Ne vezess mást! – Insignia OPC Line
Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 Turbo OPC Line AT8 AWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megnézik, talán azért, mert Mazda6-nak tűnik messziről, de persze a piros fényezés is játszik. Hogy sportos lenne? Magához képest az, de könnyen el lehet rontani.
Amíg nem jön a GSi, addig ez itt a legvirgoncabb Insignia. Volt már nálunk többféle formában, legutóbb épp kombiként kétliteres dízellel és kézi váltóval, akkor az új automatát szerettük volna hozzá, az most itt van, de egy nagy benzines motorra csatolva, ami miatt csak „turbó benzin brutálként” lett beírva a táblázatunkba is. 260 benzines lóerő egy flottakedvenc szedánban, bocs, csapotthátúban mégis milyen lesz ez? Lehet sportos egy Insignia, és ha igen, van erre egyáltalán szükség? Igen, és nem, de csak azért, mert valójában nem jó, de valahogy mégis minden reggel viszkető tenyérrel vártam, hogy beleülhessek.
Abban teljesen biztos vagyok, hogy a szín tehet az érthetetlen vonzalomról. Ennyire rikítóan piros autó legutoljára az Astra kombi volt nálam, meg most az Insigniával egyidőben a Type R a szerkesztőségben. Erős a szakadék köztük, a Civicnek kérdés nélkül jól áll, na, de egy akkora autót, mint az Insignia, venne bárki pirosban?
Elég, ha meglátja a potenciális vevő, azonnal beleszeret.
Ám ahogy az lenni szokott, végül mégis inkább a szürke ötven árnyalatának egyik teljesen jellegtelen ezüstjénél teszi le a voksát rendelésnél. Itt szeretnék buzdítani mindenkit, hogy ne tegye, vegyen pirosat, annyira jól mutat és olyannyira vonzza a tekintetet, tök jól feldobja az utcaképet is. Főleg most, hogy a táj kezdi elveszíteni a színeit, lehet csak ezért tetszett meg nekem is ennyire. Az viszont tény, hogy nagyon jól kiemeli az új Insignia formáit, amit aztán tényleg jó nézegetni. A Grand Sport név most valóban igaz, olyan négyajtós kupés a sziluett. Igen, az orrában ott a Mazda6, meg még biztos találnánk másban is hasonlóságot, de ez nem kell, hogy zavarjon senkit, mert az Insignia jól mutat és kész.A durva OPC-re még várhatunk, legközelebb a GSi érkezik a piacra, addig viszont csak az OPC Line van. Ez kívülről is sportos kiegészítőket jelent, ami a piros fényezéssel még jobban kiadja a formát. Ezeket 20 colos felnikkel fejelték meg, amikre Conti SportContact gumikat húztak, mögéjük meg hatalmas Brembo fékeket feszítettek.
Akárhonnan is nézzük, ez vérpezsdítő, hiszen nagy fék arra kell, ami nagyon megy és meg kéne tudni fogni, ugye.
Ebben amúgy nem rossz ez a kétliteres benzines, egy Line szinthez, ami csak a sportosított felszereltséget takarja, pont jó a 260 lóerő. Nem tépi le az arcunkat, de bajban sem leszünk vele, ha autópályán 120-130-ról kéne még meglódulni, és álló helyzetből is hatásosan gyorsít. 7,7 másodperc mondjuk nem tűnik rövid időnek, de mégis mit várunk egy közel 1,7 tonnás autótól? Nem lassú, mégis kicsit sokat kell várni a nyomatékra, 2500-től érkezik a 400 Nm, az viszont 4000-ig megvan. Jó ez, jó ez, eszik is, ahogy kell, ha nyomják egy kétliteres turbónak, de a tojással a pedál alatti vezetésnél kicsit sokallom a 10 liter feletti értéket.Sportosnak jó a motor, de ha csak úgy helyet változtatnánk és nagyon kevés százalékát használnánk ki az erőnek, akkor is sokat eszik. Szóval ez nem akkor jó választás, ha a flottás keretbe belefér, hanem akkor, ha mellé van üzemanyagkártyánk is. A nyolcfokozatú automata váltó újdonság az Opelnél, mindenképp pozitív, hogy megérkezett, mert jól passzol az Insigniához. A kézi váltó hosszú úton jár és kapcsolni sem jó érzés, ezért is vártuk már az automatát. Az új szerkezet jól működik, gyorsan vált, majdnem annyira, mint a BMW-kben a ZF. Ehhez esetünkben még összkerékhajtást is kapcsoltak, így még hatékonyabb a gyorsítás és kanyarban is jobban támaszt az Insignia, tempósan is ívre tehetjük, gázt adva érezni, ahogy a fara is irányít, tényleg nem rossz. Tegyük hozzá, hogy valószínűleg bármire ezt mondtam volna a Fiat 500 után.
Már az első nap éreztem egy furcsa bizonytalanságot a futóműben, mintha nagyon nem akarta volna ezt az egészet, a nagy felniket, meg az összkerékhajtást. Hiányzik az összhang, külön mindent lehet értékelni pozitívan, de az Insigniát nem sikerült ebben a formában jól egybegyúrni. Egy hosszabb autópályázás alkalmával lett ez nagyon feltűnő, a városi tempó melletti kis kóválygás 130 környékén hajós imbolygássá növekszik, amit nagyon nem szeretnénk átélni egy ekkora autóban ülve, aminek elvileg sportosan tapadnia kéne az úthoz. A radaros tempomat jól működik, bár ez is kivárja, míg teljesen lehúzódnak előlünk, csak utána gyorsít vissza. A visszafele úton már nem volt feltűnő az imbolygás és egészen élveztem is az utazást, amit később azzal nyugtáztam, hogy nem fáradtam el a vezetés közben. Az AGR vezetőülés jól tart és az üléspozíció is pihentető tud lenni, teljesen korrekt a kialakítás odabent.
Pár nap után hozzászoktam és megszerettem, jó volt ránézni és elindulni vele – itt jegyezném meg, hogy sportos hang nincs, csak hidegen egy kis morajlás. Elhittem hogy jó, ha ezzel kellene együtt élnem, nem panaszkodnék egy cseppet sem, és valószínűleg nem lenne lehetőségem elkövetni azt a hibát, hogy átülök valami másba, ami hasonlóan erős, összkerekes és sportos, itt lépett közbe a Giulia Veloce, amiről már írtunk. Lerombolta az idillt, megmutatta, milyen érzés, ha valami tényleg úgy irányítható, mintha a testünk toldása lenne. Az Insignia nem ilyen, csak egy sportossá tett nagyautó, amire pont semmi szükség. Nem csinálja rosszul, mégis sokkal jobban passzol hozzá egy nyomatékos dízel, de az 1,5-ös turbóval sem rossz. Különben meg továbbra is hatalmas, mind beltérben, mind csomagtérben, családinak tökéletes lehet. Sajnos továbbra is megvannak azok a minőségi problémák, amik a többi tesztautónál, itt is zörgött itt-ott valami – az utasülésnél folyton –, valamint a varrások sem a legszebbek, az öntött műanyag műszerfal görbe varrásimitációjával az élen. Csábos így a megjelenése, de sajnos a sportosságot nem érzem az Insignia erényének. Ha csak ezt vezetjük akkor teljesen meg leszünk vele elégedve, egészen addig, amíg nem tudjuk, milyen a jó.
Árak
Tesztmodell alapára
10 810 000 Ft (2017.11.18.)
Tesztautó ára
12 824 750 Ft (2017.11.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
191 kW (260 LE) 5300 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
242 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4897 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1649 kg
Össztömeg:
2245 kg
Tengelytáv:
2829 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
490 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
910-1020 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
320 mm
Ülőlap hossza elöl:
490-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1980 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
870 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
400 Nm 2500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
191 kW (260 LE) 5300 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
242 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
203 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Művi autó művi embereknek (=fogyasztóknak).
“Csak félig digitális a műszeregység, ami furcsa, az a lényegtelen információk, mint a feszültség mutatója.”
Nem kellene hülyeségeket írni, főleg akkor, ha valaki autókról ír. A feszültség mérője soha nem volt érdektelen adat, régen sem. Mutatja, ha valami gond van a töltéssel, ha pl. tölteni kell az akksit, vagy ha valami baj van a generátorral. Az én autómban is van voltmérő, és nem egyszer bizonyult hasznosnak már.
Jó lenne, ha nem dilettáns majmok írnának autókról.
Jól néz ki ez az autó!
Nagyon szép, nagyon jó … de….. hátulra 180 cm-nél magasabb ember ne üljön…..
Egy 1000 km-s út nem lehet valami kényelmes hátul egyhuzamban …. 189 cm-es magasságommal a fejtető folyamatosan hozzáért a tetőkárpithoz .. ülőlap rövid volt…
Látom minden gyártó jól megdönti a C oszlopot .. elkupésítja a kocsikat ezzel … 2 felnőtt + 2 gyerek család modellt szem előtt tartva és a gyerekek ne kapjanak növekedési hormont…. maradjanak törpék …