Nehéz sport a rali
Kimi Räikkönen közepesre értékeli magát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egykori Formula–1-es világbajnok jól érzi magát a raliban, kicsit furcsa ugyan, hogy beszélnek hozzá, de azt szereti benne a legjobban, hogy nehéz.
Hetedik rali világbajnoki futamát teljesítette Kimi Räikkönen a hétvégén, a Finn Ralin. A hét versenyből három alkalommal tudott pontot szerezni.
Az első két verseny a tapasztalatszerzéssel telt, Jordániában viszont a nyolcadik helyezéssel megszerezte első rali vb-pontjait. Törökországban az igen előkelő ötödik helyen végzett. Portugáliában tizedik lett, és bár Bulgáriában is jó eséllyel pályázott az ötödik helyre, végül árokba esett. Hasonlóan járt a Finn Ralin is, ahol szintén árokba csúszott és olyan sokáig tartott autója mentése, hogy végül csak 24. lett.
Ha egy egykori Formula–1-es világbajnoktól ez nem is éppen a legnagyobb eredmény, de egy elsőéves rali vb-versenyzőtől, aki mindössze 13 ralifutamon indult eddig, nem is olyan rossz.
„Azt mondhatom, hogy az eredmények olyanok, mint amilyeneket elvártunk, talán egy kicsit jobbak” – állította Räikkönen. „Amikor idejöttünk az idén, akkor tudtuk, hogy nem lesz könnyű, és hogy beletelik egy kis időbe, mire beletanulunk.”
„Ha belegondolsz abba, hogy mindenkinek sokkal nagyobb rutinja van, mint nekem – tulajdonképpen, összesen öt raliversenyen vettem részt a szezon előtt –, akkor nem rossz.”
A szöveges értékelés után Räikkönentől osztályzatot is kértek saját munkájára, egytől tízig terjedő skálán.
„Hát nem is tudom. Talán öt, mert néhol egész jók voltunk, néhol viszont nem. A végeredmény viszont egy kicsit jobb, mint amire számítottunk, úgyhogy öt és fél, hat?
A rali egyik legnagyobb kihívása az itinerkészítés, majd az abból való autózás. Räikkönen pedig már azt sem nagyon kedvelte, amikor a Formula–1-ben a mérnöke a fülére beszélt.
„A saját itiner készítése talán a legnehezebb dolog a számomra. Még amikor a Formula–1-ben versenyeztem, akkor sem nagyon szerettem, ha a mérnököm a rádión keresztül beszélt hozzám, miközben a pályán voltam. A raliban viszont mindig beszél melletted valaki. Ezt is meg kellett szoknom. Ha sikerül javítani az itineremen, akkor azzal biztosan tudok majd gyorsulni is.”
És hogy mi tetszik Kiminek a legjobban a raliban? Nem találnák ki: az, hogy nehéz.
„A pályaversenyzésben, ha hibázol, akkor ott van a sóderágy vagy a gumifal. Ha a raliban hibázol, akkor ott vannak a fák. Itt nem nagyon van lehetőséged hibázni, és annak ellenére, hogy mindig hibázom egy kicsit, ez tetszik a legjobban a raliban. Nehéz sport, de ha könnyű lenne, bárki tudná csinálni.”
A hátralévő öt versenyből hármat aszfalton rendeznek, és Räikkönen nagyon gyors volt Bulgáriában, az idei első aszfaltos ralin. Menedzsere szerint még a dobogós helyezés sem lett volna elérhetetlen számára, ő azért ennél sokkal reálisabban látja a helyzetet.
„Teljesen nyilvánvaló, hogy az idén nincs esélyem arra, hogy nyerjek, de ha egyszer-kétszer még benne tudnék lenni az első ötben, az igazán jó dolog lenne. De tudom, hogy ez nem lesz könnyű.”