Nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz a Toyota i-Road
Tokióban megkezdődött a Toyota i-Road személyes mobilitási eszköz tesztje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szerény teljesítményű villanymotor hajtja, így nem csak emissziómentes, áramból is alig fogyaszt valamit a Toyota i-Road nevű, Tokióban már tesztköreit futó járgány.
Kerekeinek vezérelt tologatásával kanyarban dől a Toyota i-Road, tesztjét most kezdte meg Tokióban a Toyota
Elöl kettő, hátul egy kerék, az elsők hajtottak, egy-egy 2 kW-os villanymotorral. A lítium-ion akkumulátoros i-Road 50 kilométeres hatótávra és 60 km/órás végsebességre képes
A korlátozott teszt, amely az elektromos jármű mindennapi, városi alkalmasságát hivatott felmérni, március 24-től június elejéig tart. Az i-Road - a Toyota közleménye szerint - egyedülálló vezetési élményt kínál; a motorkerékpárok praktikumát a személygépkocsik kényelmével és stabilitásával ötvözi.
Ez még a prototípus belseje, a végleges verziók hagyományos autókormányt kaptak. Az i-Road két személyt vihet egymás mögött, Japánban azonban együléses
A Toyota tíz járművet bocsát a mintegy húsz résztvevő rendelkezésére; a tesztelők között átlagemberek éppúgy megtalálhatók, mint autó- és divatpiaci szakértők. A résztvevőktől olyan témakörökben várnak visszajelzést, mint a vezetési érzet, a felhasználói elégedettség, az egyszerű kezelhetőség városi környezetben, illetve a célállomás kiválasztására gyakorolt befolyás. [BANNER type="1"]
Mindössze 2,35 méter hosszú, 0,87 széles és 1,46 magas. Sávok közötti előregurulásra nem alkalmas, tömege 300 kg, abroncsai elöl 80/90 R16 méretűek, a hátsó 120/90 R10-es
A hamarosan kezdődő tokiói tesztsorozaton túlmenően az i-Road már március eleje óta vizsgázik Toyotacity közútjain, a „Ha:mo" részeként. A Ha:mo a Toyota városi közlekedési rendszere, amelyet azért hoztak létre, hogy felmérjék egy olyan, csekély ökolábnyomú társadalom megvalósításának a lehetőségét, amelyben a mobilitást a technológia segítségével fejlesztik tovább. A Toyota a jövőben folytatja az ultrakönnyű elektromos járművekre, mint optimális rövid távú, városi közlekedési eszközökre vonatkozó kutatásait.