Ne félj a literestől! Dacia Duster 1.0 teszt
Az új alapváltozat: Dacia Duster TCe 100 Prestige teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legolcsóbb szabadidő-autó, egyben a legnépszerűbb Dacia a Duster. Új alapmotort kapott, az 1,0 literes, 100 lóerős és háromhengeres benzinest. Kipróbáltuk.
alapjáratán is csak alig érezni a háromhengerességet, fordulaton pedig egyáltalán nem.
Váltója bár 5 fokozatú, de jó áttételezésű és kapcsolhatóságú, persze az nem vitás, hogy ha valaki sokat autópályázik, ne az alapmotort válassza, ugyanis egyedül itt 5 fokozatú az amúgy jól kapcsolható váltó.Árak
Tesztmodell alapára
3 399 000 Ft (2020.05.25.)
Tesztautó ára
4 834 000 Ft (2020.05.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.50 s
Végsebesség:
168 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2-6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4341 mm
Szélesség:
1804 mm
Magasság:
1693 mm
Saját tömeg:
1191 kg
Össztömeg:
1725 kg
Tengelytáv:
2674 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
478-1623 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
925-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
940 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
160 Nm 2750 1/min-nél
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.50 s
CO2-kibocsátás:
139-145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2-6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,6 l/100km
Gondolom 130-140 es tempónál hülyére pörgi magát. Feltételezem ,hogy erről pont emiatt nem irtatok adatot ???????
Nem, igazából azért maradt ki, mert ahogy írtam, a fogyasztás miatt érdemesebb 120-szal menni (ahogyan az összes magasabb építésű autóval). Amúgy 130-nál 3400 a fordulatszám, ami 5 fokozatú váltóval teljesen korrekt. Ráadásul a fokozatok nincsenek agyonnyújtva, 50-nél simán kapcsolható a negyedik.
Az a szívó motor, amiben olyan váltó van ami szarrá pörgi magát. A kis turbós motorok a nyomaték miatt hosszabb váltót kapnak, függetlenül attól, hogy a dinamikus kigyorsításhoz meg kell jobban pörgetni, mint egy 3les v6ost, de kevésbé, mint egy 1,4 1,6 szívót. Annyira el vannak tévedve azok, akik még sosem vezettek ilyen motoros autókat.
Sándor a kérdéses fordulatszám 140 / 168 x 5000 RPM = 4100 RPM
ez nem sok, de a motor erősen 90%-on üzemel (hisz 5k a max) és ilyenkor már nem gazdaságos! Ez az az autó Cw 0,43 értékkel bír. Ha ez mond valamit.
Ha a pályán keménykedni akarsz vedd a TCe150-et. Vagy OPC Zafirát.
sztem ezek a kis löket-térfogatú motorral szerelt, meg az elektronikával agyonzsúfolt használt autók eladása jóval nehezebb lesz, mert a vevők sokkal bizalmatlanabbak lesznek velük szemben. és amit nyertünk a kisebb üzemanyag-fogyasztáson, kisebb CO2 kibocsátás, stb, azt elveszítjük ezeknek az autóknak a rövidebb életciklusa miatt keletkezett roncsautók újrahasznosításán és összességében a FÖLD erőforrásaival pazarlóbban bánunk, a környezetet jobban terheljük
Nem kell félni!
Teljesen élhető, átlagos használatra tökéletesen megfelelőek az 1.0T motorok!
… csak bekalkulálni vásárláskor, hogy a három henger+kis ccm turbo miatt eladáskor nagyon nehezen lesznek eladhatóak és nagy lesz az értékvesztésük.
Ennyi.