Nagyon jön a Hyundai i20 WRC MK II
Frankfurtban debütált a második generációs Hyundai i20 WRC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már a 2016-os szezonnyitón debütálhat a második generációs Hyundai i20 WRC. Az új raliautó, a Hyundai N programjának első komolyabb tagja.
A 2014-es, azaz még az előző szériás i20-ra épülő i20 WRC után, máris itt az idén érkezett, teljesen új szériából faragott MK II-es i20 WRC. 2000 és 2003 között már élvezhettük Hyundai WRC látványát a pályákon, majd 10 év kihagyás után a Hyundai mérnökei újra potenciált láttak a rali világbajnokságban és gyári csapatot alapítottak Hyundai Motorsport néven, ami végre kizárólag a ralira koncentrálhat a német főhadiszálláson. Az ő kezük alól érkezik a Frankfurti Autószalonon bemutatott új i20 WRC is, ami a Hyundai által frissen alapított N sorozatot hivatott megismertetni. (Nem összekeverendő a rali világában használt, csoportot jelentő N kifejezéssel.)
A Hyundai új raliautójának alapja természetesen a második generációs i20 kisautó, előző változatához képest optimalizálták a súlyelosztását, nagyobb hatékonysággal dolgozik a hajtáslánc és frissítették aerodinamikáját, ami versenyképesebbé teheti a jövő évi WRC szezonban. A Hyundai már elkezdte tesztelni az új raliautót, folyik a hibák kiküszöbölése, hogy januárban csúcsformában állhasson rajtvonalhoz Monte Carlóban. A Hyundai N programja egyébként utcai autóik sportos verziójáért is felelős. Első példányuk az i20 N Sport, aminek 1,4 literes motorját húzták fel 115 lóerőre és 160 Nm-re. Ezt a teljesítményt egy hatsebességes manuális váltón keresztül viszik az első kerekekre. Továbbá fejlesztett fékeket, keményebb futóművet, rozsdamentes acélból készült, szerényebb fojtású kipufogórendszert és 17 colos felniket és sportosabb külsőt kapott.