Négyhengeres dízelmotort kap a BMW 6-os Gran Turismo
Lefelé bővül a BMW 6-os Gran Turismo motorpalettája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Belépőmotornak szánja a BMW a kétliteres dízelmotort a 6-os Gran Turismóhoz.
Hatos BMW-be most először építenek négyhengeres dízelmotort. Természetesen a BMW mérnökei igyekeztek úgy hangolni a motort, hogy egyszerre nyújtsa a márkától megszokott sportosságot, azonban a hatékonyság terén se valljon szégyent. A kétliteres, változó turbinageometriájú turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felvértezett erőforrás 1 750 és 2 500 főtengely-fordulat között adja le 400 newtonméternyi csúcsnyomatékát. A 190 lóerőnyi maximális teljesítménye pedig 4000-es percenkénti fordulatnál érhető el.
Talán elsőre nem tűnik olyan vaskosnak ez a 190 lóerő, ám a 7,9 másodperces 100-as sprint azért elég jól hangzik, ahogy a gyári 4,9 literes átlagfogyasztás is, amelyhez 129 gramm/kilométer szén-dioxid kibocsátás társul. A négyhengeres dízel érkezésével immár öt tagot számlál a 6-os Gran Turismo motorpalettája. Az új egység a soros hathengeres dízelek, a szintén soros hathengeres benzines és a sornégyes benzinmotor mellé érkezik. Az új belépőmotorhoz már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó jár, míg extraként olyan tételek rendelhetők, mint az adaptív, légrugós futómű, az aktív hátsókerék-kormányzás és az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített Executive Drive. A BMW 620d Gran Turismo júliustól érhető el a márkakereskedésekben.