Négyajtós, de nem úgy! Meghökkentő sportgép a Hyundai Veloster
Hyundai Veloster – a négyajtós kupé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sportautó, 1,6 literes, alacsony fogyasztású benzinessel, a vezető oldalán egy, utas-oldalt első és hátsó ajtóval – ez a Hyundai legfrissebb modellje, a Veloster.
A dögunalom Coupé után néhány év kihagyással, valódi forradalmárral tér vissza a kupék világába a Hyundai. A 4,22 méter hosszú Veloster az ix35-nél 1 cm-rel hosszabb, 2,65 m-es tengelytávra épül, enyhén lejtő tetejével, meredek farával már-már Shooting Brake, azaz vagány kombi, a vezető oldalán csupán első, az utasnál pedig első és hátsó ajtót is felvonultató karosszériájával pedig teljesen egyedi. Noha a Mini Clubman ugyanilyen ajtó-elrendezésű, a Veloster hátsó ajtaja hagyományosan a középső tetőoszlopra szerelt – ez a megoldás valamivel szűkebb beszállási helyet ad, ám kárpótlás a nagyobbnak mondott fejtér. Nem csak formájával, hajtásláncával is kilóg a sportautók sorából a Veloster. Motorpalettáján egyelőre kizárólag az ix35-ből ismert, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, 140 lóerős benzines szerepel. Ehhez alapáron 6 fokozatú kézi, opcióként ugyanilyen sebességszámú, kétkuplungos automata társulhat, de a hajtás csakis az első kerekeké lehet. A menetteljesítményekről egyelőre nincs adat, de a vegyes fogyasztást a kisebb karosszériájú és hibrid hajtásláncú Honda CR-Z-ével versenyképesnek, 5,9 l/100 km-nek, a szén-dioxid emissziót 138 g/km-nek mondják. Az 1,6-osnál nagyobb motor később sem várható a Velosterbe, ám ezt a blokkot idővel turbóval, 208 lóerővel is ígérik, úgy aztán formája mellett menetteljesítményeivel is igazán sportos lehet a „négyajtós”.