20 éve, 1999-ben debütált az A6 allroad quattro első generációja. Most már a negyediknél tart a négykarikás márka
Az A6 allroad quattro az Avant, tehát a kombi karosszérián alapul, azonban annál jóval mokányabb megjelenésű a szabadidő-autós részletmegoldásaival. Ezek közé tartoznak a műanyag védőelemek, a megnövelt szabad magasság és az egyedi 18 colos felnik, amelyeket akár 21 colos méretben is lehet rendelni. Az a bizonyos szabad magasság alaphelyzetben 139 mm, ám az állítható futómű segítségével 174 milliméterig emelhető.
A futómű legmagasabb helyzetében csak 35 km/h tempóra képes az autó
A terepkombiban az összkerékhajtás mellett a lejtmenetvezérlő is segít abban, hogy a szilárd utat bátrabban hagyhassa el a vezető. Továbbá az összkerék-kormányzással kis sebességnél könnyebb a manőverezés, nagy sebességnél pedig stabilabb az autó.
Tökéletes alternatívája egy szabadidő-autónak
A motorháztető alatt a háromliteres TDI lapul, amely háromféle teljesítménylépcsőt kínált. Mindegyiket 48 voltos hibrid rendszer támogatja, a legerősebb 349 lóerős és 700 Nm forgatónyomatékot ad, míg alul a 231 lóerős változat áll 500 Nm nyomatékkal. Mindegyik nyolcfokozatú, tiptronic sebességváltót kap, de kérhető még sport differenciálmű is.
Az utastér az A6 Avantban megszokott
Az utastér szinte ugyanolyan, mint az A6 Avantban, de természetesen az Audi rengeteg extrát kínál, amelyekkel személyre szabható a belső hangulat. Az A6 allroad quattro júniusban lép piacra 61 500 eurós alapáron, ami körülbelül 19,7 millió forint a jelenlegi árfolyamon.
Az új jelölések alapján 45 TDI, 50 TDI és 55 TDI motorral érhető el az A6 allroad quattro