Napelemes tetőt kap a konnektoros Prius

Japánban már bemutatták, 10 százalékkal csökkenti a fogyasztást a Prius szolárteteje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a 3-as Priust is lehetett rendelni napelemes tetővel, de akkor még nem volt valami kiforrott a technika. Az új Prius már álló helyzetben is képes magát tölteni.

Még mindig egyedinek nevezhető, amit a Toyota most mutatott, akkor is, ha az előző Priushoz is megvolt ez az opció. Debütált - a plug-in hybrid változatból - az immár teljes egészében napelemes tetejű Prius, egyelőre Japánban, de hamarosan Európa következik. Ebből a buliból most Amerika kimarad sajnos, habár az új Plug-in hybrid Priust már bemutatták náluk Prime néven, de a napelemesből ők nem kapnak.
Hirdetés
A Japánban PHV néven futtatott Plug-in Prius napelemeit ugyanis egy speciális üvegréteggel vonják be. Így kívánják megóvni a természet behatásaitól, de ez a technológia Amerikában még nem engedélyezett. A napelempanelek egyébként álló helyzetben is tölteni tudják a Prius akkumulátorát, ezzel a gyártó 10 százalékkal szerényebb fogyasztást ígér. Ugyanakkor számos elektromos rendszert is támogatna a megoldás, például a légkondit, a lámpákat vagy a rádiót. Még nem tudni, mikortól lesz elérhető, de hamarosan Európában is bemutatkozik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Napelemes tetőt kap a konnektoros Prius

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    A 2009-2015-ig gyártott Priusokban pontosan így működött. A technika pedig azóta is fejlődött folyamatosan, s ennek köszönhető, hogy már több dologra képes. Nyilván nem fogja lehűteni az utasteret 15°C-ra, hacsak be nem indítja a motort. Amit egyébként már szintén tud régóta. Ha lecsökken a hibridaksi töltöttsége, akkor ki-be kapcsolgatja önállóan a benzinmotort álló helyzetben is. A 2009-től gyártott napelemes Prius távirányítóján van egy A/C gomb, aminek megnyomásával beindul a klíma is a ventilátorokon kívül! Ezt is megtalálod a neten, ha érdekel!

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Benned egy különleges szűrő működik, s csak arra figyelsz, amit hallani akarsz!
    Már a korábbi Priusban is cellánként cserélhető az aksi, nem kell komplett autót cserélned 80M Ft-ért. Egy cella 8.500Ft/db. Azt is elárulom, hogy én még nem hallottam erről.
    Erről a kiforratlan technológiáról, amit 1997-óta ( 19 éve gyártanak sorozatban) szívesen olvasnék!
    Ez nem villanyautó, hanem hibrid, másrészt a mo-i elektromos autó töltőhálózat hiányossága akadályozza a „villanyautó”-k elterjedését.
    Akitől ezeket a sorokat idézted az egy idióta analfabéta.
    Az pedig, hogy vannak emberek,akik ezt elhiszik, és közvetítik minimális ismeret nélkül elszomorít!
    A neten megtalálsz mindent, nem linkelek be neked ide 100 hivatkozást, mert tudom hogy nem érdekel.

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Rosszul emlékszem erre a mondatodra?
    [i]„egy új akkupakk pedig jelenleg legalább 5-6 millió hozzá, de lehet hogy a 30 Kwh-s verzió még ennél is drágább.”[/i]
    vagy erre:
    „[i]Annyit még, mielőtt bármivel megvádolnátok, hogy elkötelezett híve vagyok a villanyautónak. Helyben 0 emisszió, kiváló gyorsulás, csendes üzem, minimális karbantartásigény. Csak ezt a fránya akku kérdést kellene már megoldani, sajnos a jelenlegi technológia nem alkalmas rá hogy kiváltsa a belsőégésű autókat. Úgy látom elég nagy az eufória, nem árt ha ismerjük a technológia árnyoldalait is.[/i]”

    Te mindig olyan vicceseket mondasz!
    🙂

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Te hányszor buktál meg fizikából meg gondolkodásból? Hogyha szerinted csak arra jó hogy az önkisülést ellensúlyoza – ami amúgy a nulla közelében van a valóságban -, akkor ha több hétig, hónapig vagy akár több milliárd évig van a napon akkor is csak erre lenne jó.
    Látod, így lehet egyetlenegy mondattal kétszeresen is megahülyét csinálni magadból. 🙂

    Egy ekkora, jobb hatásfokú napelem, felhőmentes nyári napokat feltételezve, ideális esetben kb. 1 hét alatt teljesen fel tudná tölteni a Prime akkumulátorait.
    Ülj le, elégtelen.

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Szépséghiba, hogy egy ekkora napelem kb. annyira elegendő, hogy az akku önkisülését ellensúlyozza, valódi töltésre aligha alkalmas, esetleg ha több hétig (hónapig?) kint hagyjuk a kocsit a napon. Amúgy jópofa dolog, de inkább marketingfogás. Amire pl. jó lenne, hogy egy szellőztető ventilátort hajtson, hűsítve a belsőt, ezáltal tehermentesítve a klímát induláskor.

Vélemény, hozzászólás?