Négy darabra szakadhat a Volkswagen-konszern
Túl nagy a Volkswagen, négy különálló egységre osztanák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német Handelsblatt híre szerint a 12 márkát számláló óriási Volkswagen-konszernt négy önálló egységre bontanák. A jelszó a költségcsökkentés.
Furán hangozhat, hogy az óriási Volkswagen-konszernt azért bontanák szét, mert költséget kívánnak csökkenteni, duplikációkat, párhuzamos folyamatokat és fejlesztéseket kívánnak mérsékelni, pedig állítólag így van. A hasonló területen dolgozó márkák szorosabb összezárásával ugyanis a jelenlegi óriáskonszernben amúgy már megszokottnál is komolyabb kooperációk jöhetnének létre.
A pletyka egyébként épp attól a volt BMW-s menedzsertől, Herbert Diesstől származik, aki állítólag a Volkswagen személyautó-üzletágát, valamint a SEAT-ot és a Skodát tömörítő tömegautó egység vezetője lesz. Külön csoportja lenne a sportvonalnak, azaz az Audinak, a Lamborghininek és a Ducatinak, valamint a luxusautóknak (Bentley, Bugatti, Porsche) és a haszonjárműveknek (MAN, Scania, Volkswagen haszonjárművek) is.
A négy darab, egyenként három márkát tömörítő külön vállalat a jelenlegieknél is komolyabb együttműködésekre, költségcsökkentésekre lehetne képes a riport (és a józan ész) szerint. A konszern feldarabolásáról hivatalos információ még nincs, így a konkrét lépések még mindenképp odébb vannak.
Még szerencse, hogy nem téged kérdeznek meg róla. Van így is elég baja a világnak. Te encore! Milyen érzés ilyen rohadt tudatlanul élni? Kérdésem költői
Encore-t tényleg ne. Ennyi hülyeséget már csak ő tud összehordani!
A cikk második mondata: A jelszó a költségcsökkentés.
A cikk utolsó képén ott a másik mondat: Cél a költségcsökkentés.
Azt hiszem ez mindent elárul a németekről. Dolgozz többet ugyanannyi bérért.
Lamborghini: akkor nézd meg az Ágyugolyófutamba hogy mekkorát ordít, és lép a csajok által vezetett szépség. A mozgása is brutális. Igazi olasz. Lehet hogy egy megbízhatatlan sportgép volt, de az igazi sportautó volt legalább, nem összkerekes haldexes divatmajom mint most.
Lehet hogy ma sokszorosát adják el, az újgazdag hülyegyerekeknek meg is érdemlik hogy ilyenre költik egy Ferrari helyett. Audimotoros szarok mind.
Akinek a Maserati (Ferrari motoros) szar, az kockafejű német szarral gurgulázók csapata mind.
Az Alfa meg bízom benne (maze) -rati (meglep…) -bol csúszik le rendesen technika.
LEszólod az olaszokat? Odaraknálak a győri Audiba vagy a kecskeméti Mercedesbe a gyártósorra életed végéig nyomd taktidőre a robotmunkát százötvenér. Megtanulnád mi a robotok munkarendje, elkezdenéd becsülni a tisztességes életvitelet a nyomorult német robotmunka világában.
encore véleményén inkább ne kommentálom, de azért az olaszokról pár apróság: Walter de Silva (Alfa Centro Stile vezetője) jelenleg a VW csoport formatervezési igazgatója. Luca De Meo (ec Alfa Romeo CEO) jelenleg VW Group marekting igazgató (+ Audi felügyelőbizottsági tag), Wolfgang Eggert (Silva utóda a Centrónál) a közelmúltig Audi formatervezési igazgató (azóta a VW által megvett Italdesign vezetője).
Nem tudom miről beszélsz encore!!? eddii olasz márkák köszönhetnek csak a németeknek, legfőképpen a Lambo, azóta lett autó, az Alfa és Maserati sza..rkupacikról nem beszéljünk addig míg ezt a minőséget képviselik!!! Jómagam jártam több olasz gyárban, a minőségbiztosításuk egy semmt érő rendszer de igazából az emberek mentalitása miatt!!!! Az öntvényeik minőségről nem is beszélve…. Olasz egy semmire való népség, mert ha ki kap a Milán már szarnak a munkára…. Ennyi!
Hát én azt sem bánom ha apró darabokra hullik az egész tragacskupac.
A Lamborghini már sosem lesz olasz autó, csak német olasz névvel. A Ducati is előbb utóbb arra a sorsra juthat. A Scania is annyira beolvadt hogy megkérdőjelezhető hogy még mi a svéd acél benne, a MAN is elscaniasodott, annyira összeolvadtak.
Egy Alfa Romeoba beülök érzem az olasz életérzést, vagy egy Maseratiba. Egy lamborghinibe meg mi ez a fricska. Persze nem a countachról beszélek.
Lehet hogy kirántották pillanatnyilag őket a gödörből, de elveszett a lélek mindegyik gyártmányból amit megvettek.
Nem azt írtam hogy sima személyautó, hanem hogy egyszerre személyautó és sportkocsi. Bővebben itt írtam le: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/19/dreamcar[/url]
Na és ez most, hogy jön ide a lényeg, hogy ellenfelek. Mondjuk annak hiába akarok megmagyarázni valamit, aki a Porsche 911-esre azt mondja, hogy sima személyautó…Az utolsó mondatodra nem is válaszolok annyira értelmetlen.
Alapvető különbség a 911esnél, hogy az egy személyautó. Van hátsó ülése, valamennyi csomagtartója. És főleg, rugózása. A 458 egy fapados célszerszám. Amellett hogy drágább mint a 911, kell melléje még egy autó is, amit az ember hétköznap használ. És ez elég rendesen megszűri a vevőkört, mert a másik autó sem egy VW polo lesz… A Lambó teljesen más liga, ők nem nagyon árultak autót Porsche árban. Annak idején a Gallardóval hatalmasat léptek lefelé a 160.000 körüli árával (ami a Turbo S alapára). Ez nem múlt kérdése, a Ferrari Alfa Romeo tuningolóként indult, mégsem számítanak az Alfák jelenleg a Ferrari piacán…
Jó, de a fő téma az volt, hogy nem ellenfele, pedig sokan inkább megveszik a Porsche 911 S-t ami kb annyiba kerül, mint egy Ferrari szóval vevőket vesz el, akkor az mi ha nem ellenfél? 🙂 vagy megveszik az olcsóbb Nissan GTR -t aztán az még gyorsabb is. Vagy ott az új NSX. Ezek mind ellenfelek. Nálam a Porsche mindig is egy csoportba fog tartozni a Ferrarival és a Lamboval. Ha más nem így gondolja ez van. Pedig szerintem egy ilyen nagy múltú sportautógyár, mint a Porsche minimum megérdemli. hogy egy lapon említsék.
Itt nem körrekordról van szó hanem piaci szegmensről.
A California más célt szolgál mint a 458. A 458 (ahogy az elődei ebben a vérvonalban kb a 430, sőt talán a 348 óta) egy marhadrága játszóautó (a Porschénál ez a GT3, tkp a szuperpsortkocsik még feljebb is ilyen célszerszámok). A belépő ferkához képest a 911 képvisel használati értéket, 2+2 ülés, komfortosabb (én a sima Turbóval ismerkedtem) , persze sokkal alacsonyabb belépő ár. Ebből a szempontból a California áll a Ferrari palettából legközelebb a 911eshoz, ugyanakkor árban jóval felette.
A 911 paletta teteje a Turbo S (akkor is ha a GT2 drágább), az hogy 10 évente kiadnak egy szupersportkicsit, kevésbé mérvadó (bár a Carrera GT szépen fogyott). A Ferrari telivére (a 458 és a California felett) a 599/F12, ami felett még van egy drágább luxusmodell (456/Scaglietti/FF), és végül a Szupersportkocsi, amit az F40 óta konzekvensen árulnak (igaz ahogy nézem nem folyamatos gyártásban). Amúyg az egész palettábból elkel évente 10.000, és nem is akarják növelni a darabszámot, ők inkább drágítanak.
„A Ferrari ott kezdődik ahol a Porsche véget ér, árban és tudásban is.”
Ez hülyeség a Porsche a 918 nál végződik ami, mint mondtam körrekordot csinált a nürburgringen. Porsche 911 Turbo S gyorsabb, mint a Ferrari California vagy a 458 Italia. Szóval nagyon nem ott ér véget a Porsche ahol a Ferrari kezdődik…
Ha te csak az ár alapján nézed, akkor ennyi erővel a Bugatti meg a Rolls Royce is más kategóriákban játszanak, mert jóval drágábbak, mint a Ferrari vagy a Lambo. Egyébként meg bármelyik márka, ami 30 milla felett van bőven luxusnak mondható. Ezeket nem tudja bárki megvenni külföldön sem. Az, hogy a Porsche csinál olcsóbb autókat az egy dolog, de attól csinál olyanokat is, amik leverik a legnagyobb gyártók autóit is. Akik ilyen autókat összetudnak rakni, azok igenis ellenfelei lehetnek bármelyik sportautónak.
És igen tömegmárka ebben a jelen esetben a VW/Seat/Skoda. Az Audi a Pérmium, a Porsche a luxus, és van e felett egy kis márkagyűjtemény egyenként pár-ezer éves eladással.
Nem értem ezt a sport kategóriát (a motor-talkon ezt egyszerűen úgy nevezik „az Audi”). Platform szempontból az Audi modelljeiek jó darabja (A1, A3, talán fémillió eladott autó) az első csoporttal osztozik, egy része (Q5,Q7, 300.000 autó) meg Luxussal. És van egy árva R8, ami a Gallardóra épül
Az hogy egy márka „sportos”, hát a Seat is az akar lenni. Nem látom értelmét a félmillió alapdízelt eladó Audit a lambóval párosítani, miközben az AUDI SUVokat tuningoló és amúgy is sportos autóükat gyártó Porsche külön alvállaaltba kerül.
Ez így hülyeség és értelmetlen.
„Ferrari, Porsche, Lambo mindig is ez a három autó volt egymás ellenfele”. Márkaként sosem volt „ellenfele”. A modellpaletták összeérnek. Ahogy a Nissan GTR és a 911, de attól még nem lenne értelme a két márkát egymás ellen nézni.
A Ferrari ott kezdődik ahol a Porsche véget ér, árban és tudásban is.
Csak a videojátékokban ellenfele a Porsche a Ferrarinak, a keresett vevőkör részben más.
Szóval nem luxusmárka a Porsche, akkor gondolom neked is van legalább kettő….Tudod mi a tömegmárka az Opel meg a Suzuki. Jó nagy hülyeség amit írtál.. Ferrari, Porsche, Lambo mindig is ez a három autó volt egymás ellenfele. Már a 80-as években is az F40 es Ferrarit hitték a leggyorsabbnak, de a 959 es Porsche még annál is gyorsabb volt. Reklám autó persze, akkor a LaFerrari is reklámautó.
„A porsche műszakilag közelebb áll az Audikhoz, a SUVok gyakorlatilag közös műszaki alapon vannak.”
Nem egészen. Kb. annyira közös, mint a Lambo-R8…
Bakker, itt nem arról van szó, hogy 5-10 évente kihoznak egy szupersportkocsit. A Nissan GTR is hozza a Turbo köridejeit, mégse lesz attól a Nissan luxusmárka, még prémium sem. A GTR ugyanúgy egy reklámautó, mint a 918.
Vannak tömegmárkák, vannak fapadostól luxusig bővíthető prémiummárkák, vannak luxusmákrák (Porsche Jag és Maserati, de a két kategória között erős az átfedés), és van egy kis példányszámú 100.000 euro felett induló kínűálató elitmárkakör (Ferrari, Lambo, Bentley, RR).
A porsche műszakilag közelebb áll az Audikhoz, a SUVok gyakorlatilag közös műszaki alapon vannak. A Lambo adott műszuaki alapokat az R8hoz, de piaci szegmens szempontjából nagyon más.
Azért a Porsche-t ne írd már le.. Akik olyan autót tudnak csinálni, mint a 918 Spyder az igen is ott van ahol a Lambo vagy a Ferrari főleg, hogy a LaFerrarit is lealázta a Porsche a nürburgringen. Attól, hogy csinálnak olcsóbb autókat is, mert erre van igény még luxus kategória. Majd egyszer nézd meg, hogy készítenek egy 911-est 5 órán keresztül polírozzák, utána 4 órán keresztül nézegetik van e rajta hiba. Ha az nem luxus, akkor semmi.
Szerintem logikus. A Lamborghini mindenképp a sportvonalon mozog, míg a Porsche egyre inkább a Cayenne-szerű gépekből él, a 911-et és társait lassan csak az ikonikus szerepük és a márkaimázs miatt tartják életben.
Mondjuk én inkább el tudnék képzelni egy ilyen csoportosítást:
– Seat/Skoda/VW gagyi: gazdaságos autók
– VW felsőkategória/Audi/Porsche luxus: prémium gépek
– Lambo, Bentley, Bugatti, Porsche sportkupé
– MAN, Scania, VW transporterek
Ez marhaságnak tűnik, nem feldarabolás hanem épp ellenkezőleg, integráció, Én pont az ellenkezőjét olvasom ki mint a szerző…
Amúgy csoportosítást mégsem értem, mit keres a Porsche a luxusnál, miközben a Lambo a maga 100.000 EUR feletti indulóárával sokkal inkább luxus, mint a szinte tömeggyártó Porsche. Ennek semmi értelme
Ennek alapján tényleg kezdem érteni Piechet…