Négy dízellel debütál Genfben az új BMW almárka

Bemutatkozott a BMW M Performance sorozata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ötös szedán és kombiváltozata, az X5 terepjáró és az X6 crossover kapták meg elsőként az M Performance kezelést.


Az X6 frissítése mellett maradt még fontos bejelenteni valója a BMW-nek a hétre. A kupé-terepjáró észrevétlen megújítása mellett ugyanis útjára indították az M Performance Automobiles almárkát: az első négy ide tartozó típust tavasszal, a Genfi Autószalonon láthatjuk élőben először.
A négy új modell az M550d xDrive szedán, a puttonyos M550d xDrive Touring, valamint az X5 és X6 modellek M50d névre hallgató variációi. Ahogy a nevekből is sejthető, mindegyikben ugyanaz a motor és a BMW xDrive összkerék-hajtási rendszere dolgozik. Az M Performance brandet nemcsak azért hozták létre, hogy konkurenciát állítsanak az Audi S sorozatának, hanem, hogy jobban elválasszák az ennek égisze alatt kiadott, sokféle motorral, köztük, mint a premier is bizonyítja, dízellel is kínált autókat az M divízió hardcore, azaz keményvonalas sportautóitól.
Ezekben a modellekben debütál a BMW által egy ideje már ígérgetett, most pedig valósággá vált háromturbós motor: a háromliteres tri-turbó sorhatos teljesítménye 381 LE, igen masszív 740 Nm-es nyomatéka pedig már kétezres fordulattól teljes erővel rántja be az autókat. A bajorok megoldásában a két hagyományos, kipufogógáz által hajtott feltöltő mellett elektronikus turbófeltöltő is dolgozik, ennek feladata hogy kiküszöbölje a turbólyukat amíg feléled a két nagyobb szerkezet.
Hirdetés

A modelleket speciális, digitális jelátalakító modult tartalmazó hangrendszerrel is felszerelték, mely a fordulatszámnak és a sebességnek megfelelő motorhangot generál az utastérben, a beépített audiorendszer hangfalain keresztül megszólaltatva. Az xDrive rendszer és a nyolcfokozatú automata sportváltó működését külön-külön, az egyes modellek dinamikai jellemzőihez hangolták.
Az összes autó alapáron kap (lökhárítókkal) módosított karosszériát, M-hangolású sportfutóművet, megerősített motor- és váltótartó bakokat, a BMW kínálatában elérhető összes menetbiztonsági elektronikai berendezést, valamint Servotronic kormányművet. Az 5-ös limuzin és kombi 19, míg az X-modellek 20 colos felnikkel érkeznek, és új, első-hátsó lökhárítóval, tetőre vagy csomagtartóra illesztett spoilerrel javítják légellenállásukat, a külső visszapillantó tükrök pedig szürke fényt kapnak.
Az áprilisban piacra kerülő modellek utasterében M-logót viselő fekete vagy sötétszürke sportüléseket és hozzá illő bőrkárpitozást, váltófülekkel ellátott M bőrkormányt, a BMW Individual kínálatából származó antracit tetőkárpitozást találunk, az X-eknél polírozott alumínium, az ötösben pedig Aluminium Hexagon fantázianevű díszítő betétekkel. A genfi bemutatkozást követően áprilisban indul az M Performance modellek értékesítése, a tervek szerint nálunk is.
Típus Gyorsulás 0-100 (sec) Végsebesség (km/h) Átlagfogyasztás (l/100 km) CO2-kibocsátás (g/km) Németországi alapár (euró-19% ÁFÁ-val)
M550d xDrive 4,7 250 6,3 165 (Euro 6) 80 800
M550d xDrive Touring 4,9 250 6,4 169 (Euro 6) 83 875
X5 M50d 5,4 250 7,5 199 (Euro 5) 82 300
X6 M50d xDrive 5,3 250 7,7 204 (Euro 5) 85 800
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:48
    Permalink

    Az a baj, hogy ez a tri-turbo már szinte nasa technológia és szarrá van elektronikázva. Ennél nagyobb teljesítményt ki lehetett volna hozni az iker turbós v8-ből ami egy sokkal egyszerűbb és bevált módszer. De ha már sorhat, akkor lehetett volna a 3500cm3. Nem értem milyen piacot akarnak ezzel megfogni pedig nem vagyok dízel ellenes.

  • 2017.10.31. at 04:48
    Permalink

    az m 550 d xdrive val szivesen mennék egy negyedméföldest meg egy félmérföldest de a többinek nem sok esélye lenne. 550xd ről jólenne tudni még pár dologt pl vörösvonal max nyomás sűrítési arány max nyomaték stb

Vélemény, hozzászólás?