„
Nemrég lehetőségem volt tesztvezetni egy akkumulátoros elektromos hajtású GR-modellt, amelyen jelenleg dolgozunk. Még nem tudom, hogy piacra kerül-e, de annyit mondhatok, hogy az ilyen típusú autók készítésénél az elsődleges elvárásom az, hogy élvezetes legyen vezetni őket, függetlenül attól, hogy milyen hajtásláncot használnak” – nyilatkozta a Az Autocarnak Toyoda.
„
A legnagyobb különbség az általunk fejlesztett és a többi elektromos sportautó között az, hogy a miénkben ülve valóban hallani lehet a motorhangokat, egyedül a benzin szagáról kell lemondani” – folytatta az elnök. „Van kézi sebességváltó és kuplung is. Ha beültetnénk valakit az autóba, és megkérnénk, hogy vezesse, aztán közben tippelje meg, hogy benzines vagy elektromos-e, valószínűleg nem tudná megmondani.”
Takashi Watanabe, a Lexus főmérnöke 2022 végén árulta el, hogy a Lexus készülő elektromos sportautójában, az LFA utódjának szánt Electrified Sportban kézi váltó lesz a közvetlenebb ember-gép interakció érdekében. A váltókar és a tengelykapcsoló nem közvetlenül a villanymotorhoz fog csatlakozni, hanem csak annak nyomatékbeállításainak változtatásával szimulálják majd a váltásokat. Watanabe szerint még azt is be lehet programozni, hogy az autó emelkedőn visszaguruljon, vagy hogy ügyetlen pedálkezelésre lefulladjon indulásnál. A gyári videóból az is kiderült, hogy a Lexus prototípus olyan, szimulált motorhangokat játszik be az utastérbe a hangszórókon keresztül, melyeket kívülről nem lehet hallani.
Valószínűleg az új sportautó a Toyota múlt héten bejelentett akkumulátorfejlesztéseit használná ki. Mint ismeretes, a japán gyártó 2026-tól kezdve az új villanyautóit olyan lítium-ion akkumulátorokkal szereli majd fel, amelyek előállítása olcsóbb lesz a maiakénál, gyorsabban lesznek tölthetők, és 1000 km feletti hatótávot biztosíthatnak.
A várva várt szilárdtest akkumulátortechnológia azonban kezdetben drága lehet, ami azt valószínűsíti, hogy egy kis példányszámú, exkluzív modellben debütálhat majd, például a Lexus Electrified Sport szériaváltozatában, amely az Autocar becslése szerint több mint 500 ezer fontba, azaz 218 millió forintba is kerülhet majd. A Gazoo Racing eddigi modelljeit és filozófiáját ismerve kijelenthető, hogy a Toyota gyári sportrészlegének első villanyautója ennél sokkal elérhetőbb lesz, részben az olcsóbb lítium-ion akkutechnológia miatt.
Forrás: Smarter Média