Nem adta ki: szó szerint kettétörte a fát a belecsapódó BMW XM

Ez történik, amikor nagy sebességgel összetalálkozik egy fa és egy 2,5 tonnás SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rekordot dönteni ment a Pikes Peak International Hill Climb versenyre a BMW XM Red Label, de sajnos csak egy fát döntött helyette: mutatjuk a videót a balesetről és annak következményeiről!

Egy pillanat alatt csapott át álomból rémálommá a Pikes Peak International Hill Climb verseny 2023-as felvonása a BMW számára: az XM Label Red, amelyet Matt Mullins vezetett, végül nem ért célba a versenyen. Három kiváló kvalifikációs idő, illetve egy remekül induló éles futam után Mullins elmérte az egyik kanyart, majd amikor a nagyjából 2,5 tonnás SUV jobb első kereke lecsúszott az aszfaltról, már nem volt visszaút.
Hirdetés
A hatalmas BMW szinte kormányozhatatlanná vált, majd nagy sebességgel belecsapódott egy út széli fába. A fa konkrétan kettétört, az autó pedig felborult, majd egy teljes, 360 fokos fordulatot írt le a levegőben, végül a kerekein landolt. Bár a jobb első kerék kiszakadt a helyéről, illetve az autó karosszériája is látványosan károsodott, az utascella kiváló állapotban úszta meg a balesetet.

Így a sofőr sem szenvedett komoly sérüléseket, első ránézésre egyetlen karcolás nélkül szállt ki a becsövezett versenyautóból.

A BMW rekorddöntési kísérletének sincs vége a balesettel: a videó a jól ismert, angol nyelvű "folytatjuk..." felirattal zárul. Így jó eséllyel szemtanúi lehetünk annak is, ahogy az autót helyreállítják, az viszont egyenesen biztos, hogy a rekorddöntést nem engedte el a bajor márka. Az alábbi videóban a baleset nem sokkal 18 perc, 30 másodperc után látható, ha valaki csak erre a részre lenne kíváncsi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.11.02. at 11:29
    Permalink

    Mondja is a magáét mikor már lent a jobb első kerék az útról.
    Az ilyen ökrök akik valami német trágyadommbal akarnak bizonyítani egy rendes versenyautó helyett abban a tévedésben élnek hogy a teljesítmény mindent megold mikor a hajtás körül egy alkalmatlan cicadivatsuv tornyosul. Ennél még a Ford versenyegyterűje is messze komolyabb dolognak tűnik.

  • 2023.11.04. at 10:58
    Permalink

    Az mondjuk elég para, ha az autó töri ketté a fát és nem fordítva. Vajon mi van, ha a jövendőbeli tulajok nem egy rekettyésbe szánkáznak majd be, hanem (egy buszmegállóba) a “nézők” közé? A tömegpusztító fegyverek új korszakába érkeztünk – ilyen nehéz járműveket ki kéne tiltani a versenyekről.

Vélemény, hozzászólás?