Neked bejön ez a szitu? Mini Coupé teszt
Mini Cooper S Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy kabriónak látszó kupét, egy kétüléses trendtárgyat teszteltünk 184 ütős-turbós lóerővel, automata váltóval és hátsószárny-billegetéssel. A Mini Coupé sok mindenre nem jó, mégis szerethető autó.
Szóval Coupé. Két ajtóval, két üléssel, s egy olyan fura (kemény)tetővel, hogy egészen nyugodtan lerondázhatjuk a kocsit, hiszen az. Bizonyos szögekből. A legenda szerint egy fordítva feltett baseball-sapka adta az ötletet - hát nem kellett volna zöld utat engedni neki. Vagy mégis? Mert az utca népe gyűlölettel és irigységgel vegyes csodálattal legeltette az ő szemét a csíkos tesztautón, pedig annak formáját a fekete szín tompítja. A ballonos téligumik a 16 colos alufelnikkel sem mutatnak valami fényesen, az egész csomag viszont mindenestül működik.
Amivel még ez a - felmenőivel kvázi méretazonos - Mini más, az a döntött, laposabb szögű szélvédő. Ó, és a hatalmasra táruló, minis mércével meglepően öblös, 280 literes csomagteret felfedő hátsó ajtó. Bent is csak annyi a különbség, hogy a boldog sofőr és a még mindig igen boldog anyós mögé nem préselődhetnek boldogtalan harmadik és negyedik utasok, mert hát nincs hátsó ülés. Ami ott van, az egy tűzfal, s egy kis polc, illetve "átjárás" a raktér felé, hogy alkalmasint hosszabb tárgyakat se kelljen otthon hagyni.
Tehát a sofőr és az anyós boldog. Utóbbi csak addig, míg a sofőr el nem kezd durvulni. De addig boldog. Az ülés kényelmes (bár oldaltartása csekély), a fejtér bőséges. Az anyaghasználat, a hangulat prémiumos. Kár, hogy a dizájn oltárán feláldozták az ergonómiát: a kilincsért abnormális mozdulattal kell nyúlni, a bőségtál minden, csak nem kilométeróra, a sok és szétszórt billenőkapcsolók és az iDrive-szerű joystick (hancúrléc, éérted) használatakor muszáj odanézni, ami veszélyes, az indítókulcs behelyezése macerás, a pohártartók leárnyékolják a fél középkonzolt, ha poharat/palackot tartanak, de sebaj.
Sperrdiffi lehetne az agilisabb kigyorsításért, még erősebb motor, manuális váltó - ezt úgy hívják, hogy John Cooper Works, és kapható. De nincs rá szükség, a Cooper S is jó móka. És olcsóbb vagy másfél millióval. "Természetesen" így is drága, nem kicsit, hanem nagyon, hiszen egy, a tesztautónkéval megegyező felszereltségű Coupéért durván 10 millió forintot kell a kasszánál hagyni. Bőr, xenon lámpa, automata váltó, digitklíma, komoly hifi, navigáció, egyéb multimédia, tempomat, csíkok, csicsák, miegymás.
Árak
Tesztmodell alapára
6 711 000 Ft (2012.03.14.)
Tesztautó ára
10 040 000 Ft (2012.03.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1600-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,1 s
Végsebesség:
224 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3734 mm
Szélesség:
1683 mm
Magasság:
1384 mm
Saját tömeg:
1190 kg
Tengelytáv:
2467 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
280 l
Belső szélesség elöl:
1360 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Csomagtér maximális szélessége:
930 mm
Csomagtér magassága:
420 mm
Csomagtér hossza:
700 mm
Raktérnyílás szélessége:
980 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 6 fokozatú
Nyomaték:
260 Nm 1600-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
224 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,1 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
a tányér középen a hab a tortán a műszerfalon 😀 hatalmas komolyan 😀 aki ilyet vezet, tuti izlésficamos 😀 akár nő, akár ffi
ritka ronda,egy férfi sofőrrel még gusztustalan is.Régebben a bogár se tetszett, de ehhez képest egy tünemény.