Nem készül több Civic Angliában 2021 után (Forrás: motor1.com)
Az idén 30 éve üzemelő swindoni gyár két év múlva bezárja kapuit. Ez a dátum megegyezik a jelenlegi Civic generáció kifutásával. A döntés hátterében nem a Brexit áll, nyilatkozta a Honda. A hivatalos álláspont szerint a Honda elkötelezett az elektromos autók iránt, ezért olyan régiókra szeretnének összpontosítani, ahol nagyobb gyártási kapacitás érhető el, ez pedig nem az Egyesült Királyság, hanem Japán. Valószínűsíthetően közrejátszott az a tény is, hogy 10 év múlva vámmentesség lesz az Európai Unió és Japán között, így a Távol-Keleten készülő autók után sem kell majd vámot fizetni. Az angliai gyárbezárás 3500 munkavállalót érint, nem beszélve a beszállítói hálózatról. Az üzem 2018-as eredménye 160 ezer jármű volt, ám ebben szerepelt még a CR-V városi terepjáró is, mely idéntől már nem itt készül.
Máshonnan érkeznek majd a Hondák
Visszakanyarodva a Brexithez, a szigetországi autógyárak számára súlyos nehézségeket okozhat egy megállapodás nélküli kilépés. Az üzemek „just-in-time” készletgazdálkodási stratégiát alkalmaznak, azaz alig van raktárkészletük. Egy esetleges vámeljárás viszont nagyban lelassítaná az alkatrészek beérkezését. Ezért a Honda áprilisban hat napra leállítja Swindonban működő gyárát, hogy felkészülhessen az esetleges logisztikai problémákra.
Jelenleg a Type R is Swindonban készül
A Brexit nem ígér fényes jövőt az angol autógyártás számára. A Nissan nemrég jelentette be, hogy az X-Trail következő generációja már nem Angliában készül. A Toyota is jelezte, hogy egy megállapodás nélküli kilépés esetén kénytelen lesz felfüggeszteni termelését.
De, pont a Brexit miatt zár be.