Így kell feltámasztani egy majdnem egy évszázados ikont
A retró stílus mindig menő, ha megfelelően van kivitelezve, éppen ezért láthatunk időről időre egy látványtervet, vagy szerencsésebb esetben egy menetkész, megvásárolható autót, ami régi idők klasszikusait támasztja fel. Az autótörténelem egyik leginkább emlékezetes darabja a Volkswagen Bogár, a nagy hírnevet maga a gyártó is meglovagolta már, de talán senki olyan kívánatos változatot nem készített még belőle, mint most a Milivié. A majdnem negyedmilliárd forintos árcédula mögött egy gondosan megtervezett, az eredeti Bogár jellemvonásait szem előtt tartó, de technológiailag mégis új autó született. A mai viszonyok között pedig azt is ki kell emelni, hogy nem villanyhajtású.
A kacsafarok a régi Porschékat idézi
Sőt, nem csak hogy belső égésű motort pakoltak a Bogár farába, de hűen az eredetihez, egy 2,28 l-es, soros négyhengeres, léghűtéses blokkot használnak. Pontos teljesítményt nem árultak el, valószínűleg azért sem, mert minden egyes ügyfél saját környezetéhez igazítják azt: a sofőr vezetési stílusától kezdve az időjárási viszonyokig mindent számításba vesznek a motor kalibrálásánál. Egy ZF 4 HP sebváltót használnak a Milivié 1-ben, amit kézi (váltófüles) és automata üzemmóddal is ellátnak. A kapcsolófüleket szénszálból készítik, és még az ügyfél kezének méretére is igazítják. A motorsportból származik a fékrendszer, a kipufogók acélból vannak, a futómű pedig egyértelműen az élményautózásra hangolt, külön ehhez a modellhez fejlesztett. Mindegyik példányhoz egy eredeti Bogár 1303-ból szerzik a vázat és a padlólemezeket (amiket persze felújítanak), ezeken kívül minden egyes alkatrész teljesen új.
Minimalista, de minden megvan benne, amire szükség lehet
Természetesen a stílus a Bogarat idézi, de dinamikus vonalakkal, 19 colos felnikkel és modern fényszórókkal teljesen 21. századi hatást kelt a Milivié 1. Mivel az eredeti Bogarat Ferdinand Porsche tervezte, számos Porsche modellből is inspirálódtak a dizájnerek a karosszéria rajzolásakor. Parádés lett a beltér is, ami tökéletesen vegyíti a klasszikus stílust a modern technológiával: két nagy képernyő trónol a műszerfalon, ezeken kívül viszont minden beltéri panel letisztult, finom anyaggal bevont. Ezekre a felületekre helyezték el a szükséges gombokat, de úgy, hogy azok foglalat nélküliek, csupán átvilágítanak a burkolaton, hiszen az eredeti Bogárban sem voltak mai értelemben vett gombok. Négy teljes értékű kagylóülés várja az utasokat, középen USB-s töltőaljzatok is helyet kaptak. A Milivié 1-ből 22 darab készül, egy példány minden egymilliomodik Bogárra, amit a Volkswagen valaha gyártott.