Nagyon furcsa dolog zajlik az egyik brit autógyártónál

A következő bő egy évben nem lehet Jaguart rendelni az Egyesült Királyságban

Az elektromos átállásra hivatkozva az összes modelljét szinte egyszerre nyugdíjazta Jaguar, ami egy egészen furcsa helyzetet szült.

Az autógyártók többsége évekkel ezelőtt is csak óvatosan kezdett bele az elektromosításba, a hagyományos modellekkel párhuzamosan csupán néhány akkumulátoros típust vezettek be. A Jaguar viszont eltökélt, 2026-tól kizárólag villanyautókat kínál, még az sem tántorítja el őket, hogy éppen zsugorodik ez a szegmens. A britek egy bátor/őrült húzással egyszerre nyugdíjazták szinte az összes modelljüket: nincs már XE, XF, F-Type, E-Pace és I-Pace sem, hiába volt utóbbi elektromos. Az utolsó túlélő az F-Pace, de már ez sem lesz sokáig, 2025-ben búcsúzik a nagytestű SUV, ám ez sem vigasztalja a szigetország vásárlóit, ugyanis odahaza leállt a forgalmazás, azaz jelenleg nem rendelhető egyetlen Jaguar sem az Egyesült Királyságban, maximum szervizelni és kávézni lehet a szalonokban. Ráadásul nem is csak hetekről, hónapokról van szó, 2026 előtt nem is indul újra a forgalmazás.
Hirdetés
A Jaguar már nem is a német trióval, hanem a Bentley-vel és az Aston Martinnal szeretne konkurálni, így az első elektromos modell rögtön a legfelső polcra érkezik. A fennmaradó több mint egy évben várhatóan sok-sok szivárogtatott információval és ízelítővel fogják fenntartani az érdeklődést a márka iránt. A nagy visszatéréssel mindent egy lapra tesz fel a Jaguar, ami sikert, de bukást is hozhat. A népszerűtlen I-Pace-t pedig gyorsan szeretné feledtetni a gyártó, mert az nem a nagybetűs villany korszak gyermeke, hanem csak amolyan vadhajtás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.11.09. at 11:10
    Permalink

    Nem bírt a német triónak egyszer sem fejfájást okozni, ezért feljebb lép, hátha a Rolls-nak, Bentley-nek, Astonnak, Ferrarinak, Lambónak stb. majd tud. Elmés. Hogy is mondják? H***e angolok, angol h***ék? 😀

  • 2024.11.10. at 09:42
    Permalink

    Szokásos hibát követnek el, XJ220 és C-X75 utódok kellenének, versenyautós tapasztalatuk van bőven úgyhogy Ferrari/Lambó irányába mennék el rendes benzin/hibrid, hidrogén, szintetikus üzemanyag vonalon. A név inkább verseny/sport supercar hipercar vonalon hangzana jobban, persze nem Koenigsegg és Bugatti még, de ha lesz pénz oda is beléphetnének.
    Villanyautóban versenyezni szerintem kár persze be kell lépni arra a piacra is, de nem mindent arra feltenni. erős és jó villanymotort bárki tud gyártani, robbanót nem. Az angolok igen.
    A német trióval versenyezzen a kínai nekik az való pont lasd a VW konszern helyzetét.

  • 2024.11.10. at 11:46
    Permalink

    Ez nem mostanában kezdődött, de számomra is felfoghatatlan az egész. Van egy teljesen modern és naprakész modellpaletta (amit igaz, nagyon versenyképtelen áron kínáltak), de már minimális befektetést igényel a napra készen tartáshoz szükséges fejlesztés.
    Van összesen egy darab korai villanyautójuk ami sikertelennek bizonyult, miközben a teljes autóipar megfordult a tengelye körül, és gyorsabban avult el mint egy mobil telefon.

    Erre most bejelentik hogy erre az egy modellre korlátozzák a kínálatot…

    Ha az F Pace-szel belőttek volna egy rendes árat és nincs Brexit simán és örömmel vettem volna egyet, mert a kezdeti bénázások után nagyon beérett a modell. De így halálra ítélik saját magukat.

  • 2024.11.10. at 13:14
    Permalink

    Az I-Pace úgy volt sikertelen, hogy aki most megveszi 20-25.000 €-ért használtan az pofátlanul jó üzletet csinál. Vannak hibái, mint minden prémium autónak, de mindent tud és mindenhol elmegy, s nem brit összeszerelési minőséggel rendelkezik, hiszen a Magna Steyrnél készült. Simán kialakulhat körülötte egy kultusz. Ha egy valamit bizonyított ez a modell az épp az volt, hogy építhet akármilyen fain autót tesz le az asztalra a Jaguar, a magasabb árkategóriákban így se – úgy se lehet versenyképes (ahogy az XJ sem volt), szóval ez a feljebb pozicionálás garantált bukás.

Vélemény, hozzászólás?