Nálunk csökkent az újautó-piac, Európa nagy részén viszont nőtt

A magyar újautó-piac rendelkezik a legrosszabb mutatókkal egész Európában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egy évvel ezelőtti számokhoz képest Magyarország katasztrofálisan teljesít az új autók piacán, olyannyira, hogy az utolsó helyen állunk az EU-ban.

Magyarországon kívül mindössze három Uniós tagországban csökkent az új autók eladási száma augusztusban az egy évvel ezelőttihez képest. Míg Litvániában és Írországban a visszaesés mértéke az egy százalékot sem éri el, és az utolsó előtti Szlovéniában is csak 3%-os csökkenésről számoltak be, addig Magyarországon több mint 10 százalékkal kevesebb új autót értékesítettek augusztusban mint egy évvel korábban.
A legnagyobb ugrást Bulgária és Németország tudhatja magáénak +37 százalék körüli mutatóval, de a +27 százalékos fellendülésével Belgium is befért az első háromba. Az EU-s átlag +21 százalékra jött ki, ezt az említett három országon kívül egyetlen másik sem tudta megugrani, a negyedik Görögország 19,8 százalékos emelkedést regisztrált.
Hirdetés
Az európai piac egyébként mindent egybevetve 13 hónapja folyamatosan növekvő tendenciát mutat, augusztusban közel 905 ezer új autót értékesítettek az ACEA közleménye szerint. Ennek több mint 20 százalékát már villanyautók tették ki, ez pedig még sosem fordult elő korábban. Az eladásokat nézve egyébként a a Volkswagen csoport vezet hatalmas fölénnyel: minden márkát figyelembe véve több mint 240 ezer autót értékesítettek. A második helyen a Stellantis csoport áll 145 ezer eladott járművel, míg az első ötbe a Renault, a BMW csoport, és a Mercedes fért be, de utóbbiak egyike sem tudta megugrani a 100 ezres határt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

11 thoughts on “Nálunk csökkent az újautó-piac, Európa nagy részén viszont nőtt

  • 2023.09.20. at 20:51
    Permalink

    Hmm… Érdekes… Bulgária (egyik legszegényebb ha nem A legszegényebb ország az eu-ban) több mint 10%-al megelőzte az agyon istenített Belgiumot ahol a legrosszabb autó a Bmw, Mercedes meg ahol 1-2évente új autót vesznek mert a 3-5éves öreg-dögnek számít… Hihetetlen… (Amúgy egy másik hírportálon meg pont azon bőgnek hogy egész eu-ban vissza esett az új autó kereslet)
    Hát minden estre ezek szerint megfordult a világ ahogy mondani szokták:tehén b….. a bikát

    • 2023.09.21. at 09:31
      Permalink

      Ha egy Trabant 20-szal megy és sikerült kétszeres sebességre gyorsulnia akkor még nem „gyorsulja le” a 100 ról 130ra gyorsuló Mercedest. Még csak nem is közeledik hozzá.
      Mit nem lehet ezen megérteni?

      Te most egyhónapi változásból akarod azt levonni hogy a bolgár piac „nagyobb”?

      Ez évben a belgák 120.000 autóval TÖBBET vásároltak 8 hónap alatt, ez másfélszer több mint a teljes magyar piac mérete (nem a növekedése, mert a mi piacunk eleve csökkent).

      Eközben a bolgárok kb 5000 autóval vettek többet. Neked többnek tűnik 5000 mint 130.000?
      Vagy többnet tűnik 25.000 bolgár eladás mint 335.000 belga?

      Hőzöngés helyett próbáld meg értelmezni a számokat…

  • 2023.09.21. at 21:56
    Permalink

    @brit: ilyen az amikor minden mondatod tévedés. Alapból azt nem voltál képes megérteni, hogy ezek itt havi változások, szóval nemhogy a bolgár piac nagyobb lenne de a belga piac még így is több autóval gyarapodott.

    Javaslom nézd meg az eredeti forrást, az ACEA havi jelentését, ott ráadásul vannak Január-Augusztusi számadatok is.
    Ennek alapján pár érdekesség:
    Az EU piac egésze egész éves szinten 18%-kal nőtt. 8 hónap alatt minden nemzeti piac bővült, kivéve egyetlen piacot a magyart ami 3%-kal csökkent. (Elméletileg a svéd piac is csökkent 0,5%-kal). Ennyit a haldokló nyugatos lázálmodról. Jó lenne nem komolyan venni az oroszhírek című viccoldalt…

    Az általad leszólt Belga piacon 335.000 autó kelt el. Ők ugyan 10 év alatt gyarapodtak (velünk ellentétben), de azért elmondható, hogy közel Magyarországnyi lakossággal bírnak. A Raycee bloggernél talált adatok alapján továbbra is a BMW a legnépszerűbb márka (az első félévben, de nem lesz könnyű őket behoznia a második VW-nek), de a Mercedes és Audi is top 5ben, illetve Volvo a 10ik helyen. De azt sem sajnálom aki Peugeot 5008-ast kap cégautónak…

    A bolgárok 2023-ban eddig 25.000 autót vásároltak (igaz lakosságuk is kb 2/3-as Belgiumnak (persze ez nem volt így régen, de ők úgy győzik le a nyugatot, hogy kimennek és elvégzik azt a munkát amit ők ott annyiért nem akarnak 🙂 ).

    Azt a hozzászólást a gyarmatosításról már nem is kommentálom mert még sokkal inkább mellé ment mint a kísérleted arra hogy megértsd az ACEA számait…

    • 2023.09.22. at 19:09
      Permalink

      zold
      Én nem tehetek róla hogy hogy rossz a szöveg értelmezésed! Én nem azt írtam hogy nagyobb a bulgár piac hanem a táblázat szerint a bulgárok lekörözték őket…
      Gyarmatosításról írt kommentem minden szava igaz! Mert pl.: Kongó és Ruanda is kb:1960-62-től lettek függetlenek! Aztán még sorolhatnánk a többi nyugati országot pl.: Spanyolország, Franciaország, Anglia stb… Meg az is igaz hogy nyugat Európát Amerika pénzelte sőt pénzeli. De szerinted ez nem igaz hanem: Magyarország, Csehország Lengyelország Bulgária Szlovákia „Jugoszlávia” ment rajcsúrozni,lopni,gyarmatosítani más országokba… pl: Kongóba,Ruandába… Hmm érdekes történelem órakon vehettél részt… Bár az is igaz hogy ki milyen (politikai ) rendszerben tanul ugyanis úgy „változik” a történelem is…

      • 2023.09.22. at 22:42
        Permalink

        Amúgy meg azon sem csodalkoznék ha előállnal azzal hogy a trianoni békeszerződést nem Franciaországban írtak alá hanem Oroszországban azon sem csodálkoznék hogy az azért lett mert orosz-magyar monarchia volt nem osztrák-magyar azon sem csodálkoznék ha azt mondanád hogy Hitler valójában nem is létezett csak az oroszok találták ki stb…

      • 2023.09.23. at 10:23
        Permalink

        „a bulgárok lekörözték őket”
        Adott a 7 milliós lakosságú Bulgária és a 11 milliós Belgium.
        Előbbiben 5000-rel több autót vettek, a másikban meg 130.000-rel. Akkor most miben is körözték le pontosan bolgárok a belgákat?
        Ráadásul az üres hőzöngésed az elején megint értelmetlen Belgiummal kapcsolatban: pont az történik ami miatt játszottad az agyad: elkelt 335.000 autó 8 hónap alatt (viszonyítás, a Bulgáriában 25.000), szóval több autót vettek mint az elmúlt években, és a legnépszerűbb márka a BMW.

Vélemény, hozzászólás?