Nagyszabású kampányt indít a BKK a gyorshajtás ellen

Új normát állítana fel a BKK a magyar utakon, hogy a legkisebb gyorshajtás se legyen elfogadott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmas közfelháborodást okozott a július elsején az Árpád hídon történt gázolás. Ennek utózöngéjeként a BKK többedmagával kampányt indít, hogy megváltoztassák a magyar utakon uralkodó helyzeteket.

Mint ismeretes, július elsején az Árpád hídon egy szabályosan közlekedő biciklis vesztette életét, miután egy nagy teljesítményű Mercedes csapódott a bicikliút korlátjának, elsodorva a vétlen kerékpárost. Az 137 km/órával közlekedő sofőrt azóta letartóztatta a rendőrség, de az ügy korántsem csillapodott le.
Hirdetés
„A 70 hetven, az 50 ötven, a 30 harminc, az élet 1”. Ezzel a kampányszlogennel indít a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút közös akciót, melynek keretein belül arra hívják fel a figyelmet, hogy nem pusztán véletlen a sebességhatárok meghatározása, azok betartása pedig egyenesen "életbevágó". A kampány elsődleges üzenete, hogy a legkisebb sebességtúllépésnek is fatális következményei lehetnek. A Fővárosi Közgyűlés már korábban elfogadott egy javaslatot, melynek értelmében 300 új sebességmérőből álló kamerarendszert építenek Budapesten, jelen akcióban a BKK inkább az emberi faktorra kívánja felhívni a figyelmet. „Az utcák, az utak és a járművek csak tárgyak, önmagukban veszélytelenek. Rajtunk, embereken múlik, hogyan használjuk ezeket. A közlekedési szabályok megszegése, a sebességtúllépés emberi hiba, sőt emberi döntés" – magyarázta dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója. – "Az Árpád hídi gázolás idén már a sokadik olyan eset, amikor védtelen emberek esnek áldozatul valakinek a rossz, felelőtlen döntése miatt. Ez rámutat arra, hogy nagy a baj és mielőbbi beavatkozásra, összefogásra van szükség.”
Hirdetés
A Budapest Közút is szintén az emberi faktorra hívja fel a figyelmet. Közleményükben úgy fogalmaznak, elengedhetetlen, hogy mindenki ismerje a városi fogalomban használatos jelzéseket, és azok iránymutatása alapján közlekedjen. Természetesen, külön hangsúlyozták a sebességlimitre vonatkozó szabályozás fonotsságát. Sokkoló adat, de a korábbi esetek alapján, ha egy gépjárművezető 50 km/órával üti el a védtelen gyalogost 30 helyett, közel négyszáz százalékkal magasabb a halálos sérülések esélye. Viszonyításképpen a közleményében a szervezet az Árpád hidat hozza példaként: lakóutcában a megengedett 30 helyett ötvennel közlekedni pontosan annyi, mintha az említett hídon a felső határ 70 helyett 120 km/órával száguldozna az autós. A kampányhoz nem csak civil szervezetek, illetve közszereplők csatlakozhatnak, hanem magánszemélyek is. Ehhez csupán a #azélet1 címkét kell használni a közösségi médiában, ezzel nyilvánosan felvállalva a szabályos közlekedést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?