Még csak részleteket láthatunk az EX90-ről, a dizájn letisztult és a kategóriájához képest áramvonalas lesz
Újabb városi terepjáróval bővül a Volvo kínálata, ezúttal egy teljesen szokatlan elnevezéssel találkozhatunk. A kizárólag elektromos hajtású SUV EX90 néven kerül forgalomba, az első betű lebuktatja a hajtás módját, az X a terepjárók családjára utal, a 90 pedig a méretet határozza meg, tehát egy nagytestű villany SUV érkezik.
A kilincsek a karosszériába simulnak, komolyan vették a légellenállás csökkentését. A Volvo otthoni akkumulátorként is működhet, ilyenkor egy háztartást is képes árammal ellátni
Ennél a modellnél a hatékonyságot tűzte zászlajára a Volvo, a légellenállási együttható egészen kedvező, 0,29, ami jótékony hatással van a hatótávolságra, de ezt még nem számszerűsítettek a svédek. Újdonság a LiDAR rendszer, a mozaikszó egy lézer alapú távérzékelőt jelent, ez a berendezés akár 250 méteres távolságból is képes kiszúrni a gyalogost, később pedig az önvezetésben is fontos szerepe lesz. Az eszköz elhelyezése szokatlan, ugyanis nem a hűtőrács mögé, hanem a tetőre került, így többet lát, viszont úgy néz ki, mint a taxik szabadjelzője. Az autó környezetét számos radar és kamera figyeli, de nem csak kifelé, hanem befelé is figyel. Az utastér minden négyzetcentiméterét pásztázza az autó, így esély sincs bent felejteni egy gyereket vagy egy kisállatot.
Az érzékelők a maszk helyett a tetőre kerültek, így van egy kis londoni taxi beütése
A hétüléses SUV megjelenésére már nem kell sokat várni, a Volvo november 9-én tartja a premiert.
A kerekek is a lehető legkisebb mértékben állják útját a levegőnek, a hűtőrács zárható