Nem csak az oroszok, az európaiak is érdeklődnek a CMF-B platformra épülő Renault Arkana iránt
Az autógyártók ontják magukból a SUV-okat és az azokat imitáló crossovereket, viszont a polgárpukkasztó, ámde elképesztően sikeres BMW X6 után a kupésított SUV-ok piaca egyelőre csak a prémiummárkák körében bővült. Nemrég debütált a Volkswagen Tiguan kupéverziója, ám az csak Kínában lesz kapható, és amúgy is eggyel nagyobb méretkategóriát képvisel, mint a Renault Arkana, ami így az első kupé-SUV lesz az átlagmárkák között. Oroszországban már lassan két éve kapható a modell, úgy tűnik, sikeres volt a pilotprojekt, és az európai vásárlóknak is jut belőle.
A tetővonal úgy lejt, ahogy egy kupénak illik
Az Arkana nagyjából a Kadjar méretosztályában játszik, arca és fara gyakorlatilag csak egy emelt Mégane, a kupés tetővonalat viszont nem csalták el (mint mondjuk az Audi Q8): úgy lejt, ahogy annak illik. Ez persze a helykínálat rovására megy, a fizika törvényeit nem lehet megszegni, legfeljebb vizuális trükkökkel lehet enyhíteni rajta, például a magasra futó ablakvonallal, ami alatt magas ajtópanelek foglalnak helyet, ezeket pedig alul fekete műanyag teszi vékonyabbá, mint amennyire egyébként aránytalanul magasak lennének. Ezeknek köszönhetően a tető is magasabbra kerülhet, ami jót tesz a fejtérnek, de főleg egy ekkora méretosztályban ne számítsunk tágas hátsó utastérre - bár kategóriaelső, hiszen a kis SUV-ok között eddig nem létezik közvetlen konkurens kupé-crossover. A másik optikai "csalás", amit sok autógyártóhoz hasonlóan a Renault is elkövetett, az a hátsó traktus vékonyítása. A kupés tetővonal miatt a hátsó szélvédő alja elég magasan végződik, az onnan kezdődő csomagtérajtó és a hátsó lökhárító így aránytalanul magasnak hatna, ebből csippentenek le alul a magasra húzott fekete műanyag elemekkel és a króm csíkokkal.
Kicsit elcsalták a hátulját, de a stílus egyedi a szegmensben
Trükközés ide vagy oda, a Renault stílus jól áll a kompakt kupé-SUV-nak, és ne felejtsük el, jelenleg ez az egyetlen hasonló modell a nem prémiummárkák kínálatában. Ha pedig a karosszéria egyedi kialakítása nem lenne elég meggyőző indok a vásárlásra, talán segít majd a hibrid hajtáslánc. A Clióban, Capturben és Mégane-ban használt 140 lóerős E-Tech hibrid erőforrás kifejezetten innovatív, a Renault 150 szabadalmat jegyeztetett be rá, fejlesztése során pedig Forma-1-es tapasztalataikat is felhasználták. Ezen kívül 1.3 TCe 140 és 160 benzinmotorokkal is rendelhető lesz az Arkana, mindkettőt mikrohibrid technológia tesz zöldebbé (a lágy hibridek 48V-os akkumulátorával szemben ebben 12V-os dolgozik, a rendszer lényegében egy stop-start rendszert jelent). Belül tipikus Renault elemekre számíthatunk, érintőképernyővel és vezetéssegítő rendszerekkel. A Renault Arkana Európába 2021 elején érkezik, Magyarországon előreláthatólag tavasztól lehet majd megvásárolni.