Nagyot szakíthatnak a kínai autógyártók Oroszországban

A nyugati szankciók nyertesei a kínai autógyártók lehetnek orosz földön

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lépéselőnybe kerülhetnek az orosz piacon a kínai autógyártók, miután számos nyugati márka leállította modelljeik gyártását és szállítását Oroszországban és Oroszországba.

Egyelőre csak az biztos, hogy semmi sem biztos. Kína még nem léptetett életbe szankciókat az Ukrajnát megtámadó Oroszországgal szemben, ugyanakkor arról sem érkezett teljesen pontos hír, hogy folytatják-e a szokásos üzletmenetet az autógyártóik. Amennyiben igen, akkor tovább nőhet az Oroszországban forgalomba helyezett kínai járművek száma. Tavaly összesen 122 800 darab kínai autót exportáltak Oroszországba, ami nagyjából a háromszorosa az egy évvel korábbi mennyiségnek. A legtöbbet a Chery modelljeiből adták el 2021-ben, összesen 40 874 darabot, ami 250 százalékos növekedés. A második legjobb eredményt a Haval érte el 39 126 darab eladott autóval, a harmadik pedig a Geely 24 587 autóval. A Changan 5705 autót tudott eladni, míg a FAW 3137 darabot, és ha ezek a számok kicsit tovább nőnek, akkor már a legkelendőbb autómárkák top 10-es listájára is feliratkozhat néhány kínai gyártó.
Hirdetés
Egyedül a Geely nyilatkozott az Auto News portálnak, de ők is csupán annyit mindenféle kommentár nélkül, hogy leállították az oroszországi tevékenységüket. Ám, ha az Egyesült Államok és az Európai Unió Oroszországgal szembeni szankciói hosszabb ideig fennmaradnak, illetve az amerikai és európai autógyártóknak gyakorlatilag tilos lesz Oroszországban üzleti tevékenységet folytatniuk, akkor a kínai autógyártók számára lehetőség nyílik arra, hogy növeljék az orosz piacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?