Napfény tölti a Ford C-Max Solar Energi koncepciót

A Ford C-Max plug-in hibrid változatában megjelenhet a szolártető is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford egy nemzetközi elektronikai kiállításon, a napokban mutatja be a C-Max konnektoros hibrid változatát, amit már a nap is tud tölteni.

A képeken és a videón látható Ford C-Max Solar Energi abban tér el a „hagyományos”, konnektorból is tölthető Ford C-Max hibridtől, hogy a tetején elhelyezett napelemek is tudnak energiát adni neki. Egy speciális, a nagyító működéséhez hasonlító technikát használva az összegyűjtött napsugarak koncentráltan hasznosulnak a napelem-modulokban. A Ford közleménye szerint ez a változat is képes a plug-in C-Max mintegy ezer kilométeres hatótávolságára, használója évi négytonnányi széndioxidtól tudja megóvni a földet.
Aki a január 7-én nyitó Las Vegasi Elektronikai Szakkiállításra (CES) ellátogat, ezt a tanulmányt is láthatja. Az autó tetején lévő panelek gyártója a SunPower, de a Fordot a Georgia Műszaki Egyetem, a napfény legjobb hatásfokú felhasználását segítő, azokat összesűrítő optikai eszközök kifejlesztésében jártas munkatársai is segítették. A C-Max Solar Energi tesztelése még folyik és jövő hónapra kiderül, hogy megérett-e már a sorozatgyártásra.
Hirdetés

A C-Max ezzel a rendszerrel 34 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni. Napkollektoros tetővel csökkenthető a villanyszámla és ezzel a villamoshálózat túlterhelése is. A Ford számítása szerint egy olyan helyen, ahol elegendő a napsütéses órák száma, a teljes töltöttség akár hetvenöt százalékát is ki lehet nyerni a természetből, és így a hálózati töltés árán is elég sokat lehetne spórolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Napfény tölti a Ford C-Max Solar Energi koncepciót

  • 2017.10.29. at 15:25
    Permalink

    Szerintem 8 órás töltéssel kB 5km-t tud menni…

    Nem gyári Plug-in Prius már jó pár, jó pár éve szaladgál napelemmel a tetején..

    Persze Calif.-ban ahol februárban is 20-30 fok van és krém nélkül ropogósra süti az ember bőrét a nap…

    http://www.aprs.org/APRS-SPHEV.html Ezt se tegnap építették…

    215W kapacitás , napos Állam 1,7KWh , felhős Állam 0,8KWh / 8óra

  • 2017.10.29. at 15:25
    Permalink

    Hátha összehoztak egy 200W-os napelemes töltőt, akkor 10 óra alatt, akár 2kWh is bemegy a „tankba” – ez kb a 10%-a lehet az össztárolóképességnek. Esetlen Norvégiában nyáron mikor nem megy le a nap, akkor 24 óra alatt, már 4,8KWh is bemenne – ez talán 50% az akksikapacitásnak. De Norvégiában nem felülről, hanem oldalról süt a nap. Szóval szerintem marketing az egész, még a 200W-ot nehéz megoldani ekkor felületen. Egy hét alatt talán feltölti az akksit úgy 60-80km útra.

Vélemény, hozzászólás?