Az egész tetőt napelem borítja, akár 10 százalékkal is csökkentheti a Prius fogyasztását
Még mindig egyedinek nevezhető, amit a Toyota most mutatott, akkor is, ha az előző Priushoz is megvolt ez az opció. Debütált - a plug-in hybrid változatból - az immár teljes egészében napelemes tetejű Prius, egyelőre Japánban, de hamarosan Európa következik. Ebből a buliból most Amerika kimarad sajnos, habár az új Plug-in hybrid Priust már
bemutatták náluk Prime néven, de a napelemesből ők nem kapnak.
A konnektoros Prius formaterve is egész más, mint a sima hibridé, egy kicsit talán ehetőbb is
A Japánban PHV néven futtatott Plug-in Prius napelemeit ugyanis egy speciális üvegréteggel vonják be. Így kívánják megóvni a természet behatásaitól, de ez a technológia Amerikában még nem engedélyezett. A napelempanelek egyébként álló helyzetben is tölteni tudják a Prius akkumulátorát, ezzel a gyártó 10 százalékkal szerényebb fogyasztást ígér. Ugyanakkor számos elektromos rendszert is támogatna a megoldás, például a légkondit, a lámpákat vagy a rádiót. Még nem tudni, mikortól lesz elérhető, de hamarosan Európában is bemutatkozik.
Úgy gondolom ezt nem nekem címezted.
A 2009-2015-ig gyártott Priusokban pontosan így működött. A technika pedig azóta is fejlődött folyamatosan, s ennek köszönhető, hogy már több dologra képes. Nyilván nem fogja lehűteni az utasteret 15°C-ra, hacsak be nem indítja a motort. Amit egyébként már szintén tud régóta. Ha lecsökken a hibridaksi töltöttsége, akkor ki-be kapcsolgatja önállóan a benzinmotort álló helyzetben is. A 2009-től gyártott napelemes Prius távirányítóján van egy A/C gomb, aminek megnyomásával beindul a klíma is a ventilátorokon kívül! Ezt is megtalálod a neten, ha érdekel!
Benned egy különleges szűrő működik, s csak arra figyelsz, amit hallani akarsz!
Már a korábbi Priusban is cellánként cserélhető az aksi, nem kell komplett autót cserélned 80M Ft-ért. Egy cella 8.500Ft/db. Azt is elárulom, hogy én még nem hallottam erről.
Erről a kiforratlan technológiáról, amit 1997-óta ( 19 éve gyártanak sorozatban) szívesen olvasnék!
Ez nem villanyautó, hanem hibrid, másrészt a mo-i elektromos autó töltőhálózat hiányossága akadályozza a „villanyautó”-k elterjedését.
Akitől ezeket a sorokat idézted az egy idióta analfabéta.
Az pedig, hogy vannak emberek,akik ezt elhiszik, és közvetítik minimális ismeret nélkül elszomorít!
A neten megtalálsz mindent, nem linkelek be neked ide 100 hivatkozást, mert tudom hogy nem érdekel.
Rosszul emlékszem erre a mondatodra?
[i]„egy új akkupakk pedig jelenleg legalább 5-6 millió hozzá, de lehet hogy a 30 Kwh-s verzió még ennél is drágább.”[/i]
vagy erre:
„[i]Annyit még, mielőtt bármivel megvádolnátok, hogy elkötelezett híve vagyok a villanyautónak. Helyben 0 emisszió, kiváló gyorsulás, csendes üzem, minimális karbantartásigény. Csak ezt a fránya akku kérdést kellene már megoldani, sajnos a jelenlegi technológia nem alkalmas rá hogy kiváltsa a belsőégésű autókat. Úgy látom elég nagy az eufória, nem árt ha ismerjük a technológia árnyoldalait is.[/i]”
Te mindig olyan vicceseket mondasz!
🙂
Te hányszor buktál meg fizikából meg gondolkodásból? Hogyha szerinted csak arra jó hogy az önkisülést ellensúlyoza – ami amúgy a nulla közelében van a valóságban -, akkor ha több hétig, hónapig vagy akár több milliárd évig van a napon akkor is csak erre lenne jó.
Látod, így lehet egyetlenegy mondattal kétszeresen is megahülyét csinálni magadból. 🙂
Egy ekkora, jobb hatásfokú napelem, felhőmentes nyári napokat feltételezve, ideális esetben kb. 1 hét alatt teljesen fel tudná tölteni a Prime akkumulátorait.
Ülj le, elégtelen.
Egy ekkora napelem, már lead 300-350W-ot ez nem elhanyagolható.Már rátölt az akkura is és szellőzőt is járathat.
valószínű úgy van ahogy mondod, Toyotánál tudják rosszul………
Szépséghiba, hogy egy ekkora napelem kb. annyira elegendő, hogy az akku önkisülését ellensúlyozza, valódi töltésre aligha alkalmas, esetleg ha több hétig (hónapig?) kint hagyjuk a kocsit a napon. Amúgy jópofa dolog, de inkább marketingfogás. Amire pl. jó lenne, hogy egy szellőztető ventilátort hajtson, hűsítve a belsőt, ezáltal tehermentesítve a klímát induláskor.