változtattak a hátsó lámpákon, de nem feledkezhetünk meg a teljesen felesleges nyílásokról sem a géptetőn. A belsőt igyekeztek a brit márka vásárlóinak ízléséhez igazítani, így rengeteg bőrrel próbálták vonzóbbá tenni a legkisebb modelljüket.
Hirdetés
A motoron nem változtattak, a Toyota 1,33 literes benzinese bújik meg a géptető alatt, ami 98 lóerő leadására képes. Érdekesség, hogy készült egy valóban Aston motoros Cygnet, ebbe egy 4,7 literes V8-as került 430 lóerővel, de ebből csupán egyetlen példány létezik. A Cygnet arra volt hivatott, hogy a sportkocsik magas emisszióját csökkentse, de ez a kis darabszám miatt nem igazán jött össze. A terv szerint a már meglévő Aston Martin tulajdonosokra sózták volna rá a kisautót, amolyan boltba/templomba járós autó gyanánt. A drágán mért Toyota a gazdagok pénztárcáját sem tudta kinyitni, az évi 4000 példányos terv nem jött össze, 786 Cygnet készült a gyártás két éve alatt, ami manapság pont az előnyére válik.
A kereslethiány miatt nem lett tucatautó a Cygnet, egyedi különlegesség maradt az Aston Martin történetében. Ennek köszönhetően hiába egy tízéves modellről van szó, az értéke nem hajlandó csökkenni. Egy évtizeddel ezelőtt három Toyota iQ árát, azaz 43 ezer dollárt kértek érte, manapság egy használt Cygnet megvásárlásához körülbelül 55 ezer dollár szükséges, ami az infláció miatt megegyezik az újkori árával. Nem lenne meglepő, ha lassan a gyűjtők is felfigyelnének a modellre, ami úgy tűnik befektetésnek sem rossz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?