Nagyon komoly villanyautó-terveket sző a Volkswagen
Két villanyautó-platformon is dolgozhatnak a Volkswagennél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem titok, hogy akár a dízelbotrány hatására, akár attól függetlenül, de erőteljesen rákapcsolt a villanyautók fejlesztésére a Volkswagen.
Állítólag nem csupán egy látványos koncepció volt az év elején megismert Budd-e elektromos kisbusz, hanem a Volkswagen villanyautóknak szánt moduláris padlólemezének első modellje is. Úgy hírlik, hogy modelltől és persze leginkább annak, valamint akkumulátorának méretétől függően 250-500 kilométeres hatótávot fog adni.
Bár az MEB platform számos elektromos modellnek is alapot adhat majd - egészen a Polótól a Passatig, nagyobb autókhoz, például az akár érkező új Phaetonhoz vagy egy lehetséges e-Touareghez még egy platformra is szüksége lehet a Volkswagennek. Csoportszinten ez a platform az elektromosnak ígért Audi Q6-ost vagy a Porsche Mission E modellt is vihetné. Hogy lehetséges egy ilyen villanyautó-platform is, arról a Volkswagen villanyautókért felelős vezetője, Volkmar Tanneberger beszélt az Automotive News számára. Ugyanakkor egy másik Volkswagen-vezér arról számolt be, hogy az elektromos hajtásláncok által az adott méretű autók utasterében a kardánalagút elhagyásával és a kisebb motortérrel egy kategóriával nagyobb helykínálat adható, így aztán felvetődik a kérdés, hogy ha egy Passat méretű elektromos autó is a Phaetonre jellemző helykínálatot adhatna, akkor mi szükség van annál nagyobb autóra. Na felejtsük, hogy mind az Audi Q6, mind pedig a Porsche Mission E még a Volkswagen MEB platformjának bejelentése előtt megjelent, ami azt sugallhatja, hogy a saját platformjukra, nem pedig egy jövőbeli nagyméretű villanyautós alapra fognak épülni. Legyen szó egy vagy két platformról, egy biztos, ha a Volkswagen 250-500 kilométeres hatótávú villanyautókat fog kínálni akár 5 éven belül - amire minden esély megvan az e-Golf akár 190 kilométeres hatótávja mellett, akkor senki sem fog már a márkával kirobbant, de természetesen az egész iparág és persze a mérési mód szégyenének számító dízelbotrányon rugózni.
Azt meg majd a csúnya elektronokra fogják akik minden bizonnyal lustábbak lesznek a kelleténél 🙂 …
Én szinte már vizionálom is a következő nagy autóipari botrányt: ez lesz a “hatótáv-botrány”. Már csak az a kérdés, melyik cég lesz a kirobbantója.