A limitáltnak induló széria egyik kevésbé látványos színkombinációja a kétféle szürkére fújt karosszéria, egy szép állapotú Charleston ötmillió forint körüli összeget ér (Forrás: hemmings.com)
Ami az angoloknak a Mini, az a németeknek a Volkswagen Bogár, az olasz nép szívében pedig a Fiat 500, az a franciáknál a Kacsa, azaz a 2CV. A modellek közös jellemzője, hogy mindegyik a kínálat aljára érkezett, a kedves formának és a megfizethető árnak köszönhetően milliószám gördültek le a szalagról.
A bájos forma 42 éven át piacképes maradt, a kezdeti 9 lóerős teljesítmény 29-ig kúszott fel, csak léghűtéses motorral készült a francia népautó (Forrás: elmostrador.cl)
Ha a Bogár darabszámát nem is tudta megközelíteni, de a német népautóval egyetemben évtizedekig készült a 2CV. A prototípusok már a második világháború előtt elkészültek, a premierre viszont 1948-ig várni kellett. A porondon egy aranyos formájú, 375 köbcentis, kilenc lóerős autót csodálhatott meg a közönség, ami négy utast tudott szállítani 60 km/h-ás utazótempóval. A szinte fillérekért kapható kisautóra jókora igény mutatkozott, ami az évek múlásával mindig picit erősebb lett, 1951-ben pedig furgon kivitellel bővült a választék.
A legenda szerint olyan fűtőművet kellett tervezni, hogy egy kosár tojás ne törjön össze, ha szántóföldön megy az 2CV
Egy típus iránt évtizedekig fenntartani az érdeklődést nem könnyű, ezért a Citroën egy limitált szériával próbálta növelni a vásárlási kedvet 1980-ban. A Charleston a Club kivitelre épült, de más kárpittal, krómházas fényszóróval, illetve kétszínű fényezéssel érkezett. A széria sikerét bizonyítja, hogy eredetileg csak 8000 példány gyártását tervezték, de az igényeket látva limit nélküli gyártották a Charleston kivitelt. Az eredeti bordó/fekete kombináció sárga/fekete kétszínű fényezéssel egészült ki, harmadik opcióként kétféle szürke árnyalatot is felvittek a karosszériára. A limitált szériának induló Charleston újabb lendületet adott a Kacsának, ami 5,1 millió legyártott példány után 1990. július 27-én búcsúzott egy kétszínű példánnyal.
A korai modellek csak egyetlen fényszóróval készültek, a tömegük nem haladta meg a 370 kilót