Nálunk nem lesz átlagsebesség-mérésen alapuló traffipax
A rendőrség elvetette az átlagtempó mérésén alapuló büntetést
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Külföldön működik, itthon volt róla szó, de elvetették: ez az átlagtempó mérésén alapuló büntetéskiszabás, amire elvileg lehetőséget adnak az új traffipaxok.
Bár az idén tavasszal bevezetett új, immár online kapcsolattal rendelkező traffipaxok az elvi lehetőségét megadták volna az átlagsebesség-mérésen alapuló bírságolásnak, illetve akár fix telepítésű kamerákkal is bevezethette volna azt a rendőrség, miként azt a vs.hu kérdésére nemrégiben nyilatkozták, azt mégsem tervezik alkalmazni.
Számos nyugat-európai országban pedig jól működik az a viszonylag egyszerű, s minden autóst, mindig kontrolláló rendszer, amely a belépési és kilépési kapuk közötti táv, illetve idő alapján számolja ki az átlagtempót. Hazánkban azonban marad az autók hagyományos sebességellenőrzése. Mellette állítólag egyéb szabályszegések kiszűrésére is képesek a 6 milliárd forintos összegből beszerzett újfajta, nagyfelbontású képet rögzítő csodatraffipaxok. Állítólag látják és felismerik, ha kézben tartott telefont használ a sofőr, ha irányjelzés nélkül vált sávot, esetleg záróvonalat lép át, illetve buszsávban halad, de rendszámfelismerésével és központi adatbázissal összekapcsoltságával a lejárt műszaki vizsgát, illetve a körözés alatt álló járműveket is felismeri.
Kár, hogy se eleje se vége annak, amit írsz. Pedig biztosan jót beszélgethetnénk.
Üdv!
Majd reményvesztettebb pillanataidban gondolj rá. 😀
A fene pof@m.. Hogy be nem áll…
További jó diszkurzust.
Nem szükséges, annyira nem volt jó.
😀
Köszönöm. 😉
Ajánlom a korábbi bejegyzésem.
Tudod ott hibádzik az okfetésed, hogy azt senki nem tudja eldönteni előre, hogy mennyivel emelheti a sebességet a kockázat túlvállalása nélkül.
Utólag persze, a büntetés és/vagy a baleset kiértékelésekor már mindenki tudja, hogy amit vállalt, az sok volt. De előre….
Éppen ezért én is azt javaslom, hogy időben kell elindulni. Tudva persze azt, hogy olyan időnyomás, amit írsz, létezik. Nem véletlenül adatik meg egyeseknek a kék villogó. De azért az esetek túlnyomó többségében egy fejlett, értelmes ember be tudja osztani az idejét.
Akkor kellemes további trollkodást neked.
ovecboy!
Az én hozzászólásom általános helyzetekre szól, nem csak autópályára. Azt szerettem volna megértetni, hogy a legjobb szándék melett is (időben, menetidő többlettel) elindulva is szükség lehet a sebesség túllépésre! A menetidőt rengeteg tényező megnövelheti, (néhány ilyen eset: nagy forgalom, baleset, elterlés, dugó, csúcsforgalom, időjárás változás, az út állapotok, úthibák, sorompó, a sor folytatható ) mind menetidő akadályozó tényzeő. Aki azt a tanácsot adja, hogy induljuk el időben, még soha nem adott erre példát! pl. az ügyvédeknek egy napon több helyszínen kell jelen lenniük, a menetidőt szinte lehetetlen kiszámolni, mivel az előző tárgyalás befejezése nem fix időpont, csak becsült. Ilyenkor nincs más lehetőség csak a sebesség növelése. Más szakterületek is vannak, előadók fellépése, óraadó tanárok, családi események esküvő, ballagás, haláleset stb. Nyomvályús út hosszan tart, indokolt lenne a sebesség csökkentés, de megfigyelésem alapján nem csökkenti senki a sebességet, nagyobb baleseti kockázattal közlekedik, önmagát, és minden közlekedőt veszélyeztetve! Ilyen körülmények során szenvednek vétlen közlekedők balesetet.
Kemp
Komolyan, ezek után már semmi. Sztem most túlmutattál magadon, pozitív irányban. Kóstolgatásom nyugodt vizekre talált.
Pali
Egészségedre!
Inkább csak olvasok ezután, mert mindig van egy huszár, aki jómagyar módra komolyanvéve minden betűt, szabadságharcossá válik. Van, aki tudja hogyan reagáljon, van aki nem.
Jó napot.
CSAK TE!
Nem hiszem, hogy a válaszomban az lenne kiolvasható, hogy felhúztam magam. Talán csak az lehet ere alkalmas, hogy a fizikát te demagóg dumának nevezed. Erre válaszoltam azzal, hogy magadat minősítetted. Bátran írj máskor is!
Az átlagsebesség mérése is fizikai megoldás, ezt is demagógnak tartottad?
Mi is a gondod?
Villogjon. Ha villog, akkor egy valamit nem szabad: féklámpázni. De szép szabályosan befejezni az előzést mindenképpen. Ugyanis, ha belehajt a szabálytalanságba, akkor nem fogja vállalni a felelősséget helyetted.
Én nem gyorsítok föl. Tőlem agyvérzést kaphat.
😀 respekt!
Na akkor a teljesség igénye nélkül.
Ha annyira nagyon fontos dologra kell sietni (családi esemény, munka és/vagy üzleti ügy, stb.) akkor itt egy kis fejtegetés. Azért írtam, hogy a teljesség igénye nélkül, mert itt csak a büntetést számolom, az autó többletfogyasztását nem (azt a részt már ha jól emlékszem az autónavigátor kifejtette)
A példa egy 200 km-es, autópályás szakasz, ahol EGY helyen mérnek (életszerűtlen, de legyen). Fizikaórán tanultakból könnyen számolható.
1. eset, megengedett 130 km/h sebesség
200 km ezzel a tempóval 92,3 perc alatt tehető meg (kerekítve 92 perc)
bírság nincs
2. eset, 145 km/h
Így az út 82,8 perc alatt tehető meg (kerekítve 83 perc), ez 9 perccel rövidebb idő
bírság nincs, belefér a tűréshatárba
többletfogyasztás jelentkezhet
3. eset, 165 km/h, az első bírság kategória teteje
Így az út 72,7 perc, kerekítve 73, ez az előzőhöz képest 10, az eredetihez képest 19 perccel kevesebb
bírság: 30.000 Ft
a 10 perc mínusszal számolva (145 km/h) ez óránként 180 ezer Ft, 19 perc mínusszal (130 km/h-hoz képest) ez óránként kerekítve 95 ezer Ft
4. eset, 180 km/h, a második bírság kategória teteje
Így az út 66,7 perc, kerekítve 67, az előző, 30.000 Ft-os akcióhoz képest 6 percet nyertél, az eredetihez képest 26 percet, számoljunk ez utóbbival.
bírság: 45.000 Ft
26 perc mínusz (130 km/h-hoz képest), ez óránként számolva, kerekítve 104 ezer Ft.
Mutassatok nekem valakit, akinek az órabére akármelyikkel is megegyezik, illetve egy-két kivételtől esetleg eltekintve olyan családi eseményt, ami óránként ennyit megér. Itt csak egy méréssel számoltunk 200 km-en, de ha többe belefutsz, akkor foghatod a fejed. Esetleg, ha egy többmilliárdos üzletet buknál egy kis késés miatt, akkor megérheti, de valljuk be, még a nagy Audival, 200 fölött száguldózók közül is csak kevesen mondhatják ezt el magukról (ha van egyáltalán ilyen)
Ismétlem, nem tértem ki a többletfogyastás számolásásra, valamint arra, ha rommá töröd (és remélhetőleg nem teszel másban kárt) a többmilliós autódat a nagy sietésben, akkor végképp deficites a rohanás.
Ez a fajta viselkedés inkább két dologról szól:
1. fiatal boyracer adrenalin elvonásban szenved, vagy új csaja van
2. nagy, drága BMW, Audi stb esetében pedig a “Takarodjon mindenki, mert én ilyen autóban ülök!!”
Na, a teljesség igénye nélkül.
Pali
Te Mi a túrón húztad fel magad. Tudom, hogy minden 1,5 magyar emberke vitatkozni akar, de ez már túlzás… Elolvastad te egyáltalán, amit írtam…? Nem mondtam, írtam (inkáb helyesbítek, nehogy ez is baj legyen) semmi olyat, amin te kiakadhatnál. Kempi hamarabb felkaphatta volna magát.
De ha neked így jó, akkor ügyes vagy.
CSAK TE!
A közlekedésre mi más tudományos megoldás létezik, mint a fizika! CSAK TE, ismersz valami más lehetőséget is? Akkor oszd meg a közlekedőkkel. A hozzászólásomat azzal kezdtem, hogy a sebesség túllépése növekvő balesetveszéllyel jár! Nem bíztatok senkit a gyorshajtásra! Azoknak is akiknek szabad a gyorsabb haladás, azokra is hat a fizikai törvény! CSAK TE, hívj meg embereket és mutasd be, Te hogyan csinálod, hogy tartod be a sebességhatárt? Én azzal is megelégszem, ha felsorolod azokat a tényezőket amiket, CSAK TE figyelembe veszel Minden közlekedésed alkalmával sikerül is, CSAK neked betartani a sebességhatárokat? Abban igazad van, hogy vannak akik elvből sietnek. Egyébbként minősítetted, CSAK TE magadat. Ha úgy érzed hiányérzeted van közlekedés biztonságból, minnél hamarabb fogj hozzá!
Ajánlhatom a “rosszutak.hu” oldakat.
Palikám… Az a baj, hogy ez a fizikális demagóg nem mindenkire igaz…
A külömbség ott kezdődik, hogy van aki elvből siet, és van aki nem. A másik meg, hogy van akinek szabad (nem rendőr, mentő, tűzoltó stb közösök), és van, akinek nem.
A többit te is tudod.
Kempelen, te már annyira rózsaszínben vagy, hogy az már nem igaz. Neked sosem meséltek népmesét, csak valami Teletabi színtű minden happy mesét adtak?? (bár nem tudodm, honnan szedték elő ilyen mesét, mert olyan 30-40 közé férsz be, egy csivavával a hónod alatt.)
Amúgy bírlak, felderít amiket írsz. És ezt minden cinikus háttérgondolat nélkül mondom.
Amúgy meg mindegy, mit gondol a nép, a Nép majd megmondja.
😉
Aa közlekedés fizikai törvényeken alapul, így a “rajtól a célig” alkalmazott sebesség is!
A sebesség túllépés veszélyekkel jár, nagyobb sebesség súlyosabb kimenetelű baleset!
Napi teendőinket időpontra kell teljesíteni (munkába járás, tanintézet órakezdéseire, orvosi vizsgálatokra, családi eseményekre, közösségi közlekedés járműveinek indulásához, konferenciákra, bírósági tárgyalásokra, hivatalos idézésekre, szolgálatba lépések, stb.) ezért vannak a közlekedést akadályozó tényezők, ami miatt az előre eltervezett menetidő nem elegendő, hogy időben érkezzünk meg. Fizikára hivatkozva v= sebesség, s= út, t= idő, ad magyarázatot arra, hogy a menetidő akadályozása esetén csak a sebesség növelésével érhetünk időben úticélunkhoz! Időben kell elindulni, adják a bölcs tanácsot. Aki hisz ebben, az adjon meg egy tetszőleges távolsághoz menetidő többletet és azt, hogy hogyan számolta ki? Milyen körülményeket vett figyelembe? A távolságot, a megengedtt sebességhatárokat, a torlódásokat, közút vasút kereszteződéseket, csúcsforgalmat, dugókat, időjárás változásokat? És mindeki folytassa kedve szerint a sort. Nézzük meg azt mi történne, ha betartanánk a sebességhatárokat akkor amikor késébe kerültünk? A munkakezdés késése miatt minden más területen zavart okozna, + a munkából elbocsátanának, betegek műtétei maradnának el, a tanítás nem kezdődne el, családi eseményekről maradnánk le, a szolgálati helyre nem érkeznénk meg, dícséretet nem kapnánk azért, mert a sebességhatárokat betartása miatt késtünk, bírósági tárgyalásra nem érkeznénk meg. Ha menet közben kerülünk késébe, mit tegyünk, forduljunk vissza? Ki tette már meg ezt? A közlekedés velejárója a sebességváltoztatás is. A időpontra érkezés generálja a gyorsabb haladást. Ki merem jelenteni, hogy mindenki követett már el sebességtúllépést! A jogalkotója is, az ítéletet hozók is, ellenőrzést végzők is, és mi közlekedők is. A sebesség tullépést a közlekedés minden formájában el lehet követni, a gyalogosoktól a kerékpárosokon át a tömegközlekdési járművekig, minden közlekedő! Ha a mért helyeken figyelünk és betartjuk a sebességhatárt, akkor más helyeken hozzuk be a lemaradást. Veszélyes minden esetben, ezért nem bátorítok senkit a gyorsabb haladásra, de ez fizikai probléma, jogi eszközökkel nem oldható meg! Igazságtalan is. Gondolkodjunk el ezen.
“Majd szépen lelassít, aztán megnyugszik és amikor lehet, elmegy.”
VAGY NEM!
Mert éppen egy bedrogozott szlovák miliomos jön hátulról kétszázzal, aki nem fog se lassítani le lenyugodni. És ilyenekből élményeim alapján túl sok van.
Én be szoktam tartani a 130-at pályán, de ha épp kamionnsor előzésekor villog hátulról a béemvés, inkább felgorsítok, had menjen (tőlem távol az árokba).
Miért kellene felgyorsítani? Nehogy már az meneküljön, aki szabályos. Fordítva ülnénk a lovon, ha ez lenne a közgondolkodás. Majd szépen lelassít, aztán megnyugszik és amikor lehet, elmegy.
Pedig milyen jó lenne, ha nem kapnám azonnal a 30 ezres büntetést, ha esetleg 10 másodperc erejéig felgyorsítok 160-ra, hogy hamarabb eltűnhessek a mögöttem 200-al közeledő Porsche/BMW/Audi/akármi elől…
Pedig milyen jó lenne, ha nem kapnám azonnal a 30 ezres büntetést, ha esetleg 10 másodperc erejéig felgyorsítok 160-ra, hogy hamarabb eltűnhessek a mögöttem 200-al közeledő Porsche/BMW/Audi/akármi elől…
Nagy kár, mert így egy okkal kevesebb van a hörgőknek.