Jövőre kisebb flottányi elektromos Octaviát építenek
Nem csak méret tekintetében lehet sokoldalúan alakítani a Volkswagen konszern kompakt padlólemezét, akkor is jól a rugalmassága, ha mondjuk egy nagyobb méretű lítium-ion akkumulátort kell észrevétlenül elhelyezni. Ez történt ugyanis a Párizsban bemutatkozó Skoda Octavia Green E Line elnevezésű elektromos autó esetén, amely megtartotta az utastér teljes funkcionalitását, miközben száműzték belőle a hagyományos belső égésű motort. A kocsi orrába 82 lóerő tartós, 115 lóerő csúcsteljesítményű elektromotort építettek, amely 270 Nm-es nyomatékával még a teljesen megpakolt autót is gond nélkül mozgatja. A 100 km/h-s sebességet 12 másodperc alatt éri el az elektromos Octavia, végsebessége 135 km/h – az elektronika szól közbe ennél a tempónál.
Fekete-fehér a műszerfal, sárga lett a multifunkciós kijelző
A csomagtér padlója alá szerelt lítium-ion akkumulátor 315 kg tömegű, és egy feltöltéssel legfeljebb 140 km megtételére elegendő energiát lehet benne tárolni. Némi helyet ugyan elvesz a csomagtér méretéből a telep, de igazság szerint még így is bőven elég hely marad a hétköznapi dolgok hurcolására – a hatótávolság erősen korlátozza a hétvégi kiruccanásokat. A tetőre szerelt napelemekkel termelt áramot az akkumulátorba táplálják, ez nem túl számottevő mennyiségű energiát jelent, de néhány segédberendezés extra energiaigényét – például nyáron a légkondicionálóét vagy télen a fűtését – részben fedezi. A Skoda 2011 során egy kisebb flottányi Octavia Green E Line elektromos autót fog gyártani, majd megkezdi azok hétköznapi forgalomban történő tesztelését.
Természetesen zöld kábelen át kell tölteni a Green E Line Octavia kombit
Üdv! Milyen büszkék lehetnénk az Ikarusra, Rábára, vagy a Pannóniára most, ha mi is hasonló fejlesztéseket mutatnánk be. Mert meg tudtuk volna csinálni… Meg is csinálták a magyarok…Csak nem Magyarországon…