Neked nem lesz jó, ha beindul – Peugeot 3008 Hybrid4
Hisztérikusan kerestem hozzá a konnektort - Peugeot 3008 GT Hybrid4 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyon megy a Peugeot-nak a dizájn, látványosak és tényleg érdekesek az autóik. A hibrid rendszerüket harmadjára próbálva már megvan a teljes kép, ami alapján egyértelmű, hogy nem szabad hagyni, hogy beinduljon a benzines.
Három motorból áll a 3008 Hybrid4 rendszere.
Van egy turbós benzinmotor elöl 200 lóerővel, egy villanymotor szintén elöl 110 lóerővel és egy villanymotor hátul 113 lóerővel. Utóbbinak nagy hozadéka, hogy miatta kellett építeni egy teljesen új bölcsőt, amihez teljesen független, többlengőkaros futómű is társul a sima elsőkerekes csatolt lengőkaros rendszere helyett. Ezért jó, hogy ott van a hátsó motor, így eltűnt az a bukdácsolás a rugózásából, amitől elég béna volt a 3008, de a CMP platformos modellek többségének mozgása. A hibrid 3008 futása így már korrekt, kellően stabil kanyarban és már a keresztbordák sem viccelik meg. Érdekessége a hibrid rendszernek, hogy alapvetően csak a hátsó villanymotor hajt normális közlekedésnél, és amíg van töltés az aksiban, intenzív gyorsításokra képes kanyarban is, így még stabilabb, ügyesen fordul, hogy hátulról tol. Próbáltam a hetet kihozni benzinmentesre, ami sajnos több szempontból sem sikerült, de megtettem, ami tőlem telt, és nem csak a fogyasztás alacsonyan tartása miatt.300 lóerő, 520 Nm nyomaték, nagy gond nem lehet, és mégis van.
Először Zsámbéknál szerette volna, ha vége lenne az életemnek, aztán még egyszer ugyanott, csak a pályára felhajtáskor. Nem szoktam finomkodni kihajtáskor és besoroláskor, itt is padlóig nyomtam a gázpedált, mire kigurított az út közepére, és nekiállt összeterelni a lovakat. Nagyon ijesztő, amikor a balról érkező közeledik és te ott gurulsz. Hozzáteszem, biztosra szoktam menni, ez sem lett volna necces kihajtás, ha számíthatok arra, hogy meg fog mozdulni. Simán megoldotta volna villanymotorból a kihajtást, mert félig volt az aksija, de vélhetően túl nagy gázt adtam, amire úgy megijedt, hogy hirtelen nem tudott mit kezdeni vele, és ez így nem túl kiszámítható.Egészen addig, amíg van benne töltés, egyszerű villanyautóként működik, ami nagyon jól áll neki.
Viszont egy-két ilyen kellemetlen helyzet és rájön az ember, hogy miután lemerült, egyrészt nem lehet számítani a 300 lóerőre és az 520 Nm nyomatékra, leginkább csak 200 lóra és 300 Nm nyomatékra, amennyit a benzinmotor tud. Onnantól kezdve pedig ennek kell mozgatnia 1,8-1,9 tonnát, ami nem hangzik túl jól és a fogyasztásnak sem tesz jót. Úgy, hogy hisztérikusan töltöttem, amikor csak lehet, 380 kilométer átlaga kereken 1,0 liter lett, de utána rohamosan ment fölfelé, miután hibrid üzemben üres akkuval leginkább 8 liter környékén fogyaszt. A teszt egészére viszont éppen kijött a 2,2 l/100 km katalógusadat, amihez persze áram is kellett bőséggel.A tesztautó GT felszereltséggel 18 630 000 forint, ha az árlista alapján rakjuk össze, és még mindig nincs benne minden.
Megdobhatnánk még üvegtetővel, ami plusz 300 000 forint lenne. Az érdekesség kedvéért, ha szétnézünk a piacon hasonló modellek között, akár csak a Ford Kugát nézzük, 15 millió forint alatt szemtelenül jól felszereltet kapunk az egyik leghatékonyabb hajtáslánccal, igaz csak elsőkerékhajtással. De ha összkerékhajtásút nézünk és tegyük fel, hogy a prémium vonal is becsatlakozik, akkor ott a BMW X1 xDrive25e 14 millió alatti induló listaárral, a fontosabb extrákat belerámolva is megvan, 16 alatt és egy jóval potensebb, biztosabban működő hajtásról beszélünk, de a tesztautó összegébe még egy X3 30e is belefér, mezítlábasan ugyan, de összehasonlíthatatlanul hatékonyabb hajtással. Szóval bátran árazták a 3008 Hybrid4-t annak ellenére, hogy egyelőre kevés pozitívumot tud felmutatni, hacsak nem használjuk villanyautóként. Ott van persze a biztonságérzet, hogy 6-700 kilométeres hatótávolsága is lehet, de van ennél biztonságosabban és jobban működő rendszer a piacon, akár alacsonyabb árért is.Árak
Tesztmodell alapára
16 210 000 Ft (2020.08.03.)
Tesztautó ára
18 630 000 Ft (2020.08.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.90 s
Végsebesség:
240 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
2,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4447 mm
Szélesség:
1906 mm
Magasság:
1620 mm
Saját tömeg:
1915 kg
Össztömeg:
2330 kg
Tengelytáv:
2675 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
395 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-600 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
580-820 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1670 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
300 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
240 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.90 s
CO2-kibocsátás:
35 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
2,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
2,2 l/100km
Pár észrevétel:
– ennyiért szerintem nevetségesen drága, a 180 lovas traktorral GT Line szinten 11-12 körül van, alku nélkül.
– a zöld rendszám, illetve annak minden előnye nagy valószínűséggel az első műszaki eljövetelével meg fog szűnni
– anno a diesel-hybrid4 sem jött be nekik, hasonlóan kiforrott volt az is
Nagyon fanatikusnak kell lenni, hogy ennyi pénzért valaki megvegye.
A Totalcar is tesztelte, hasonlóan ‘jó’ véleménnyel. Arra lennék kíváncsi, hogy a fedélzeti elektronika többszörös lefagyása itt is jelen volt? Készítettek róla videót, szóval nem kamu, tényleg csinálta.
Minden tiszteletem a töltögetésért. Ahogy nekem lejött, eléggé fárasztó/megterhelő lehetett.
Az a baj egyes gyártókkal, hogy árban elmerészkednek a német trió sávjába, és egységnyi pénzért, ha nem is oly jól felszereltet kapsz, de összességében, használati értékben viszont messzemenőkig jobbat.
Szerencsére nincs rá pénzem, de ha lenne se venném meg, még a feléért se:)
A Totalcarnál egy másik autó járt, amiben az előjött hibák arra utalnak, hogy vagy előszériás, vagy már itthon többször szétszedett és összerakott betanulóautóról van szó. Ebben az autóban és eddig egyik PSA modellben sem találkoztunk hasonló hibákkal, így a tapasztalatok alapján mindenképp azt mondanám, hogy az a konkrét autó volt a rossz. Ebben az esetben viszont az importőrek kellett volna visszakérnie, vagy ki sem adnia az autót, pláne, hogy van egy működő autójuk is, amiben a konstrukciós gyengeségekre is lehet figyelni.