Jelentősen megváltozik az Audik arculata
Egyetlen dologban hasonlít csak a jelenlegi Audi A6-ra a Sanghajban bemutatott e-tron koncepcióautó. Ez pedig a méret. Az A6 e-tron Concept ugyanis nagyon hasonló méretekkel rendelkezik, hiszen 4,96 méter hosszú, szélessége 1,96 méter, a magassága pedig 1,44 méter. Tehát egy picit hosszabb, kicsit szélesebb, de egy hangyányit alacsonyabb a jelenleg futó limuzinnál, viszont teljesen új formanyelvet közvetít.
Új platformra épül az A6 e-tron Concept
Továbbá egy új platform első szülöttje. Az
e-tron SUV ugyebár az MLB evo padlólemezre épül, az
e-tron GT pedig a Performance Platform gyermeke, a nemrég bemutatott
Q4 e-tron pedig az MEB platformra született. Az A6 e-tron Concept viszont a PPE, tehát a Premium Platfrom Electric alapjait használja, amelynek a neve mindent elárul. Illetve nem mindent, mindjárt mutatjuk a technikai adatokat, ám azt még fontos megemlíteni, hogy ugyanezen a platformon érkezik hamarosan a Q5 és a Q6 e-tron is.
Utasterét még nem mutatták meg
Szóval azok a bizonyos számok: az A6 e-tron Concept két villanymotort kapott, amelyek összteljesítménye 470 lóerő, míg a nyomatékuk 800 Nm. Természetesen összkerékhajtással és 4 másodperces százas sprinttel, ám a tervek szerint lesz majd egymotoros változat is, bár a gyorsulása annak is 7 másodperc körül lesz 100 km/h tempóra.
A single frame hűtőrács új alakot ölt
Az energiát 100 kilowattos akkucsomagból nyeri, az Audi ígérete szerint 700 kilométeres hatótávot tud majd. Ráadásul 10 perces töltéssel akár 300 kilométernyi villanyt is magába szívhat, vagy 25 perc alatt 5 százalékos töltöttségről 80 százalékost érhet el, ugyanazzal a 800 voltos technikával, amit az e-tron GT és a Porsche Taycan is tud. Szériaérett autó viszont csak jövőre lehet belőle.
700 kilométeres hatótávot ígérnek
Filmvetítőként is működhetnek az autó fényszórói