Négy turbóval jön a BMW 400 lóerős csúcsdízele

400 lóerős az új BMW M550 xDrive

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három liter, négy turbó, hat henger, 400 lóerő. Ez jellemzi a bajorok legújabb csúcsdízelét, amely az M550d xDrive modellben mutatkozik be.


Közel 20 éve, az 1998-ban megjelent a BMW M5-nek 400 lóerő volt a teljesítménye. Az akkori V8-as szívó benzines csúcsnak számított. Most is újabb csúcsokat döntöget a bajor gyártó. A M550d-ben duruzsoló hathengeres dízel akárcsak a korábbi M5-ös, 400 lóerősre hízott, a három helyett pedig már négy turbófeltöltő pörög benne. Lényegében ez számít a BMW-nél a dízel M5-ösnek. A komoly teljesítmény mellé még komolyabb nyomaték társul. 1000 1/perces fordulattól 450 Nm, ennek a kétszeresénél pedig a csúcs, 760 Nm áll rendelkezésre.
Hirdetés

A brutális teljesítmény nyolcgangos automatán jut el a négy kerékig, mellyel 4,4 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órára a dízelek királya. Elődjéhez képest 19 lóerőt és 20 Nm-t erősödött, fogyasztása ugyanakkor 0,4 literrel csökkent. Vegyes használat során a gyári adatok alapján 5,9 liter elegendő 100 km-re. A sportosságról 10 mm-rel ültetett M-es felfüggesztés, 19 colos M-es felni, M-es fékek és M aerodinamikai csomag társul. A kezességről az aktív kormányzás gondoskodik, amely a hátsó kerekeket is elfordítja a jobb manőverezhetőség érdekében. A négyajtós változat értékesítése idén nyáron indul el, a kombi érkezése pedig év végére várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    Eddig sem érte megvenni az M550D-t, mert brutális felára volt egy 535D-hez képest. Talán 26,5 millió kontra 19millió volt az áruk, egy chiptuninggal pedig tudja az 535d azt amit az 550d alapból, de amúgy igen, hétköznapi közlekedéshez 518d-520d is bőven elég.

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    ja, tehát amikor leadja a 400 lót, OLYANKOR EGY TURBÓ SEM MEGY, JA ÓÓÓ TÉLLEEGG ÓÓÓÓÓ addig KV-zik a 4 jóbarát, hisz nem ahhoz kell a turbóóóóóó óóóó téllllegg BOCSÁNAT MESTERRRR !!!!!! :D:D:D:D:D ja meg 1x-re csak egy turbó megy mester, akkor minek 4 bele? :D:D:D:D:D:D akkor elég egy…édesjézus……..ja igen, minden sebességfokozatra 1 turbóóó ja télleg ! 😮 de 4000 fölött minden fokozatba mindegyik kikapcsol, hisz nem kell a 400 lóhoz ugye a turbóóó :igensmile:

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    Bármillyen ötletért adnak pénzt egyesek.

    Ez persze bizonyos szempontból kívánatos: se a villanyautózást, se a turbós benzines motorokat nem most találták fel.

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    Leborulok a német mérnökök technikai tudása előtt.
    Elképesztő teljesítmény, iszonyatos erő. Szerintem minden gázolaj vérű ilyen autóra vágyik. 🙂

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    ez aztán a teljestmény…..hihetetlen, hogy a németek nem engedik el ezt a rákos sz@rt. 3000cm3 és 4 turbó kell a 400 lóhoz. Benzinesnek elég 1 turbó, meg 2000cm3 😀 Bár már azt sem értem igazán…miért nem elég max egy 300 lovas 2.0-es benzines. Inkább könnyítenék a kasztnit mellé meg lejjebb rakni a súlypontot, hogy élvezetesebb legyen a vezetés. Ha meg valaki nem akar élvezkedni, akkor az kérhetne comfort verziót több hangszigeteléssel, automatával pl.

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    A másik, múltkor Kisújszállástól Pestig a védákkal együtt hétszer mérték meg a sebességemet. Ezt itthon lehetetlen kihasználni, értelmetlen szerintem, inkább venném egy alap dízellel, az is elég lenne.

  • 2017.10.27. at 19:08
    Permalink

    Tök szánalmas a Lexus, de tényleg… nekik miért nincs ilyen?:)

    Elképzelem, ahogy Mr. Green élvezkedik a képernyő előtt: “Quadraturbós dízel…ááááhhh, ez igen, ez a tuti!”:)

Vélemény, hozzászólás?