Nem árt, ha drasztikus a változás! Próbán az új Peugeot 508
Peugeot 508 nemzetközi bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hét év után lépett második generációjába a Peugeot 508. Az új kiadás gyakorlatilag csak nevével egyezik elődjével, minden porcikája és alapkoncepciója is más lett.
Titkos tipp volt újonnan és még inkább az használtan a Peugeot 508, amivel a 407-hez képest minőség és helykínálat terén is nagyot lépett előre a Peugeot, most pedig erre is igen komoly lapot húztak a franciák az elsőt csak a nevével idéző második generációs 508-cal. Bár nehéz labdába rúgni az igen zsúfolt középkategóriában, de a Peugeot most nagyon úgy néz ki, hogy jó lóra tett azzal, hogy időben felismerte:
radikalizálódni kell.
Az új 508-nak olyan arca, stílusa van, hogy nemcsak felkapjuk rá a fejünket (ami alapvető cél volt a tervezéskor), hanem azonnal úgy érezzük: ezt az autót vezetnünk kell. A gyáriak nem magyarázzák túl a formát, de a full LED fényszórókból a lökhárítókba lógó, szintén LED menetfények ragadozó állat, akár egy oroszlán szemfogaként hatnak.Peugeot 508, 2018 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4750 | 1859 | 1403 | 2793 | 487-1537 |
Az autóba ülve sem cáfol rá a kezdeti jó benyomásra. Miként a külső, úgy a belső, főként a műszerfal, illetve a sofőr territóriuma is az Exalt tanulmányautót idéző. Igazából fel sem tűnik, hogy elődjénél 8 centivel rövidebb lett, hiszen így is 4,75 méter hosszú, a 6 centivel csökkentett magasság és a 3 centivel növelt szélesség hatására pedig egyértelműen sportosabb, nagyautósabb lett. Igazi nagy kupé, de ezt a modellnévben nem jelenítették meg. Limuzinnak mondják, pedig – végre – ötajtós lett, amivel sokkal praktikusabb a far, jobban kihasználható a korábbinál ugyan valamivel szerényebb alapméretű, de így is 487 literes, támladöntéssel gyakorlatilag sík padlóval és több mint 1,5 köbméteresre bővíthető csomagtér. Utóbbi persze csak kötelező mutatvány, ahogyan az is, hogy átlagtermetű felnőttből gond nélkül elfér négy az utastérben.
Az ötödik utas kivételével mindenki kényelmes üléseket kap, az elsők akár AGR tanúsítványosak és masszázsfunkciósak, szabályozható deréktámaszúak és laphosszúságúak. Nem csak jó, egyenesen kényeztető bennük hosszú távon ülni. Nagy plusz pont, hogy a kárpitválaszték (akár mogyoróbarna vagy bordó bőrrel, alcantarával) prémiumgyártókat idéző, ami nem is véletlen. A Peugeot a tömeggyártók között a csúcsra kíván törni, angolul high-end generalist brand-ként aposztrofálják magukat. Passzol ehhez a magasra emelt műszerblokkos és alul-felül csapott kormányos i-Cockpit, aminél a sofőr előtti 12,3 colos, HD minőségű kijelző 6 különböző megjelenítést kínál, valamint a márkánál és a kategóriában először éjjellátó rendszer képét is megjelenítheti. A 3008 és 5008 modellektől ismerős a középkonzol 8, vagy az Allure szinttől már 10 colos kapacitív érintőkijelzője, ami hét darab billentyűs gombbal közvetlen elérést ad egyebek mellett az audiorendszerhez, a klímához, a navigációhoz és a telefonhoz is, amit a sima Bluetooth-kapcsolaton túl Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal is csatlakoztathatunk.
Ahogyan a külső és a belső dizájn is ütősre sikerült az 508-nál, a vezetési élmény is pont olyan, amilyet a megjelenés alapján elvárunk.
Ehhez persze apait-anyait bevetettek a gyáraik. Az EMP2 platformos, de hátul multilink, elöl egy speciális, az útegyenlőtlenségeket elnyelő bölcsős futóművel és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal szerelt autó úgy tud elődjénél 70 kilogrammal könnyebb lenni, hogy például a csomagtérajtó elektronikus (akár láblendítésre is indítható) nyitásának megoldása jóval nehezebb a korábbi négyajtósnál alkalmazottnál, s a keret nélkül ajtók és a hozzájuk szükséges zajszigetelési megoldások is jelentősebb tömeget jelentenek. Hogyan csökkent akkor mégis a tömeg? Új, nagyszilárdságú acélok felhasználásával és nem mellesleg egy újfajta karosszériahegesztési technika alkalmazásával; a hegesztéseket 24 méternyi strukturális ragasztóval erősítették meg a merevebb szerkezet érdekében. Nem csak a tömeg, a magassággal együtt a tömegközéppont is csökkent, s ez igen kedvezően hat vezethetőségre. Az apró kormánnyal élmény irányítani az 508-ast, akár már alapmotorral is, de a csúcsmotornál sem érezzük úgy, hogy kevés lenne ahhoz a többi hardver.Az 508 kínálatának belépője az a dízel, ami az új Citroën Berlingo/Peugeot Rifter páros csúcsmotorja. A Riftert egyébként hamarosan szintén bemutatjuk, ugyanis az 508 vezetéséhez annak próbája volt a belépő, s az nem teljesen azonos a Berlingóval. De most vissza az 508-hoz! Dízelből a 130 lóerős 1,5-ösön túl van 160 és 180 lóerős 2,0 literes is. Azokhoz ugyanúgy alapáron jár az alapgéphez opciós 8 fokozatú Aisin automata, ahogyan a benzinesekhez is, amik 1,6 literesek, 180 vagy 225 lóerővel. Utóbbi már mindenképp GT felszereltségű, ami a csúcsdízelhez is választható. Fontos infó, hogy a motorok mind már az Euro 6c emissziós normát teljesítők, típusjóváhagyásaikat pedig már a WLTP fogyasztási norma szerint készítették.
Peugeot 508, 2018 - műszaki adatok
PureTech 180 | PureTech 225 | BlueHDi 130 | BlueHDi 160 | BlueHDi 180 | |
Emissziós norma | Euro 6c | ||||
Üzemanyag | benzin | gázolaj | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1499 | 1997 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | kézi/6 (automata/8) | automata/8 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 180 (6000) | 225 (5500) | 130 (3750) | 160 (3750) | 180 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1750) | 300 (2500) | 300 (1750) | 400 (2000) | 400 (2000) |
Végsebesség [km/h] | 230 | 250 | 210 | 230 | 235 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,9 | 7,3 | 9,7 (9,9) | 8,4 | 8,3 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,4 | 5,6 | 3,8 (3,7) | 4,5 | 4,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 123 | 130 | 101 (98) | 118 | 123 |
Saját tömeg [kg] | 1420 | 1415 (1420) | 1530 | 1535 |
A menetpróbán a csúcs benzinest és az alap dízelt sikerült megkaparintani, mindkettőt a 8 fokozatú automata váltóval. Nem kérdés, hogy a 225 lóerős benzines jól ment, a hajtáslánc abszolút passzolt a forma által sugallt dinamikus imidzshez. Ugyanakkor az alapdízellel sem tűnt alulmotorizáltnak az 508, igaz, azzal csak egy rövidebb körre jutott idő, ám árulkodó, hogy a csúcsbenzines és az alapdízel nyomatékértéke azonos. A 8 fokozatú automata kellemes, de sport módban kissé idegesen és sokkal kevésbé kiszámíthatóan vált, mint normal, eco vagy comfort módokban. Ennél nagyobb bajunk persze sose legyen! Az 508 amúgy nem csak sportosságával, kényelmével is átlag feletti, a futómű egyszerre stabil és komfortos. A vezetőt sok más mellett aktív sávtartó és araszolófunkciós távolságtartós tempomat, 140 km/órás tempóig a gyalogosokat és kerékpárosokat éjjel-nappal felismerő vészfékrendszer, táblafelismerő és a LED fényszórókat vezérelő automata reflektorkapcsolás is segítheti a már említett éjjellátó mellett.
Az első tapasztalatok szerint bejöhet az 508-cal mindaz, amit a Peugeot célul tűzött: a márka feljebb pozícionálásához, illetve középkategóriás eladásainak növeléséhez is jó eszköz lehet. A legjobb mai franica középkategóriás cím egyértelműen az övének tűnik, élményfaktorával pedig simán verheti a Mondeo-Insignia-Passat triumvirátust is. Naná, hiszen árban sem az ő szintjükről indul. Bár a hazai forgalmazás csak októberben kezdődik, s addig árlista sem várható, a németországi 31 250 eurós alapár a jelenlegi árfolyammal már 10 millió forint fölötti indulót ígér. Itt már kemény meccs lesz a magán és az áhított céges vásárlók megszerzése is, ugyanis a Renault Talisman belépője például - szintén dízel, de csak 110 lóerős motorral - kereken 3000 ezer euróval olcsóbb, a német konkurensek kevesebbel. Ennek ellenére simán értékarányosnak mondom az 508-ast, van annyival nagyobb élmény a vezetése vagy akár a szemlélése, hogy megérje a felárat.
Vannak benne részletek, ami miatt most azonnal lecserélném az új 308-t a seggem alól, de van pár olyan, ami viszont a 308-nak harmonikusabb megjelenést ad.
Az ennyire szűkre húzott lámpák alatt megmaradó nagy húsos rész (főleg pirosban) nem annyira szép, nem tetszik ahogy domborodik a műanyag, sötétebb színben sem sikerül ezt eltüntetni teljesen. A pirosnál ráadásul pont ezen a területen található a parkradar-szenzor is, még inkább szembetűnő.
A hátsó lámpák ívet sem értem. A rendszámtábla körül a szemét befelé vezetik a törések, a hátsó lökhárító is optikailag szűkít középre, erre még a lámpák a csomagtérajtó ívet követve felfelé kanyarítják az ívet, miközben a szélükön vastagok és durva szöget zárnak be (de nem olyat, ami a későbbi iv alapját megadhatná), középre haladva a tető vonalát követve vékonyodnak és nyúlnak.
Majd élőben kiderül, milyen.
Amúgy mekkora, mihez lehetne leginkább hasonlítani? Akkora, mint egy 5-s BMW, vagy inkább mint egy 3-s?
4,75 méter hosszú, középkategóriás, azaz D szegmensű. Az Audi A4/3-as BMW/Mercedes C-osztály, illetve az említett Mondeo, Insignia, Talisman, Superb kihívója.
Az autó zseniális, de ilyen árral? Arteon normálisan felszerelve havi 150-es flotta keretbe (~ 8mFt-os újkori ár) belefér. 10.5-ért ez így esélytelen. Vagy úgy jár, mint a Talisman, hogy csak a 3-4mFt-os flotta kedvezménnyel lett végre versenyképes.
Érdekes amit írsz, éppen pár hete kalkulátak nekem egy dízel Arteont, a cégünk kiemelt flottügyfél, de az alap verzióval sem fértünk bele a havi 165 ezres keretbe (200 e Km / 5 év max.), azóta ráasdásul volt egy 300 ezres áremelés! Hozzátenném, hogy ez az alapfelszereltség volt, sima szövet kárpittal, navi nélkül, még egy ülésfűtés sem fért bele. Részemről imnnentől nem játszik az Arteon, 6-8%-kal drágább, mint a Passat, de a külső formán kívül ugyanaz az unalmas autó, ugyanazzal a technikával. Nem tudom mennyi lesz a Peugeot 508 ára, de százszor izgalmasabbnak találom bármelyiknél (üléspróbát vettem mindkettőben, nem vagyok elájulva).
Kívülről kimondottan jól néz ki.
Belülről már elég gáz és a motorválaszték is röhejes.
A kétliteres biztos jó, de ott a gyenge pont a váltó, a többi meg, hááát. Ezt a kocsit szeretni fogják a szervizek. 1.6 hdi automatával, nagy szívás lesz használtan. 😀 De lefogadom a prince benzinesek is hozzák az eddigit, éppen ma kezdtem neki egynek. :\
Miért is lenne szívás egy japán Aisin automata váltó??? Tudtommal jóval tartósabb, mint bármelyik DSG vagy ZF automata. Ráadásul ezekben nincs kettőstömegű lendkerék sem. Az 1.6 HDi meg az egyik legmegbízhatóbb a dízelek közül. A Prince motort meg már 10 éve fejlesztgetik az eredeti BMW verzió megjelenése óta, az utóbbi években, mióta módosítottak a vezérlésen és a láncon teljesen megbízható lett, csak a megfelelő olajra és üzemanyagra kell figyelni. Szerintem nem rosszabb, mint bármelyik kis turbós, TSi, Ecoboost vagy TCe!
A 406 Coupé óta nem láttam ilyen szép formát a Peugeotnál. A belső tér is nagyon kidolgozott, nem értem a fanyalgókat, de ha valakinek tetszik a Passat vagy a Mondeo kőkorszaki belseje, ami már újonnan is olyan mint egy 10 éves autó, nézegesse azt. Sajnos belül még a gyönyörű Mazda 6 is tele van kopogós műanyaggal és ezeréves kapcsolókkal, nekem az ülései is kényelmetlenek. A Talismant nem is hasonlítanám hozzá, egy vicc az az autó, esetleg Dacia emblémával vagy Mégane XL-ként elmenne, egyetlen jó dolog benne a hátsó kerék kormányzása. Biztos nem lesz olcsó, de ha alatta marad az A5 Sportback, esetleg az Arteon árának, akkor nagyot fog szólni!!!
Van már a rokonságban egy 308 kombi, eddig 30.000 Km, nem valami sok, de probléma mentes. Kicsit féltem tőle, de meggyőzött, minőség és kényelem példás, élményszerű vezetni. Nehéz megérteni miért választják mégis az unalmas Aurist vagy Astrát az emberek. Ha az új 508 legalább ilyen jó lesz, akkor szerintem sokan fogják venni, a forma az tökéletes, ilyen kölönleges belsőt még nem is láttam. Hajrá Peugeot, csak így tovább!