Negyven évnyi öthengerezés egy filmben
Dokumentumfilm az Audi öthengeres történelméről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érzelmekkel teli dokumentumfilmben emlékszik vissza megannyi Audi mérnök és pilóta, hogy mit nyújtott számukra a gyár valamely öthengerese.
Megható dokumentumfilmet készített öthengeres múltjáról az Audi. Miközben a német prémium autógyár is a villanyosok irányába kényszerül hajtani, addig mindig van idejük megemlékezni dicső múltjukról is, amiből ma is építkeznek. Legújabb mozijukban szakembereikkel és pilótáikkal vezetnek végig az 1970-es évek végétől egészen a kilencvenes évek elejéig, hogy leróják tiszteletüket az Audi tavaly 40 éves öthengeres technikája előtt. Mindezt zseniális korképekkel fűszerezve, reklámok és egyéb ritka felvételeken keresztül.
1976-ban mutatta be első soros öthengeresét az Audi, hogy felérjenek a konkurensekhez az egyre élesedő piaci versenyben. A sorhatosok például a BMW-vel olvadtak össze, ha öthengeresre gondolunk, akkor viszont biztos, hogy az Audi jut először eszünkbe. Mindenki hathengerezett, ők viszont mások akartak lenni, és amúgy is csak ez fért be. Később versenypályán bizonyították motorjaik strapabírását és rátermettségét. Mindenki fülében ott cseng a nyolcvanas évek ralisztárjainak érces hörgése, az autóipar egyik legszebb orkánja, kezdve a Quattro kupéval, majd folytatva egészen a B-csoportig. Összkerekes versenyautóik motorsport-ikonok lettek, amikről Hans-Joachim Stück és Walter Röhrl is szívesen mesélnek a filmben.
Az Audi RS2 Avanttal egy korszakot zártak le az ingolstadtiak, a Porsche segítségével hangolt 2,2 literes, 311 lóerős turbómotor az utolsó klasszikus páratlan dugattyúsnak számított. Csak pár éve hozták újra vissza az öthengeres technikát a 2.5 TFSI-vel, ami mára 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot teljesít. Természetesen sportmodelleket szerelnek vele, ilyen az Audi TT RS vagy épp az Audi RS3, de még crossoverhez is elérhető, például az RS Q3 motorterében. Előzetes híresztelések szerint még a Volkswagen Tiguan R is örökölheti, ha valóban megalkotják a csúcs-SUV-ot.
És a film végén lévő kocsikat Itt gyártják nálunk! Made in Hungary!!!