Naná, hogy jó drága az elektromos Volkswagen Golf

Volkswagen e-Golf és e-up!: van, ahol már áruk is van

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött a Volkswagen e-Golf értékesítése Németországban, méghozzá közel 35 ezer eurós alapáron. Az e-up! sem olcsó.


Németországban már kapható az e-Golf és az e-up! is. Előbbi 34 900, utóbbi 26 900 eurós áron, ami átszámítva 10,8 és 8,3 millió forint. Ami az e-Golf árát illeti, az egy hangyányival alacsonyabb a BMW i3-asénál (34 950 euró), az e-up! meg mondhatni, a (most még) piacvezető Leafnek kínál alá. A Nissan zéróemissziós kompaktja ugye nálunk is kapható 8,8 millió forinttól, s bár tágasabb a wolfsburgi mininél, városi használatra az e-up! is megfelelő méretű.
Hirdetés


Az e-Golf "motorja" 115 lóerős és 270 Nm nyomatékú, 100-ra 10,4 mp alatt gyorsít, végsebessége 140 km/óra, hatótávja optimális esetben 190 km, akárcsak az e-up!-é (82 LE, 210 Nm, 12,4 mp, 130 km/óra). Lítium-ion akkumulátoraik 30 perc alatt 80 százalékosra tölthetők, a 11,7 kWh/100 km fogyasztású e-up! 3, a 12,7 kWh-t felhasználó e-Golf 3,3 euróból megy el 100 km-t. Az akkumulátorra a gyár 8 év/160 ezer km garanciát vállal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Naná, hogy jó drága az elektromos Volkswagen Golf

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Nick!

    Egyszer az életben próbálj már meg nem magadból kiindulni és legyél már csak egy hangyafarknyit nyitottabb!

    Mit gondolsz, hogy mérik fel, hogy szükség van-e elektromos autókra, hibrodekre?
    Nagyszerű! Megnézik ki, mennyit megy.
    Minden elektromos autó ellenzőnek:
    (Nick a kedvedért magyar adatokat mondok)
    (2012-ben munkába járás során megtett úttávolságok részaránya Magyarországon):
    48% kevesebb, mint 10 km!
    73% kevesebb, mint 30 km!
    83% kevesebb, mint 50 km!
    Feltételezzük, hogy csalnak, nagyon csalnak + munka után az isten háta mögé mennek oviba, meg iskolába, meg bevásárolni, stb. akkor is RÖHÖGVE MEGFELELNEK MÁR MA IS A [b]TÖBBSÉG[/b] IGÉNYEINEK.

    Hosszabb távokra meg más lehetőségek vannak, csak utána kellene néha nézned!

    Hibrid, meg a többiek jövője:
    200 autóipari vezetőt kérdeztek meg, hogy, milyen autók várhatók a jövőben.
    Mit gondolsz mit mondtak???
    [url]http://www.osd.org.tr/yeni/wp-content/uploads/2014/01/KPMG-Global-2014.pdf[/url]
    hát igen ők szöges ellentétben állnak a véleményeddel!

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Trollunk ismét ugat :))))

    Az autó éppen arra való, hogy elmenjek vele Zalaegerszegről Budapestre és vissza egy napon belül. Ha ezt nem tudja, akkor semmire nem való, pláne nem ér 10 milliót. Főleg, hogy Magyarországon nincs hozzá kiépített infrastruktúra. Nem tudom, hogy miért olyan nehéz ezt megérteni ? Ha egy évben csak tízszer akar valaki szinte bármelyik megyeszékhelyünkről Budapestre utazni, akkor ez az autó nem felel meg az igényeinek. Ráadásul Magyarországon nincsenek is nagy távolságok.
    Ezek a hibrid és elektromos autók kivétel nélkül be fognak bukni. Jó példa rá, hogy pár napja jelentette be a Honda, hogy Európában megszünteti a Honda Insight és a Honda CRZ hibrid autók forgalmazását, pedig azért a Honda név nem cseng rosszul.

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Cella csere? Azt meg hogy? nem régen még azt harsogtad, hogy korunk modern akksijai sosem mennek tönkre. Ja, hogy csak akkor nem, ha rizsrakétában van? Értjük.

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Azért ne tedd föl egy filléredet se arra a hatalmas támogatásra. Az elektromos modellek sorra kerülnek ki a gyártási programokból, mert brutál veszteséget termelnek. Jelenleg a tesla és a Nissan számol nagy darabszámokkal, de a Leaf sem sikeres. Mielőtt még elkezdenéd vágni a kenyeret a nyugati kerítést alkotó kolbászhoz!

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Van olyan ország ahol egy Nissan Leaf annyiba kerül mint egy alap VW Polo.. Ami kb 2 havi átlagfizetés arra.. Az szerintem szinte ingyen van.. Nekem is tökéletes lenne, szinte sose megyek 60 km-nél többet egy nap, de az átlag az 10km, de 9 millió forintom sose lesz rá. Azt írtam, hogy szinte ingyen.. Ha 2 havi fizetésemből megvehetném akkor az a 9 millióhoz képest szinte ingyen van…

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Azt bírom benned, hogy ha 500x elmondják neked hogy ezek nem hosszú távú utazásokra optimálisak, akkor akkor a rendkívül okos fejeddel 501-edszerre is elkezdesz sápítozni és újból és újból benyögöd azt a trágyát, hogy jajajajajaj de mi van akkor ha Zalaegerszegről New Yorkba akar valaki utazni vele. Ez a reménytelenül hülyéknek a tipikus esete.

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Nagyszerű, szóval az akkumulátorának még a kapacitását sem ismered, de azt tutira tudod, hogy minden celláját cserélni kell benne nem is egyszer. LOL! 🙂
    Igazi, hamisítatlan HybridFoeLife színvonal, a megszokott igénytelen stílusban és az elmaradhatatlan, egy nyelvtanból 10x megbukott alsó tagozatos borzalmas helyesírásával. 🙂

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Igen, én is azt gondolom, hogy Magyarországon egy kezemen meg lehet majd számolni az éves szinten aladott darabszámot, azt is valószínűleg cégek veszik majd meg PR célokra, pl.: milyen jól mutatna egy ilyen Golf Magyar Villamos Művek, vagy ELMŰ vagy E-On felirattal.
    A 190 km viszont nagyon kevés, és ez is optimális körülmények közt igaz, vagyis ha megy a klíma és egyéb fogyasztók, vagy nem vezet takarékosan a sofőr, akkor a megtehető táv csökken. Szóval valószínű, hogy a Bp-Székesfehérvár oda-vissza 120 km-es úton már „imádkozni” kellene, hogy célba érjünk, és akkor még egyik városban sem autóztunk plusz km-eket.

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Ez nem is nekünk készül, hanem a gazdag nyugati országokba, ahol hatalmas támogatás van az elektromos autókra.. Nem csak a vételáruk hanem a fenntartási költségük is szinte ingyen van ott..

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Azért azt nem hiszem, hogy a gyár eleve veszteséget tervez hosszútávon. Pesze az is kérdés, hogy ebből mennyit tudnak egyáltalán eladni?
    Ha összehasonlítom egy szimpla 1.2 TSI Golffal, akkor azért mégiscsak drága. Az alap Golf 5-5,2 millióért elhozható a kereskedésből. Ha úgy számolok, hogy egy átlag ember megy egy évebn 12 ezer km-t (itt most magánszemélyről beszélek, nem céges használatról). 6 literes fogyasztással számolva a két kocsi árkülönbözetéből kb. 20 évig el lehet autózni, és akkor még nem számoltuk, hogy az e-autó sem megy teljesen ingyen. Nagyobb éves futással sem nagyon érdemes számolni, hiszen aki 25-30 ezret megy az eleve dízelt vesz, egy ilyen e-autó meg amúgy sem alkalmas arra, hogy elmenjek vele Zalaegerszegről Nyíregyházára, majd másnap vissza. De még a horvát vagy az olasz tengerpartra sem lehet „leugrani” vele, jó ha a Budapest-Székesfehérvár utat oda-vissza meg tudja tenni.

  • 2017.10.29. at 13:09
    Permalink

    Tévedtek!!!

    Egyáltalán nem drága !!!

    8 év gari alatt az akkuk összes celláját cserélni kell folyamatában, lesz amelyiket nem 1szer.

    Ha ezeket is beleszámoljuk kijön, hogy a gyár kb 1 fillér hasznot se remélhet inkább ráfizet majd.

    Ha 2-5 év garival adnák még lehetne reményük…

    15M-ért lenne drága, de azon nyernének legalább…

    Két érdekes (nekem) kérdés:

    Mekkora az akku ? Úgy tünik ezt ügyesen rejtegetik? miért ?
    Hány %-os hatótávcsökkenésnél lehet a szervizhez fordulni garanciális cellacserére?

Vélemény, hozzászólás?