Napokra leállhat a Golf és a Passat gyártása is
Hat gyár és közel 28 ezer ember érintett a Volkswagen leállásában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A korábbi hírekkel szemben nem csak a Golfot, de Passatot is érinti a VW beszállítói vitája. A motor-, a futómű- és a kipufogógyártás is szünetel.
A beszállítókkal való viták elmélyülésével folytatódik a Volkswagen-csoport nem túl szerencsés szériája. A probléma már két kulcsmodellt, a Golfot és a Passatot is érinti. A VW bejelentette, hogy nem kevesebb, mint 6 gyárukat kényszerülnek napokra bezárni az autógyártó és néhány külső beszállítójuk közötti probléma miatt. A Passatokat összeszerelő emdeni üzemet szerdáig kényszerül bezárni a VW, ami 7500 dolgozót érint. A Golf gyártásának bizonyos szegmenseit is érinti az alkatrészhiány, a wolfsburgi gyártósort szombatig állítják le, így 10 000 dolgozó marad néhány napra munka nélkül. Zwickauban, ahol 6000 ember dolgozik, a Golfok és Passatok gyártása péntekig szünetel, míg a VW váltóit és kipufogórendszereit építő Kesselben szerdától hétfőig lesz kényszerleállás, 1500 dolgozó marad otthon. Mi több, a VW salzgitteri motorgyárának 1400 dolgozója szerdától keddig, míg a braunschweigi üzemben - ahol a futómű- és műanyagalkatrészek gyártásának bizonyos részeit érinti a leállás - hétfőig lesz csend és 1300 dolgozó marad otthon. A VW természetesen reménykedik a mielőbbi egyezményben a beszállítókkal és már ma folynak a tárgyalások. A UBS elemzői szerint a gyártás-stop legalább 100 millió euróba fájhat a Volkswagennek hetente, és ez még csak a wolfsburgi gyár által termelt veszteség.
[url]https://philosophyofstuff.files.wordpress.com/2011/11/gecibuta.gif[/url]
Az első félévben a Toyotánál volt kényszerleállás a Japánt sújtó természeti katasztrófák miatt, most – a 2. félévben – a VW gyárai állnak le egy időre a beszállítók miatt. És minő véletlen, kettejük között óriási harc dúl a világelsőségért – valóban igaz a mondás:”A Jóisten mindig X-re játszik.”:)