Napsütést követő navigációt fejleszt a Toyota

A Toyota a napból is kiveszi az energiát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Napelem hajtású autója ugyan még nincs a Toyotának, de a Prius Plug-in kínál már napelemes tetőt, ami értelmet ad annak a navigációnak, ami arra vezetne, amerre a nap süt.


A legtöbb navigációnál különböző paraméterek alapján terveztethetjük meg az útvonalat, a Prius Plug-in esetén napelemes tetőt is kínáló Toyota most olyan navigációt tervez fejleszteni, ami arra visz, amerre a legtöbb napsütés éri az autót. Mindez csöppet túlzásnak tűnik ahhoz mérten, hogy az idén piacra került második generációs Prius Plug-in jó esetben is csak napi 5 kilométernyi hatótávot tud összegyűjteni napelemeivel, de mint azt Shoichi Kaneko, a Prius vezető tervezője elmondta, az elv már most fontos: az amúgy kárba vesző napsugárzást hasznosítják, s ha a mind olcsóbb napelemekkel fednék az autó minden egyéb - értelmesen hasznosítható - elemét, akkor könnyedén 10 kilométeres hatótáv is összeszedhető lenne.
Hirdetés

A navigáció a felhővastagságot, a nap beesési szögét, a domborzati, valamint az épített és a természetes környezeti viszonyokat egyaránt figyelembe fogja venni - az egyéb információk, vagyis az úthálózat és a közlekedési helyzet figyelembe vétele mellett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Napsütést követő navigációt fejleszt a Toyota

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    Azért nincs a Toyotának konnektoros hibridje annyi mint a konkurenseknek mert a célpiac USA nem igényli … az Eu ban meg annyira kevés az ilyen eladott autó hogy nem éri meg a fejlesztést + jóval drágább lenne mint a mostani sima hibrid modellek … Szerintem inkább a teljesen elektromos autókkal fognak támadni mint sem hogy kamu ” 40-50 km et ígérnek és jó ha a fele megvan ” növelt hatótávolságú pluginekkel erőlködjenek …

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    Erről án is hallottam már, de ez a „szakbarbárság” alapjában véve igaz a HSD-re is. Ha sokat dugulsz akkor a HSD nyerő, ha sokat pályázol akkor meg úgyis ésszerűbb a dízel.

    A PHEV akkor nyerő pl városi menetben ha hozzáférsz konnektorhoz…

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    Plugin-hibrid némelykor rosszabb mint pl a sima hibrid … mert pl ha nem 30 km et akarsz kocsikázni hanem mondjuk 40 km et az utolsó 10 km en megy a benzin motor… na már most 10 km alatt kb bemelegszik üzem melegre … a sima hibrid meg elmegy kb 5 km et elektromosan a többit meg hibridben … és ott már rég üzem meleg a motor mire a plugin még csak éppen a szívatót kapcsolta le benzinmotornál … plugin akkor jó ha töltögeted mint a mobiltelefont hybrid modban hosszabb úton 200km re vagy efeletti km-nél vetített fogyasztása nagyobb mint egy sima hibridé…tekintve hogy jó 200kg val nehezebb a sok akku miatt … Szóval nem minden tekintetben jobb egy plugin … ez is használótól függ én ha hibridet vennék simát venném ..tekintve hogy olcsóbb mint a plug in és nem tudom hol tölteni … így alapból hibridként használnám …

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    Csak emaitt szerintem nem érdemes a napra menni, mert akármilyen jó is az autóüveg hővisszatartó képessége, a légkondicionáló biztos több energiát fog felhasználni hűtésre, mint amennyit a napelem megtermelt a haladáshoz.

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    kicsit pótcselekvésnek érzem, ha csak 5 km-t tud rátölteni egy nap akkor van értelme a sima navi által generált ideális út helyett „napsütöttebb” alternatívat választani?

  • 2017.10.27. at 15:50
    Permalink

    Közben a német ötös egy sor plugin hibridet árul évek óta a kontinensen. A BMW kínál plugin-hibrid sportkocsit, városi kisautót range-extenderrel, és hétköznapi autót (X5, 5er) pluginnel.

    Hány plugint vehetsz a Toyotától a Priuson kívül, ami most debütált…

Vélemény, hozzászólás?