Napfény tölti a Ford C-Max Solar Energi koncepciót
A Ford C-Max plug-in hibrid változatában megjelenhet a szolártető is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Ford egy nemzetközi elektronikai kiállításon, a napokban mutatja be a C-Max konnektoros hibrid változatát, amit már a nap is tud tölteni.
A C-Max ezzel a rendszerrel 34 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni. Napkollektoros tetővel csökkenthető a villanyszámla és ezzel a villamoshálózat túlterhelése is. A Ford számítása szerint egy olyan helyen, ahol elegendő a napsütéses órák száma, a teljes töltöttség akár hetvenöt százalékát is ki lehet nyerni a természetből, és így a hálózati töltés árán is elég sokat lehetne spórolni.
Szerintem 8 órás töltéssel kB 5km-t tud menni…
Nem gyári Plug-in Prius már jó pár, jó pár éve szaladgál napelemmel a tetején..
Persze Calif.-ban ahol februárban is 20-30 fok van és krém nélkül ropogósra süti az ember bőrét a nap…
http://www.aprs.org/APRS-SPHEV.html Ezt se tegnap építették…
215W kapacitás , napos Állam 1,7KWh , felhős Állam 0,8KWh / 8óra
Hátha összehoztak egy 200W-os napelemes töltőt, akkor 10 óra alatt, akár 2kWh is bemegy a „tankba” – ez kb a 10%-a lehet az össztárolóképességnek. Esetlen Norvégiában nyáron mikor nem megy le a nap, akkor 24 óra alatt, már 4,8KWh is bemenne – ez talán 50% az akksikapacitásnak. De Norvégiában nem felülről, hanem oldalról süt a nap. Szóval szerintem marketing az egész, még a 200W-ot nehéz megoldani ekkor felületen. Egy hét alatt talán feltölti az akksit úgy 60-80km útra.