Ne reméljünk olcsóbb üzemanyagot a Jézuskától
Irán és az árfolyam tesz a karácsonyra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a héten a gázolaj ára épp csökkent, a benziné pedig legalább nem nőtt, decemberben sem valószínű, hogy mosolyognánk a töltőállomásokon.
Bár a héten a gázolaj ára ha minimálisan is, de épp csökkent, a benziné meg legalább nem nőtt, az őszinte mosoly decemberben sem lesz reális a hazai töltőállomásokon. Ha azt hinnénk, hogy karácsonyra alacsonyabb üzemanyagárat kapunk ajándékba, tévedünk. Nem kicsit, nagyon. Pedig cikkünk apropójaként azzal a józannak tűnő elmélettel próbáltam meglepni a kollégákat, hogy az évből hátralévő kis időben akár olcsóbbodhatnak is az üzemanyagok, hiszen közös érdek lendíteni a fogyasztáson, továbbá januártól úgyis még rosszabb világ jön, addig meg egy kis csontot már csak hozzánk vágnak, hadd rágcsáljuk lelkesen. Szokás szerint naiv voltam. Naiv bizony, derült ki hamar, utánanézve a tavaly decemberi trendnek. Mert 2010 decemberében rongyosra koptak az ilyen szalagcímek, mint: Újabb történelmi csúcson az üzemanyagárak! Lássuk, mi volt egy éve:
Literenkénti üzemanyagárak változása 2010 decemberében
Jól látható, hogy egyetlen alkalommal, pont karácsony előtt nem volt drágulás, bizonyosan véletlenül, s nem a Jézuska jóvoltából vagy azért, hogy ne teljesen rossz szájízzel nyelje a nép a pontyot, a pulykát meg a bejglit. Különben 2010 végére a benzin átlagára 361, a gázolajé 351 forintra nőtt - hej, milyen elégedettek lennénk most ezzel... Mert pillanatnyilag ugye a 95-ös átlagára 398, a dízelé 431 forint. Akkor is, azóta is az olajárral és a gyenge forinttal magyarázzák a dolgot az illetékesek és a szakértők, akkor és most is újabb emelést prognosztizálva a jövő esztendőre.
Amúgy a magyarországi üzemanyagár-fogyasztás az év első három negyedévében így csökkent a Magyar Ásványolaj Szövetség közlése szerint (a mennyiségi adatok literben értendők):
95-ös benzin | gázolaj | |
december 1. | +5 Ft | +5 Ft |
december 8. | +8 Ft | +6 Ft |
december 15. | +4 Ft | +4 Ft |
december 22. | -2 Ft | - |
december 29. | +5 Ft | +6 Ft |
Hazai üzemanyagfogyasztás (l)
Ezek után nézzük, mit szól a témához a mi érdekvédelmi szervezetünk, a Magyar Autóklub, mely épp e hét közepén hozta nyilvánosságra "határozatát" azt követően, hogy az országos elnökség meghallgatta a MOL tájékoztatóját az üzemanyag-forgalmazás és az árképzés kérdésében. Íme a MAK állásfoglalása:
Üzemanyag | 2011 I-III. negyedév | 2010 I-III. negyedév | Változás |
RON95 | 944,491,702 | 1,004,253,728 | -5.95% |
RON98 | 4,756,320 | 7,219,984 | -34.12% |
Prémium benzin | 19,685,796 | 22,125,553 | -11.03% |
Benzin összesen | 968,933,818 | 1,033,599,265 | -6.26% |
Gázolaj | 1,145,661,808 | 1,124,091,878 | 1.92% |
Prémium gázolaj | 44,267,597 | 54,757,431 | -19.16% |
Gázolaj összesen | 1,189,929,405 | 1,178,849,309 | 0.94% |
Üzemanyag összesen | 2,158,863,223 | 2,212,448,574 | -2.42% |
- A MAK megállapítja, hogy bár az üzemanyagár adótartalma az európai szintet tekintve nem kiemelkedően magas, szükséges felhívni a jogalkotó figyelmét arra, hogy az autós társadalom és a közúti mobilizáció, pénzügyi terhelhetőségének határára ért. A költségvetési szempontok prioritása mellett sem célravezető, hogy a forint árfolyamának számottevő gyengülése miatt egyébként is emelkedő alapanyagárakra rakodó növekvő adóterhek hatványozottan emeljék az üzemanyag árát. Ez a fogyasztás visszaesése és a külföldre terelődő fogyasztás miatt nem szolgálja az állami bevételek, továbbá a gazdaság növekedését sem és a magánszemélyeken túl vállalkozások sorát lehetetleníti el.
- A MAK felhívja az üzemanyag forgalmazókat, hogy legyenek mértéktartóak az árak kialakítása során, mivel az elviselhetetlenül magas árakat már a forgalom visszaesése is jelzi és ez az üzemanyagforgalmazók üzleti érdekeivel is ellentétes.
- A MAK felhívja az autósokat, fokozottan figyeljenek a takarékos autózás lehetőségeinek kihasználására, mivel a jelenlegi üzemanyagárak szintjén néhány százalékos csökkenés is 10 forintokban mérhető megtakarítást eredményezhet.
- A MAK felhívja az üzemanyag forgalmazókat, hogy legyenek mértéktartóak az árak kialakítása során, mivel az elviselhetetlenül magas árakat már a forgalom visszaesése is jelzi és ez az üzemanyagforgalmazók üzleti érdekeivel is ellentétes.
- A MAK felhívja az autósokat, fokozottan figyeljenek a takarékos autózás lehetőségeinek kihasználására, mivel a jelenlegi üzemanyagárak szintjén néhány százalékos csökkenés is 10 forintokban mérhető megtakarítást eredményezhet.
Nos, köszönjük. Hogy a kép teljes legyen, a Portfolio.hu elemzőjét is megkerestük, hátha majd a szakértő rávilágít, mégis olcsóbb lesz az üzemanyag. Nem így lett. Sándor Dávid elmondta (amit egyébként szinte mindenki tud), hogy két tényező befolyásolja az árakat, mégpedig az olajár és a forint/dollár árfolyam, s nagyon nehéz pontosan megbecsülni, mit hoz a közeljövő. Európa adóssággondokkal küzd, recesszió van kialakulóban, az Államokban lassul a gazdasági növekedés, s ez akár csökkenthetné is az olajárat, azonban a közel-keleti bizonytalanság, az iráni atomprobléma magas szinten tartja. Az elemző úgy véli, hogy a következő hetekben nagyjából a mostani, 110 dolláros hordónkénti olajár lesz a jellemző, a forint meg talán erősödik, ezzel együtt néhány forinttal még decemberben is drágulhatnak az üzemanyagok.
Ennyit a Jézuskáról, januártól pedig ugye a garantált áfaemelés vesz ki még többet az emberek zsebéből. A naivak maradjanak otthon, gyalogoljanak vagy kerékpározzanak, mindenki más keressen minél olcsóbb kutakat, vezessen okosan, éljen az elérhető kedvezményekkel, a tömegközlekedés meg nyilván szintén drágul, tehát az sem ideális megoldás. Kitartás!
Milyen szar volna ha az Orosz unió felé kacsingatnánk, és lehetne 170ft-s üzemanyaggal furikázni. Mellékesen még a mezőgazdaság és az ipar is fel lendülne, amit az unió teljesen ganéra vágott. De hát a Magyar parlamentbe ülő homokos Cóbiknak, mindig az a jó, ha az állampolgárok nyakig ülnek a szarban.
Igen, tisztában vagyok az egyházi tized és a kilenced fogalmával, ezért is írtam, hogy akkor az mennyire soknak számított, és mi van most. Az egyház mivel a kezdetektől igyekezett rendszerben építetni a hatalmát, így elsők között volt eszköze az adó bevezetéséhez. Akkor adó, most adomány megy az egyháznak…így megy ez. Szóval egyet értünk! Most itthon a fizetés több, mint 1/3 része ilyen-olyan adó és/vagy más teher. Pl brt 300e/hó, adókedvezmény nélkül cca nettó 185e/hó, és ebből bármit veszel(termék vagy szolgáltatás) minden esetben újra és újra adókat is fizetsz. Mindig van megoldás egy újabb adóra, más témában Ford Fairlane is jól ecsetelte az eljárásokat: “Rockerek…elfogy a pénzük a drogra, akkor rendeznek egy rock a drog ellen koncertet!” 🙂
Pár száz évvel ezelőtt már a tized névre hallgató adó is kiverte a biztosítékot atyáinknál…hát most már van huszonötöd, lesz huszonheted…majd ötvened és hatvanad is!?
aza baj hogy orbánék rosszul tanulák meg a hogyan kell gazdálkodni című könyvet ott ugyanis az áll, hogy a gazdaság élénkítéséhez adócsökkentésre kedvezmenyekre van szükség ők pedig csak sújtják az embereket ne csodálkozzanak hogy szar az egész
Meddig tűrünk még mi magyarok.Más országban már rég felkötötték volna ezeket.Azért,hogy levegőt veszünk nem akarnak rá adót bevezetni?Nekik könnyű,felveszik a havi min 1 millát,mit érdekli őket mennyi az üzemanyag,engem sem érdekelne,ha annyit keresnék.Undorító egy ország ez.EURÓPA szégyene.
Az üzemanyag árának több mint a felét csak adók teszik ki.
A fizetésednek majdnem a felét leadózod, miközben a főnököd mégegy annyit adózik utánad.
Magyarországon az egyik legnagyobb az a különbség, aközött amit te kézhez kapsz, és amit a céged fizet utánad.
Adózol mikor bevásárolsz, adózol a kocsi után, a kutyád után, jövőre a házad után.
Adózni fogsz a baleset után is, ami lehet sose következik be.
Ausztriában egy ebmerke aki bruttó 1450 eurót keres, 1150-et kézhez kap, valamint még adójóváírás is jár.
Úgy érzem, magyarország egy valóságos adóparadicsom…
Egyszerüen és csúnyán mondva magasról leszarják azt hogy te,vagy én miböl és hogyan élünk meg. lényeg h fizesd az adót,és dolgozz a semmiért!
Nem meglepő! Szerintem ebben az országban már senki sem mer arra gondolni hogy itt valaha is jobb lesz, vagy esetleg enyhülnének a terhek. Csak azt nem értem én naiv, hogy azon nem törik a kis fejüket hogyha minden emelkedik, tehát csökkenek a bérek akkor honnan kéne fizetni az üzemanyagot, mellette az emelkedő adókat, árakat.
Az addig oké,hogy a benya nem változott a héten a gázolaj meg csökkent,de az LPG miért ment fel 10Ft-al!?Erről miért nem írnak sehol?Amúgy Orsós nem alszik addig jól,amíg ebben az országban egy bérből és fizetésből élő ember is marad!A célközönségnek a gazdagoknak meg mindegy,hogy 400ft vagy 1000ft a benya,csak nem tudom ki fogja kiszolgálni őket!?
sztem nem kell bohóckodni emeljék 1500ft-ra/l és egyböl szembesülnek azzal a ténnyel h ha csak emelnek folyamatosan forditva sül el a puska! vicc ami a parlamentben megy! ennyi erővel Lakatos Nintedóék is kormányozhatnák az országot a cigány sorrol! csak emeljünk meg mindent és kész,utánna meg kérjünk segitséget mert már elloptuk a pénzeket! áhhh vicccccccccc
kiváncsi vagyok 10 év mulva mennyit kell majd fizetni egy liter benzinért akkor szerintem 3770 forint lesz egy liter. pocsék ami ebbe az országba van :S:S