Nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz a Toyota i-Road
Tokióban megkezdődött a Toyota i-Road személyes mobilitási eszköz tesztje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szerény teljesítményű villanymotor hajtja, így nem csak emissziómentes, áramból is alig fogyaszt valamit a Toyota i-Road nevű, Tokióban már tesztköreit futó járgány.
A korlátozott teszt, amely az elektromos jármű mindennapi, városi alkalmasságát hivatott felmérni, március 24-től június elejéig tart. Az i-Road - a Toyota közleménye szerint - egyedülálló vezetési élményt kínál; a motorkerékpárok praktikumát a személygépkocsik kényelmével és stabilitásával ötvözi.
A Toyota tíz járművet bocsát a mintegy húsz résztvevő rendelkezésére; a tesztelők között átlagemberek éppúgy megtalálhatók, mint autó- és divatpiaci szakértők. A résztvevőktől olyan témakörökben várnak visszajelzést, mint a vezetési érzet, a felhasználói elégedettség, az egyszerű kezelhetőség városi környezetben, illetve a célállomás kiválasztására gyakorolt befolyás.
A hamarosan kezdődő tokiói tesztsorozaton túlmenően az i-Road már március eleje óta vizsgázik Toyotacity közútjain, a „Ha:mo" részeként. A Ha:mo a Toyota városi közlekedési rendszere, amelyet azért hoztak létre, hogy felmérjék egy olyan, csekély ökolábnyomú társadalom megvalósításának a lehetőségét, amelyben a mobilitást a technológia segítségével fejlesztik tovább. A Toyota a jövőben folytatja az ultrakönnyű elektromos járművekre, mint optimális rövid távú, városi közlekedési eszközökre vonatkozó kutatásait.