A 2,5 literes turbós öthengeres blokk továbbra is a kisebb RS modellek sajtja lesz, 400 lóerővel hajtja a sportmodelleket
Lassan zavarba ejtően széles kínálat bontakozik ki a legsportosabb Audikat fémjelző RS modellekből. A hagyományos típusok mellett már két SUV modell (
RS Q3 és az
RS Q8) is magán hordozza a sokat sejtető két betűt. A márka presztízsét emelő, vélhetően jó haszonnal kecsegtető fürge Audik továbbra is a márka kínálatának szerves részei maradnak, a kisebb sportmodellekben pedig megmaradt a soros öthengeres motor. Az ötcilinderes erőforrás története a hetvenes évekig nyúlik vissza. Az Audi a 100-as típus nimbuszát szerette volna emelni, ehhez viszont a négynél több hengerre volt szükség, de a V6-os motor fejlesztése drága lett volna, soros hathengeres meg nem fért volna el, így csak az öthengeres motor jöhetett szóba.
Immár SUV-k is kapnak RS logót, az RS Q3 Sportback az egyik legfrissebb sportmodell, az izmos kivitelek terén is hódolni kell a divatnak
Az öthengeres erőforrás nem csak szívóbenzinesként, hanem turbós kivételben is létezett, sőt mi több, még dízel is készült ilyen elrendezéssel. A ritka felépítésű motor 1997-ben ugyan nyugdíjba vonult, de 12 évre rá visszatért. A 2,5 literes turbós benzines ma az RS 3 Sportback/Limousine, az RS Q3/RS Q3 Sportback modelleket szolgálja 400 lóerős teljesítménnyel.
X-Tomi szerint így nézhetni ki az RS 1, az apró Audiból azonban nem készül ilyen kivitel, így a 200 lóerős 40 TFSI jelzésű modell marad a legfürgébb
A RS modellek klubjába viszont továbbra sem kap meghívót az A1. Az apró Audi első generációja két lépéssel közelebb került ugyan az elit társasághoz, mivel
S1 néven készült 231 lovas sportváltozat, továbbá
A1 Quattro néven 333 példány erejéig egy 256 lóval gazdálkodó modell koronázta meg a kínálatot, de az RS modellek közé nem léphetett. A jelenleg futó második kiadás legerősebb verziója a 40 TFSI jelölésű modell marad, amivel az A1 épphogy nem lépi át a bűvös 200 lóerős határt, de a 6,6 másodperces százra gyorsulás és a 235 km/h-ás végsebesség azért nem rossz érték egy kisautótól.
Városi kisautó vagányabb köntösben, némi emeléssel, ezt tudja az A1 Citycarver
Újdonság azonban az A1 esetében is lesz 2020-ban, hamarosan hazánk útjain is megjelenik az
A1 Citycarver, ami a mai divatnak abszolút megfelelő, némi emeléssel és terepjárós körítéssel vagányabbá tett városi kisautót takar, a modell németországi alapára 7,3 millió forintnak megfelelő összeg.