Nagyot nőtt januárban az autópiac – élen a Suzuki
Idén is folytatódik az autópiac növekedése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csaknem 15%-kal nőtt az év első hónapjában tavaly januári eredményéhez képest a személyautók piaca. Vezet - egyelőre - a Suzuki.
Nem csökkent az autópiac lendülete - legalábbis a személyautóknál. Utóbbiak esetén 14,1%-kal nőtték túl az idén januári eladások a tavalyiakat (a tavalyi éves bővülés lényegében ilyen mértékű, 14,3%-os volt). A kishaszonjárműveknél enyhe, a nagyobbaknál jelentős csökkenés látható az év első hónapjában, ám a termelőeszközöket jellemzően nem az év elején vásárolják, így nem kell csüggedni. Szép a szerény méretű busz-szegmens növekedése, remélhetőleg az év további részében is megmarad az iszonyatosan koros buszpark szolid megújulását jelentő eladás.
A motorkerékpárok szegmensében szintén nem meglepetés a januári csökkenés - legalábbis a regisztrációk kapcsán. Ugyanakkor nem kizárt, hogy több kétkerekű került útjainkra: az 50 cm3-es(nek mondott) robogók ugyanis még mindig rendszám és regisztráció nélkül futnak hazánkban.
2016. I. (db) | 2015. I. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 5567 | 4880 | 14,1 |
Kishaszonjármű | 1308 | 1354 | -3,4 |
Nagyhaszonjármű | 331 | 475 | -30,3 |
Busz | 54 | 14 | 285,7 |
Motorkerékpár | 60 | 72 | -16,7 |
Összesen | 7320 | 6795 | 7,7 |
A bővülő személyautó-eladásokon belül egyelőre a Suzukié a legnagyobb szelet, piacrészesedése 12,16%, míg a második helyezett (az elmúlt 5 évben piacvezető) Opelé 10,53%, a harmadik helyen álló Skodáé 10,38%. A piac több mint 50%-át a top 5 márka (az előbbieken túl a Ford és a Volkswagen) uralja. A januári legkedveltebb modell a tavaly már a magánvásárlók körében első helyen végzett Suzuki Vitara lett - nem kizárt, hogy az idei évben abszolút számaival is át fogja tudni venni a Skoda Octavia által régóta bitorolt piacvezető modell címet.
Top 10 márka és modell - 2016. január
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 677 | 1. | Suzuki Vitara | 476 |
2. | Opel | 586 | 2. | Skoda Octavia | 343 |
3. | Skoda | 578 | 3. | Opel Astra | 271 |
4. | Ford | 553 | 4. | Volkswagen Passat | 173 |
5. | Volkswagen | 439 | 5. | Ford Mondeo | 158 |
6. | Dacia | 355 | 6. | Ford Focus | 151 |
7. | Toyota | 285 | 7. | Dacia Duster | 145 |
8. | Kia | 272 | 8. | Kia Sportage | 105 |
9. | Renault | 215 | 9. | Volkswagen Golf | 104 |
10. | Nissan | 200 | 10. | Suzuki Swift | 98 |
Az újdonságok közül jól fogy az Opel Astra, a Kia Sportage számai viszont most még a kifutó szériát jelentik, sokan szívesen vették az árkedvezménnyel kínált előző generációt. Bár a piac bővült, számai még most is igen szerények, a 10. legnépszerűbb modellnek számító Suzuki Swiftből például száz példány sem fogyott januárban.
A Suzuki Vitara 1.6 benzin GL+ automata egy korrekt vétel a maga 4 510 000 forintos akciós árával. Én ezt tartom a legjobb ár/értékű változatnak a Vitarák közül. Bár van azért vetélytársa, mégis piszkálja a csőröm.
Kedves Olvasó!
Nagyon köszönöm az észrevételt! Valóban már 4. generációjánál tart a Sportage, épp a múlt héten próbáltam. Ezt most bizony elírtam. Javítottam.
Tisztelt Szerző! Egy hibát vettem észre a cikkben, javításra szorulna:
„…a Kia Sportage számai viszont most még a kifutó szériát jelentik, sokan szívesen vették az árkedvezménnyel kínált első generációt.”
Az első generáció már több, mint 10 éve nem kapható…tehát így lenne helyes: „…az árkedvezménnyel kínált [b]előző[/b] generációt.”