Oké, egy kicsit szögletes, de egyáltalán nem csúnya, első ránézésre viszont biztosan nem süt róla, hogy a belterében mekkora a kényelem
A Renault legdrágább személyautóját próbálhattam ki a héten, és bár elsőre kicsit vonakodva néztem a szemből és hátulról szinte tökéletesen négyzet alakú monstrumra, a teszthét során minden megváltozott. Akkor tudatosult bennem, hogy másként nézek rá, mint eleinte, amikor egy ismerősöm megkérdezte, hogy "Mégis ki akar egy ekkora döggel járni?" és az első válasz ami eszembe jutott az volt, hogy "Én, ha lenne rá pénzem." A Trafic Spaceclass ugyanis annyi téren bizonyított, hogy az szinte hihetetlen: kanapészállítótól a partybuszig minden volt a nálam töltött hegy hét alatt. Több megoldásáról is
a Mercedes EQV buszlimuzin jutott eszembe, és bár nem olyan kényelmes és luxi mint a villanyos-csillagos, méreteivel könnyedén kompenzálja a hiányosságait.
A szögletességet a Renault új dizájnjának hála a hűtőmaszk és a lámpák is folytatják, ez még mindig nagyon jól mutat a márka haszonjárművein
A műszerfal hihetetlen szélessége miatt ugyanis alig bírtam úgy helyezkedni, hogy a legszélesebb látószögű elérhető kamerába beleférjen az egész anélkül, hogy belelógnának az ülések háttámlái, amikor pedig lemértem, hallani a hangfelvételen, hogy vagy 4 különböző módon próbáltam a mérőszalag megtörése nélkül kitartani az 1770 millimétert. Mindemellett olyan magasan ülsz benne, mint az előző Masterben, ritkán kell a BMW X7-re lefelé nézni, de ha ez a célod, ebből megteheted. Hátul is folytatódik a végtelen tér érzete, ha nincs kinyitva a két egymás felé fordított hátsó üléssor közt az asztal, akkor egyenesen üresnek tűnik az utastér, közel 60 centi lábtér marad az itt utazóknak.
Bent a legpontosabb jelző a hatalmas, minden részlet másodlagos
Elöl és hátul is kényelem fogadja majd az utazni vágyókat, rengeteg a tér, és az anyagok minősége is megfelelő
Emögött ráadásul egy óriási csomagtartónak is jut még hely, amelynek a két állásban variálható kalaptartója igen puha, szivacsos szövettel van bevonva. Ennek a létjogosultságát a hátsó üléssoron érdemes keresni, az ugyanis ággyá dönthető le, ennek a fekhelynek az utolsó darabja a kalaptartó, ami ilyenkor párnaként funkcionál. Ilyen változata már az előző Traficnak is volt, amiben teljesen sík volt az említett 1,9 méter hosszú és 1,6 méter széles ágy. Mivel én erre számítottam, órákig kerestem, hogy miként lehet betenni a kalaptartót a köztes állásba, végül feladtam, és megkérdeztem a flottakezelőt: kiderült, hogy nem lehet, mint ahogy arra már utaltam, a kalaptartó csak legalulra és legfelülre akasztható be, az a pár centis lépcső pedig azért van ott, hogy még párna se kelljen a Traficban alváshoz.
A hátsó sor ráadásul ággyá is alakítható, ami szintén igen kellemes
A hátsó ablakok nem nyithatók a teljes felületükön, helyette egy különálló, kisebb elhúzható részt kaptak
VIP vendégként is volt szerencsém kipróbálni egyet
a Dacia Duster frissítésével kapcsolatos franciaországi sajtóúton[/url], és nyugodtan kijelenthetem, a céged díszvendégei mosollyal az arcukon fognak kiszállni a Trafic Spaceclass hátsó tolóajtajain, ha ezzel viszed őket az eseményre. A lehajtható karfás, egymással szembe fordított hátsó ülések remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy a vendégek a reptér és a szálloda közti úton beszélgessenek, de az sem kizárt, hogy egy rövid tárgyalást, vagy annak előzetes, informális egyeztetéseit oldják meg a felek az út során.
Hatalmas a műszerfal, alig tudtam olyan helyet találni, ahonnan elég nagy a megörökítéséhez a kamerám látószöge
Az extrákat sem spórolták ki belőle: korrekt infotainment rendszert, digitklímát, elektromos tükröket és ablakokat, és még sok-sok mást kínál a Trafic Spaceclass
A brutális méreteknek és a közel sem optimális aerodinamikájáról híres kockaformának viszont nem csak előnyei vannak. A szűk paneltelepi parkolóhelyek például komoly logisztikát kívánnak, a Rush Hour társas lófütty ahhoz képest, amit szenvedni kell - egy hozzá nem szokott sofőrnek - ezzel az 5,5 méter hosszú téglatesttel, amikor a munkaidő végén pár centire körbeállja a többi lakó, hogy aztán a 6 "segítőkész" haverod navigálás helyett kint álljon és könnyes szemmel röhögve számolja meg a 17 korrigálást, mire sikerül kiállni a folyamatosan minden irányból pirosat jelző tolatócsipogó konstans visítása mellett. A korábbi 1,6-os dízel után a mostani 2,0 literes, 170 lóerős a buszos közlekedéshez untig elegendő a bódéba, de hangja gyorsításkor erőlködős. Éppen ezért városban gond nélkül benyeli a 10, autópályán (130-ra állított tempomattal) pedig a 9,5 litert, de még országúton sem nagyon éri be 7,5-8 liter gázolaj alatt - ami persze a méretekhez mérten teljesen korrekt érték.
A Trafic Spaceclass hossza 5,5 méter, egy kicsit talán már túl nagy is a magyar utakra ez az autó
Széltében sem kicsi, de ez elengedhetetlen az 1,7 méter feletti belső szélesség eléréséhez
A magam részéről merem ajánlani családosoknak is, 5-7 személyre ennél tágasabb utazójárművet ennyiért nem találni, ráadásul az egész jól felszerelt "alap" Spaceclass a 150 lovas motorral egy hajszállal 14 millió alatt vihető el, 11,5 millió tehát a nagycsaládos ára, ami a jelenlegi autóárak mellett ezért a kényelemért közel sem rossz ajánlat. Ha kell az ággyá alakítható hátsó sor, meg az erősebb motor az EDC duplakuplungos automataváltóval, akkor a listaár máris 15,3 millióra ugrik, ha pedig az eget is belekérjük extraként, akkor akár 19 millió környékére is eljuthatunk: a tesztautóból sem hiányzott túl sok opcionális kütyü a közel 18,4 milliós végösszegét elnézve. Ha sokallod ezt az összeget, akkor sajnos emlékeztetnem kell rá, hogy a kategóriatárs T6.1 Multivan alapára 22 millió, a legtöbb gyártó pedig egyszerűen nem is kínál hasonló járművet.
Hátulról még "kockább", de nem is baj, ez egy ilyen műfaj
Rengeteg részlet hajaz a Trafic korábbi változataira, hátulról nézve teljesen egyértelmű, hogy milyen autóval van dolgunk
Az egyben, felfelé nyíló hátsó ajtó mögött óriási csomagtér lapul, ráadásul a kalaptartó is felnyitható, ha magas tárgyakat vinnél
Összességében tehát egy nagyon szerethető óriáskocka a Trafic Spaceclass az ággyá alakítható hátsó üléssorral, ráadásul annak ellenére, hogy a Koleost is beelőzve a Renault legdrágább személyautója, semmiképp sem nevezhető túlárazottnak a mai árak mellett, főleg nem ahhoz képest, amit kínál. A praktikuma és a gyakorlatilag végtelen kombinálhatósága számomra tökéletesen ellensúlyozza a méreteiből adódó hátrányait a parkolás és a menetdinamika terén, a hátul kialakítható mozgó tárgyalóterem pedig tökéletessé teszi céges használathoz is. Nem rossz csomag ez, csak a célközönségét kell megtalálnia, ami itthon nem biztos, hogy egyszerű kör lesz.
Jól állt neki a hajnal a világvégi pusztában: ilyenkor elsőre teljesen fekete lemeznek tűnnek a hátsó ablakok, amelyeken egyébként tökéletesen ki lehet látni, de kívülről nappal sem fogja tudni kideríteni senki, hogy mi folyik bent
Értékelés
Pozitív
Hatalmas belső tér, remek variálhatóság, magas üléspozíció, kényelmes ágy
Negatív
Méreteihez képest gyenge motor
Árak
Tesztmodell alapára
15 300 000 Ft (2021.10.30.)
Tesztautó ára
18 375 000 Ft (2021.10.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 - 7,9 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1770 mm
Belső szélesség hátul:
1700 mm
Belmagasság elöl:
930-1030 mm
Belmagasság hátul:
1050 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
580 mm
Ülőlap hossza elöl:
460 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1680 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1250 mm
Csomagtér magassága:
540-1260 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1400 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 - 7,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,5 l/100km
Nekünk 2020-as évjáratú SpaceClass van nagycsaládos használatra, 2.0 dci 150 lovas motorral, manuális váltóval. Mivel rendszeresen használjuk középső sort, ide a rendes üléssorral kértük, nem a tárgyalóbelsőt az izzasztó műbőr kárpittal. Sajnos a hátsó üléssorok tologatása elég nagy erőt igényel, de nagyon jól lehet játszani a rendelkezésre álló térrel. Azért a felhasznált anyagok minősége nem éri el egy alsó közepes autó minőségét, inkább kisautós, de vállalható, és ennek ellenére nem zörög. Nagyon szeretjük, de 2 hiba jött ki az elmúlt 14e km alatt: szivárgott a hűtővíz a kiegyenlítő tartályból, amit egy cső és a tartály cseréje megoldott, illetve zörög a bal oldali tolóajtó. Sajnos erre nem találtak semmilyen megoldást. Elsőre az volt a válasz, hogy mit várok, ez egy teherautó. Utána azért túráztak rajta de nem lett jó. A fogyasztás nálunk városban 8.5, országúton 7,2, autópályán 120-nál 8, 140-nél 10 liter, átlagban 8-8,2 között megáll. Ha nem személyszállításra használod, elég a rövidebb verzió is, ami pont 5 méter, és nem lóg ki az átlag parkolóhelyekről, már csak a szélessége jelent néha gondot.
Szerintem értelmes alternatíva, az eltűnő egyterűek helyett. Akinek kicsit nagy ez a méret nézze meg a Peugeot/Citroen/Opel kínálatát, mert azok keskenyebbek és alacsonyabbak, de ha nem is ez az ágyas verzió, de tárgyalóbusz elérhető belőlük. Illetve még a Fordnak is van hasonló kivitele.
És a végén szeretném megköszönni, hogy szinte egyedülikent az autonavigator.hu csapata odafigyel erre a szegmensre is.
Nekem az a gondom az autóval hogyha tényleg kellene ekkora autó én miért nem választanám ezt:
nem elég igényes, belül sem, csak az eleje néz ki valamelyest újnak, aki mögötte jön egy ezeréves traficot lát, és hát ezért a pénzért még oldalról is lerí hogy mi ez a régi forma doboz alufelnikkel.
Azt a 2 literes Nissan eredetű motort meg igazán leszigetelhetnék meg fellökhetnék a teljesítményét 200 Le-re hogy tényleg ugorjon, vagy bele a 2,3-ast az a Mastert is viszi.
Azt már pedzegetni is csak óvatosan merem milyen az ütközéstesztje ennek a kategóriának, talán még ez a motor is sok ebbe ha így nézem.
jelzem, kalaptartót egyel lejjebb lehet rakni, teljesen sík lesz, van az oldalában egy kitt hozzá, szóval peched van, kell hozzá párna. a 170le motor bőven elég, 170-et utazóban tud, mi a fenének ettől erősebb?
bocs, az ülőlap alatt
Ez már bőven az a méret, ahol “bármekkora” akku elférne, ha már van olyan ütödött, aki ekkora batárt használ pl Budapesten.