A következő év a felkészülés jegyében telik, az üzemeket és a vásárlókat át kell állítani az elektromos korszakra
Az autógyártók többsége évekkel ezelőtt is csak óvatosan kezdett bele az elektromosításba, a hagyományos modellekkel párhuzamosan csupán néhány akkumulátoros típust vezettek be. A Jaguar viszont eltökélt, 2026-tól kizárólag villanyautókat kínál, még az sem tántorítja el őket, hogy éppen zsugorodik ez a szegmens.
A Jaguar éles határvonalat kíván húzni a múlt és a jövő között, ezen mégis átszivárgott az I-Pace
A britek egy bátor/őrült húzással egyszerre nyugdíjazták szinte az összes modelljüket: nincs már XE, XF, F-Type, E-Pace és I-Pace sem, hiába volt utóbbi elektromos. Az utolsó túlélő az F-Pace, de már ez sem lesz sokáig, 2025-ben búcsúzik a nagytestű SUV, ám ez sem vigasztalja a szigetország vásárlóit, ugyanis odahaza leállt a forgalmazás, azaz jelenleg nem rendelhető egyetlen Jaguar sem az Egyesült Királyságban, maximum szervizelni és kávézni lehet a szalonokban. Ráadásul nem is csak hetekről, hónapokról van szó, 2026 előtt nem is indul újra a forgalmazás.
Elég szokatlan, hogy egy autógyártó szinte egyszerre nyugdíjazza az összes modelljét, majd felfüggeszti az értékesítést
A Jaguar már nem is a német trióval, hanem a Bentley-vel és az Aston Martinnal szeretne konkurálni, így az első elektromos modell rögtön a legfelső polcra érkezik. A fennmaradó több mint egy évben várhatóan sok-sok szivárogtatott információval és ízelítővel fogják fenntartani az érdeklődést a márka iránt. A nagy visszatéréssel mindent egy lapra tesz fel a Jaguar, ami sikert, de bukást is hozhat. A népszerűtlen I-Pace-t pedig gyorsan szeretné feledtetni a gyártó, mert az nem a nagybetűs villany korszak gyermeke, hanem csak amolyan vadhajtás.
Nem bírt a német triónak egyszer sem fejfájást okozni, ezért feljebb lép, hátha a Rolls-nak, Bentley-nek, Astonnak, Ferrarinak, Lambónak stb. majd tud. Elmés. Hogy is mondják? H***e angolok, angol h***ék? 😀
Szokásos hibát követnek el, XJ220 és C-X75 utódok kellenének, versenyautós tapasztalatuk van bőven úgyhogy Ferrari/Lambó irányába mennék el rendes benzin/hibrid, hidrogén, szintetikus üzemanyag vonalon. A név inkább verseny/sport supercar hipercar vonalon hangzana jobban, persze nem Koenigsegg és Bugatti még, de ha lesz pénz oda is beléphetnének.
Villanyautóban versenyezni szerintem kár persze be kell lépni arra a piacra is, de nem mindent arra feltenni. erős és jó villanymotort bárki tud gyártani, robbanót nem. Az angolok igen.
A német trióval versenyezzen a kínai nekik az való pont lasd a VW konszern helyzetét.
Ez nem mostanában kezdődött, de számomra is felfoghatatlan az egész. Van egy teljesen modern és naprakész modellpaletta (amit igaz, nagyon versenyképtelen áron kínáltak), de már minimális befektetést igényel a napra készen tartáshoz szükséges fejlesztés.
Van összesen egy darab korai villanyautójuk ami sikertelennek bizonyult, miközben a teljes autóipar megfordult a tengelye körül, és gyorsabban avult el mint egy mobil telefon.
Erre most bejelentik hogy erre az egy modellre korlátozzák a kínálatot…
Ha az F Pace-szel belőttek volna egy rendes árat és nincs Brexit simán és örömmel vettem volna egyet, mert a kezdeti bénázások után nagyon beérett a modell. De így halálra ítélik saját magukat.
korrekció: (amit igaz, NEM nagyon versenyképtelen áron kínáltak)
Tavaly amikor árajánlatot kértem azt hittem viccelnek…
Az I-Pace úgy volt sikertelen, hogy aki most megveszi 20-25.000 €-ért használtan az pofátlanul jó üzletet csinál. Vannak hibái, mint minden prémium autónak, de mindent tud és mindenhol elmegy, s nem brit összeszerelési minőséggel rendelkezik, hiszen a Magna Steyrnél készült. Simán kialakulhat körülötte egy kultusz. Ha egy valamit bizonyított ez a modell az épp az volt, hogy építhet akármilyen fain autót tesz le az asztalra a Jaguar, a magasabb árkategóriákban így se – úgy se lehet versenyképes (ahogy az XJ sem volt), szóval ez a feljebb pozicionálás garantált bukás.