Bemutatásakor csak egyféle erőforrással került piacra a Mercedes kabriója, ami az akkor már hét éve futó W 124-esre épült
Mai tudásunk szerint úgy fogalmazhatnánk korrektül, hogy 25 éves a Mercedes-Benz középső kabriója. Hiszen manapság már a C- és az S-osztályból is létezik nyitható tetős kivitel, negyedszázada viszont egyáltalán nem kínált kabriót a Mercedes-Benz. Az 1991 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált 300 CE-24 kabrió bemutatásával 20 éves szünet után hozott újra nyitható tetős négyülésest kínálatába a Mercedes. Az előző kabrió, az S-osztály elődjének tekinthető 280 SE nyitható tetős változatának gyártása 1971-ben befejeződött, és akkortól csak a kétüléses SL roadsterrel jelent meg a Mercedes-Benz a vászontetősök mezőnyében.
Lenyitva 80 liternyi helyet rabolt a csomagtérből az összehajtott vászontető
Az 1992-ben piacra került 300 CE-24 orrába háromliteres, hathengeres benzinmotor került, 220 lóerővel. A kupé alapjaira épített kabrió ezer alkatrészét cserélték ki vagy erősítették meg, hogy a nyitható tetős nagy Merci is ugyanolyan kényelmes és biztonságos legyen, mint merevtetős testvére. Az 1993-as megújulással azért kapott még egy belső zajszigetelő réteget is a 43 kilós vászontető, és alapfelszereltséggé vált a motoros tetőmozgatás. A motorkínálat is bővült ekkor, hiszen megjelentek a négyhengeresek, a 136 lóerős E 200 és a 150 lóerős E 230. Az új hathengeres E 320 teljesítménye 220 lóerő maradt, míg a csúcsot jelentő E 36 AMG 272 lóerőt teljesített.
Az 1997-ig gyártott A 124-esből 15 380 darab négyhengeres és 18 572 darab hathengeres talált gazdára, amelyből 6343 példány volt az 1993-ig kínált 300 CE-24
E típus karriere töretlenül folytatódott a mai napig. Hiszen az első E-kabrió gyártásának befejezésével a következő E-osztályra épülő CLK nyitott tetős változata vette át a szerepét 1998 és 2003 között. Majd következett a második CLK-sorozat kabriója 2003-tól 2010-ig, ebben az évtizedben pedig ismét az E-osztály neve alatt érhető el a sorozat vászontetős tagja is. Sőt, a közelmúltban testvéreket is kapott, hiszen a C-osztályból és az S-osztályból egyaránt kínál már kabriót a Mercedes-Benz. Utóbbi 44 év kihagyás után jelent meg, középkategóriás típusából pedig már a ’80-as években felmerült a kabrió piacra dobása, de csak mostanra valósult meg.
A Mercedes 190 kabrió kivitele csak tanulmányként létezett
A 190E Cabriót kiállították Essenben, szerintem nem tragédia hogy nem került gyártásba, a W124-es sokkal harmonikusabbra sikerült, nem nyújt a kis merci semmi többletet mellette…
Az autóstértelem egyik legnagyobb márkájának az egyik legemlékezetesebb autója.
Bruno Sacco legkiforrottabb formaterve, minden porcikája remek.
A 124 Cabrió egy töb jó választás oldtimernek, viszonylag tartós, praktikus, csak sajna sok a korabeli lehetetlen színű példány, zöld, padlizsán és bordó volt a Merci tulajok kedvence akkoriban…
“A kupé alapjaira épített kabrió ezer alkatrészét cserélték ki vagy erősítették meg, hogy a nyitható tetős nagy Merci is ugyanolyan kényelmes és biztonságos legyen, mint merevtetős testvére.”
Illetve:
A kupé alkatrészét cserélték ki vagy erősítették meg, hogy az alapjaira épülő nyitható tetős nagy Merci is ugyanolyan kényelmes és biztonságos legyen, mint merevtetős testvére.
Egyébként meg 40 éves az Audi öthengerese. Olyan számok ezek, hogy csak lesek, “nemrég” születtek ezek a modellek, most meg már megemlékezések olvashatóak róluk.