Nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz a Toyota i-Road

Tokióban megkezdődött a Toyota i-Road személyes mobilitási eszköz tesztje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szerény teljesítményű villanymotor hajtja, így nem csak emissziómentes, áramból is alig fogyaszt valamit a Toyota i-Road nevű, Tokióban már tesztköreit futó járgány.

Már a tavalyi Genfi Autószalonon megismerhettük a Toyota i-road elöl két, hátul egy keréken gördülő "személyes mobilitási eszközt", amely mindössze 2,35 m hosszú, 0,87 méter széles és 1,45 méter magas, és akár két személyt is elvihet - bukósisak viselése nélkül. Sofőrje kerek, talán az IQ-ból öröklött autókormányt forgat, a kerekek számítógép-vezérelt tologatása miatt pedig az i-Road kanyarban dől, mint a motorkerékpár. Csak itt ugyebár nem a sofőr dönti. A mindössze 300 kilogrammos, 2 (egyenként 2 kW-os) villanymotorral hajtott, 3 méter átmérőjű körön megforduló, 60 km/órás végsebességre képes és lítium-ion akkumulátorával (állandó 30 km/órás sebesség mellett...) 50 kilométeres hatótávot tudó villanytriciklit a Toyota elsőként Japánban kezdi meg tesztelni. Ott az ilyen mopedautók csak egy személyt szállíthatnak, így - bár az i-Road eredendően kétüléses - az első 20 példányos tesztszéria csak együléses.
A korlátozott teszt, amely az elektromos jármű mindennapi, városi alkalmasságát hivatott felmérni, március 24-től június elejéig tart. Az i-Road - a Toyota közleménye szerint - egyedülálló vezetési élményt kínál; a motorkerékpárok praktikumát a személygépkocsik kényelmével és stabilitásával ötvözi.
A Toyota tíz járművet bocsát a mintegy húsz résztvevő rendelkezésére; a tesztelők között átlagemberek éppúgy megtalálhatók, mint autó- és divatpiaci szakértők. A résztvevőktől olyan témakörökben várnak visszajelzést, mint a vezetési érzet, a felhasználói elégedettség, az egyszerű kezelhetőség városi környezetben, illetve a célállomás kiválasztására gyakorolt befolyás.
Hirdetés

A hamarosan kezdődő tokiói tesztsorozaton túlmenően az i-Road már március eleje óta vizsgázik Toyotacity közútjain, a „Ha:mo" részeként. A Ha:mo a Toyota városi közlekedési rendszere, amelyet azért hoztak létre, hogy felmérjék egy olyan, csekély ökolábnyomú társadalom megvalósításának a lehetőségét, amelyben a mobilitást a technológia segítségével fejlesztik tovább. A Toyota a jövőben folytatja az ultrakönnyű elektromos járművekre, mint optimális rövid távú, városi közlekedési eszközökre vonatkozó kutatásait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?