Nagyon komoly villanyautó-terveket sző a Volkswagen
Két villanyautó-platformon is dolgozhatnak a Volkswagennél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem titok, hogy akár a dízelbotrány hatására, akár attól függetlenül, de erőteljesen rákapcsolt a villanyautók fejlesztésére a Volkswagen.
Állítólag nem csupán egy látványos koncepció volt az év elején megismert Budd-e elektromos kisbusz, hanem a Volkswagen villanyautóknak szánt moduláris padlólemezének első modellje is. Úgy hírlik, hogy modelltől és persze leginkább annak, valamint akkumulátorának méretétől függően 250-500 kilométeres hatótávot fog adni.
Bár az MEB platform számos elektromos modellnek is alapot adhat majd - egészen a Polótól a Passatig, nagyobb autókhoz, például az akár érkező új Phaetonhoz vagy egy lehetséges e-Touareghez még egy platformra is szüksége lehet a Volkswagennek. Csoportszinten ez a platform az elektromosnak ígért Audi Q6-ost vagy a Porsche Mission E modellt is vihetné. Hogy lehetséges egy ilyen villanyautó-platform is, arról a Volkswagen villanyautókért felelős vezetője, Volkmar Tanneberger beszélt az Automotive News számára.
Azt meg majd a csúnya elektronokra fogják akik minden bizonnyal lustábbak lesznek a kelleténél 🙂 …
Én szinte már vizionálom is a következő nagy autóipari botrányt: ez lesz a „hatótáv-botrány”. Már csak az a kérdés, melyik cég lesz a kirobbantója.