Kifejezetten az infláció, és az ennek kapcsán megnövekedett költségek hatásait igyekezett felmérni a Magyar Suzuki legújabb közvélemény-kutatásában, amely helyenként egészen váratlan eredményeket hozott.
Talán az a legmeglepőbb, hogy hogyan spórolnak az emberek a nehezebb körülmények közt: 55,1% válaszolta, hogy a ruházkodáson, 52,8% azt, hogy az utazásokon, nyaraláson, 46,9% azt, hogy az élelmiszer-vásárláson takarítana meg pénzt, és csak 33,1% válaszolta, hogy az autóhasználatot is visszafogná. Mindezt úgy, hogy a válaszadók döntő többsége, 92,6%-a nyilatkozta, hogy változtatott a költési szokásain.
A kutatás arra is kereste a választ, hogy ki miért érzi fontosnak az autóhasználatot. Erre 43,4% válaszolta, hogy létszükségletnek érzi, 24,3% azt, hogy a szabad mozgást részesíti előnyben akár a magasabb költségekkel szemben is, 21,8% pedig azt, hogy a jelenlegi üzemanyagárakat még kigazdálkodhatók.
Ezzel nagyjából összhangban van, hogy miként spórolnak az emberek az autózáson, ha úgy érzik, hogy ez szükséges: 43,8% igyekszik a napi rutin közlekedésre szorítkozni, 38,5% csak bizonyos napokon vagy napszakokban használja az autóját, 17,2% választ más közlekedési eszközt az autó helyett, 9,3% igyekszik másokkal megosztani az autóját, és 6,7% növelte az otthoni munkavégzés arányát.
Az autóvásárlásnak ugyanakkor sokkal komolyabb gátja a jelenlegi gazdasági helyzet: 81% válaszolta, hogy nem tervez autóvásárlást, 49,6% csak akkor venne új autót, ha a régi műszaki állapota ezt elengedhetetlenné tenné, 39,9% viszont azt mondta, hogy egyszerűen nem férne bele a költségvetésébe az autócsere. Azok közül, akik mégis vennének autót, a döntő többség, mintegy 74% nyilatkozta, hogy csak használtban gondolkodik, és több mint a háromnegyedük, hogy csak hagyományos, dugattyús motoros autót vásárolna.