Negatív rekord: még sosem volt ennyire öreg a magyar járműpark!
A KSH összesítése szerint rekordöregek a magyar autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Évről évre egyre öregebb a magyar járműpark, és egyelőre nem is látni, hogy mikor fordulhat meg a negatív tendencia.
Európai járműsűrűségi toplista
Ország | személyautó/1000 fő | |
1. | Lengyelország | 703 |
2. | Luxemburg | 695 |
3. | Olaszország | 681 |
4. | Ciprus | 664 |
5. | Észtország | 638 |
6. | Izland | 629 |
7. | Csehország | 611 |
8. | Németország | 586 |
9. | Szlovénia | 580 |
10. | Ausztria | 574 |
11. | Magyarország | 428 |
Nem kell sokáig kutatni, hogy miért nem tud fiatalodni a hazai járműpark. A legnyilvánvalóbb ok a sokszor irreálisan magas árak az új autók esetében, de sokakban még aktívan él a 2008-as válság, és ezért nem mernek banki finanszírozással vásárolni. „Addig nem javul az átlagéletkor, amíg nem tud fiatalodni az állomány, de a 10-12 millió forintos új autók jelenleg nem érhetők el reálisan a magyar vevőknek – árulta el Tóth Péter a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. – Amennyiben az emberek nem mernek banki finanszírozáshoz nyúlni, akkor az igényeket kell racionalizálni. Nem ritkán látni olyat, hogy Suberb helyett Octaviát, Golf helyett Polo-t vesznek a vásárlóink, mert nem fér bele a nagyobb autó a büdzsébe. Őszintén: a magyar emberek hitel nélkül még mindig négy-ötmillió forintig tudnak nyújtózkodni, de azzal is remélhetőleg fiatalítani tudják autójukat, mert a fiatalításra szükség van biztonsági és környezetvédelmi szempontból is.”